Švédsky výrobca superáut Koenigsegg priznal, že elektrická Tesla Roadster 2 ho svojimi extrémnymi parametrami stavia do trápnej situácie. Aktuálne hlási uzatvorenie partnerstva so spoločnosťou NEVS, pričom sa púšťa do elektrifikácie.
Automobilka Koenigsegg v septembri 2018 priznala, že kvôli chystanej Tesle Roadster 2 musela prehodnotiť svoje plány. V tejto súvislosti pritom spomenula elektrifikáciu. A neostala len pri slovách. Dôkazom je spojenie sa so spoločnosťou National Electric Vehicle Sweden (NEVS), ktorá sa špecializuje na elektromobilitu.
NEVS je švédsky holding s čínskym kapitálom, ktorý získal v rámci konkurzu majetok automobilky SAAB. Prvým vozidlom spoločnosti je elektromobil, ktorý vyrástol na platforme modelu SAAB 9-3. NEVS sa podarilo získať zákazku od čínskej „lízingovky“ Panda New Energy na 150 000 ks tohto elektrického sedanu. Chystá pritom viacero zbrusu nových elektromobilov.
Investícia s dôrazom na elektrifikáciu
Investícia NEVS do Koenigseggu vo výške 150 mil. € je zameraná najmä na paralelný vývoj nových modelov, s dôrazom na elektrifikáciu a mierne vyššiu produkciu. Tým získala 20 % podiel v rámci švédskej automobilky. Zároveň založili obe spoločnosti spoločný podnik, a to s cieľom preniknutia do nových trhových segmentov.
Čo sa týka prvých zmienok ohľadom elektrifikácie automobilky, jej zakladateľ Christian Koenigsegg minulý rok povedal: „Vytiahol som z dielne inžinierov a zo zásuvky kalkulačku. Za dva dni sme prišli na pár vecí. A to napríklad, že najschodnejšou cestou k podobným parametrom (ako dosahuje Tesla Roadster 2) je kombinácia priameho pohonu, hybridizácie a “freevalve” technológie motora, a to v osobitom usporiadaní.“
Inak ako Tesla
Koenigsegg tak chce postaviť proti Tesle Roadster 2 špeciálny hybrid. Ten má pritom zrýchliť z 0 na 400 km/h za famóznych 14 sekúnd. Christian Koenigsegg však hovorí, že extrémne parametre chcú dosiahnuť inak ako Tesla. A to vyšťavením spaľovacieho motora na maximum, napríklad zmenou kompresného pomeru, namiesto zvyšovania výkonu elektrickej časti pohonu. “Je to všetko o hluku a zážitku z vnútorného spaľovania”, dodáva Koenigsegg.
Z hľadiska životného prostredia však bude zrejme pozitívne aspoň to, že týchto vozidiel pravdepodobne nebude vyrobených veľa. Každopádne sme zvedaví, či tento hyperšport ponúkne možnosť jazdy čisto na elektrinu, prípadne, aký bude jeho elektrický dojazd.
Zdroj (vrátane titulnej ilustračnej fotografie): Koenigsegg
SÚVISIACE ČLÁNKY:
“Elektromobil pre tých, čo hľadajú niečo nad Teslou”
Prekrásny elektrický superšport Audi PB18 e-tron pôjde do výroby
Tesla Roadster 2 dokáže vzlietnuť, tvrdí Elon Musk