„Zrýchlenie Tesly Roadster 2 nás dostalo do trápnej situácie,“ hovorí šéf Koenigsegg

1

Švédsky výrobca hyperšportových automobilov Koenigsegg priznal, že predstavenie konceptu Tesla Roadster 2. generácie ich dostalo do trápnej situácie. A to kvôli šialeným špecifikáciám, ktoré ponúka. Koenigsegg to však vníma ako hodenú rukavicu.

Niet pochýb o tom, že elektromobily značky Tesla majú vplyv na automobilový priemysel. Veď modely S a X výrazne narušili dovtedy pokojný trh s prémiovými sedanmi a SUV-éčkami, ktorému dominovali nemecké značky. Tesla Model 3 zas podnietila snahy výrobcov vo vývoji elektrických kompaktov či strednej triedy s dôrazom na prijateľnú cenu.

No a veľký vplyv majú zdá sa aj koncepty spoločnosti Tesla. Elektrický ťahač Tesla Semi vyvolal veľký záujem o vozidlo tohto typu, na čo museli reagovať aj tradiční výrobcovia. No a podobné je to aj v prípade konceptu Tesla Roadster 2, ktorý ponúka šialené špecifikácie.

Narušená budúcnosť Koenigseggu

Šéf automobilky Koenigsegg, Christian Koenigsegg, pre TopGear povedal, že mali zmapovanú a naplánovanú budúcnosť, ale tú narušilo predstavenie konceptu Tesla Roadster 2. generácie. A to najmä jej šialené zrýchlenie z 0 na 60 MPH (97 km/h) za 1,9 sekundy. Koenigsegg hovorí, že to bolo pre nich frustrujúce.

„Najskôr sme neverili…“

Christian Koenigsegg dodal, že najskôr si mysleli, že to nie je v poriadku. Pýtali sa sami seba, či sú takéto parametre možné, ale zistili, že áno. Ďalšou otázkou bolo, čo s tým, „veď je to pre nás trápne“…

Cestou aj hybridizácia

Následne Christian vytiahol z dielne inžinierov a zo zásuvky kalkulačku. Za dva dni pritom prišli na pár vecí. A to napríklad, že najschodnejšou cestou k podobným parametrom je kombinácia priameho pohonu, hybridizácie a „freevalve“ technológie motora, a to v osobitom usporiadaní.

Z 0 na 400 km/h za 14 sekúnd

Christian Koenigsegg ďalej hovorí, že potreboval kopanec do hlavy, aby prišiel na to, ako zlepšiť akceleráciu svojich vozidiel. Výsledkom má byť vraj zrýchlenie z 0 na 400 km/h za 14 sekúnd alebo podobne.

Idú na to však svojsky. A to vyšťavením možností spaľovacieho motora na maximum, napríklad zmenou kompresného pomeru, namiesto zvyšovania výkonu elektrickej časti pohonu. „Je to všetko o hluku a zážitku z vnútorného spaľovania“, dodáva Koenigsegg.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Roadster bude vybavená 10 raketovými mini-motormi, hovorí Elon Musk
LEGO vyrobilo Bugatti Chiron v životnej veľkosti. Poháňa ho 2 304 elektromotorov
Audi predstavilo úžasné elektrické superauto na okruhy aj bežné cesty

Zdroj titulnej fotografie: Koenigsegg

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár