Odpoveďou Koenigseggu na Teslu Roadster 2 je 1700-koňová Gemera

10

Automobilka Koenigsegg v roku 2018 priznala, že Tesla Roadster 2 ju svojimi extrémnymi parametrami postavila do trápnej situácie, no a vďaka tomu tu máme model Koenigsegg Gemera. Ten je švédskou odpoveďou na kalifornský super-rýchlik.

Zakladateľ švédskej automobilky Christian Koenigsegg v septembri 2018 uviedol, že kvôli chystanej Tesle Roadster 2 museli prehodnotiť svoje plány. V tejto súvislosti pritom spomenul elektrifikáciu a dodal:

„Vytiahol som z dielne inžinierov a zo zásuvky kalkulačku. Za dva dni sme prišli na pár vecí. A to napríklad, že najschodnejšou cestou k podobným parametrom (ako dosahuje Tesla Roadster 2) je kombinácia priameho pohonu, hybridizácie a “freevalve” technológie motora, a to v osobitom usporiadaní.“ 

No a je viac ako pravdepodobné, že výsledkom vplyvu Tesly Roadster 2 na automobilku Koenigsegg je model Gemera. Ide síce o plug-in hybrid, ale istá inšpirácia elektromobilmi Tesla sa v prípade tohto hyperšportu zrejme zaprieť nedá.

4 miesta a povedomá palubovka

Rovnako ako Tesla Roadster 2, aj Koenigsegg Gemera ponúka 4 miesta na sedenie, čo je v prípade tohto druhu áut veľmi netypické. Christian Koenigsegg sa netají, že na bežné každodenné jazdenie používa Teslu Model 3. A pri pohľade do interiéru sa zdá, že ho tento elektrický sedan do značnej miery ovplyvnil.

V prípade super, resp. hyperáut je však dôležitejšia rýchlosť, pričom sa zdá, že ako benchmark poslúžil šialene rýchly prototyp Tesly Roadster 2 so zrýchlením z 0 na 60 mph (97 km/h) za 1,9 s, ktorý sa rozhodol Koenigsegg prekonať. A to sa mu podľa oficiálnej tlačovej správy aj podarilo, veď za rovnaký čas má zrýchliť z 0 na 100 km/h.

V tejto súvislosti však treba uviesť, že podľa neskorších korekcií Elona Muska zrýchli štandardná Tesla Roadster 2 z 0 na 60 mph za 2,1 s. Budeme preto veľmi zvedaví, ako na tom bude po tejto stránke verzia s prídavnými raketovými mini-motormi od SpaceX. Čo sa týka maximálnej rýchlosti, oba hyperšportové modely majú dosiahnuť hodnotu okolo 400 km/h.

Ďalšie špecifikácie (predbežné údaje):

  • Celkový výkon: 1 270 kW / 1 700 k (3-valcový motor 2.0 l: 600 k + 3 elektromotory: 2 x 500 k a 1 x 400 k – spolu 1 100 k). Spaľovací motor funguje aj na metanol.
  • Krútiaci moment: 3 500 Nm
  • Batéria: 16,6 kWh (800V)
  • Dojazd: 1 000 km (kombinovaný) / 50 km (čisto elektrický do 300 km/h)
  • Hmotnosť: 1 715 kg (čistá) / 1 850 kg (pohotovostná)
  • Batožinový priestor: 200 l
  • Produkcia: 300 ks
  • Cena: zatiaľ nezverejnená

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Sériová Tesla Roadster 2 bude ešte šialenejšia ako predstavený prototyp
Prvý hybrid Lamborghini je samé „naj“. Namiesto batérie má superkondenzátor
Elektromobily budú najrýchlejšie autá na svete, hovorí moderátor Top Gear

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

    • Koenigsegg je renomovaný švédský výrobce supersportů. Jde však o doslova kusovou výrobu. A ceny přesahující milion dolarů / kus. Info zde: …s.wikipedia.org/wiki/Koenigseg…

  1. Ozaj by mohli robiť radšej niečo, čo má zmysel nielen pre ich bankové kontá. Tie drahé autá aj tak nejakí aktivisti rozbijú ako symboly nerovnosti a plytvania.

  2. Konkurent to nebude, cena má být 1,7 milionu dolarů a vyrobí se 300 ks, jak řekl sám majitel. Proti tomu bude Tesla Roadster velkosériové auto za hubičku.

Pridajte komentár