Automobilka Koenigsegg v roku 2018 priznala, že Tesla Roadster 2 ju svojimi extrémnymi parametrami postavila do trápnej situácie, no a vďaka tomu tu máme model Koenigsegg Gemera. Ten je švédskou odpoveďou na kalifornský super-rýchlik.
Zakladateľ švédskej automobilky Christian Koenigsegg v septembri 2018 uviedol, že kvôli chystanej Tesle Roadster 2 museli prehodnotiť svoje plány. V tejto súvislosti pritom spomenul elektrifikáciu a dodal:
„Vytiahol som z dielne inžinierov a zo zásuvky kalkulačku. Za dva dni sme prišli na pár vecí. A to napríklad, že najschodnejšou cestou k podobným parametrom (ako dosahuje Tesla Roadster 2) je kombinácia priameho pohonu, hybridizácie a “freevalve” technológie motora, a to v osobitom usporiadaní.“
No a je viac ako pravdepodobné, že výsledkom vplyvu Tesly Roadster 2 na automobilku Koenigsegg je model Gemera. Ide síce o plug-in hybrid, ale istá inšpirácia elektromobilmi Tesla sa v prípade tohto hyperšportu zrejme zaprieť nedá.
- Zdroj: Koenigsegg
- Zdroj: Koenigsegg
- Zdroj: Koenigsegg
4 miesta a povedomá palubovka
Rovnako ako Tesla Roadster 2, aj Koenigsegg Gemera ponúka 4 miesta na sedenie, čo je v prípade tohto druhu áut veľmi netypické. Christian Koenigsegg sa netají, že na bežné každodenné jazdenie používa Teslu Model 3. A pri pohľade do interiéru sa zdá, že ho tento elektrický sedan do značnej miery ovplyvnil.
- Zdroj: Koenigsegg
- Zdroj: Koenigsegg
- Zdroj: Koenigsegg
V prípade super, resp. hyperáut je však dôležitejšia rýchlosť, pričom sa zdá, že ako benchmark poslúžil šialene rýchly prototyp Tesly Roadster 2 so zrýchlením z 0 na 60 mph (97 km/h) za 1,9 s, ktorý sa rozhodol Koenigsegg prekonať. A to sa mu podľa oficiálnej tlačovej správy aj podarilo, veď za rovnaký čas má zrýchliť z 0 na 100 km/h.
V tejto súvislosti však treba uviesť, že podľa neskorších korekcií Elona Muska zrýchli štandardná Tesla Roadster 2 z 0 na 60 mph za 2,1 s. Budeme preto veľmi zvedaví, ako na tom bude po tejto stránke verzia s prídavnými raketovými mini-motormi od SpaceX. Čo sa týka maximálnej rýchlosti, oba hyperšportové modely majú dosiahnuť hodnotu okolo 400 km/h.
- Zdroj: Koenigsegg
- Zdroj: Koenigsegg
Ďalšie špecifikácie (predbežné údaje):
- Celkový výkon: 1 270 kW / 1 700 k (3-valcový motor 2.0 l: 600 k + 3 elektromotory: 2 x 500 k a 1 x 400 k – spolu 1 100 k). Spaľovací motor funguje aj na metanol.
- Krútiaci moment: 3 500 Nm
- Batéria: 16,6 kWh (800V)
- Dojazd: 1 000 km (kombinovaný) / 50 km (čisto elektrický do 300 km/h)
- Hmotnosť: 1 715 kg (čistá) / 1 850 kg (pohotovostná)
- Batožinový priestor: 200 l
- Produkcia: 300 ks
- Cena: zatiaľ nezverejnená
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Sériová Tesla Roadster 2 bude ešte šialenejšia ako predstavený prototyp
Prvý hybrid Lamborghini je samé „naj“. Namiesto batérie má superkondenzátor
Elektromobily budú najrýchlejšie autá na svete, hovorí moderátor Top Gear
10 komentárov
nic, len dalsie vlhke sny nejakeho kreslica…
Koenigsegg je renomovaný švédský výrobce supersportů. Jde však o doslova kusovou výrobu. A ceny přesahující milion dolarů / kus. Info zde: …s.wikipedia.org/wiki/Koenigseg…
A kde má pán Gigafactory? To bude výroba na kolene za milóny za kus.
to ste dobre napisali :), tiez by ma zaujimalo kde sa bude konat servis…
Ozaj by mohli robiť radšej niečo, čo má zmysel nielen pre ich bankové kontá. Tie drahé autá aj tak nejakí aktivisti rozbijú ako symboly nerovnosti a plytvania.
Vše je otázka míry. Budeme rozbíjet co? Auta nad milion korun, nebo už auta nad půl milionu jsou příliš nóbl? 🙂
ta gemera vyzera ako megera…
Konkurent to nebude, cena má být 1,7 milionu dolarů a vyrobí se 300 ks, jak řekl sám majitel. Proti tomu bude Tesla Roadster velkosériové auto za hubičku.
Samé drahé haraburdi a aj tesla drahá haraburda
Tesla 3 a Y jsou cenově zcela běžná auta.