Spoznali sme dojazd modelu Kia Soul EV druhej generácie

2

Kia Soul EV druhej generácie bola predstavená novembri minulého roka. Výrobca nám pritom prezradil viacero parametrov. Dojazd vozidla v tej dobe ale nebol známy. To však už aktuálne neplatí.

Koncern Hyundai Motor nám už čoskoro ponúkne ďalší veľmi zaujímavý elektromobil. Jeho modely Hyundai Kona Electric, Hyundai Ioniq Electric a Kia e-Niro sa tešia veľkej priazni zákazníkov aj motoristických novinárov. A všetko nasvedčuje tomu, že Kia Soul EV 2 by namala byť výnimkou.

Známa pohonná jednotka

Pod jej „kapotou“ nájdeme rovnakú pohonnú jednotku ako v prípade vyšších verzií stále „čerstvých“ modelov Hyundai Kona Electric a  Kia e-Niro. Tzn. batériu s kapacitou 64 kWh a elektromotor s výkonom 150 kW a krútiacim momentom 395 Nm. Nový Soul má pritom identický rázvor náprav ako model Kona (2 601 mm).

Dojazd podľa EPA

Ako sme už spomínali, aktuálne sme spoznali prostredníctvom Fueleconomy prvý oficiálny údaj o dojazde. Nepochádza však od samotného výrobcu ale od Americkej agentúry pre životné prostredie (EPA). Jej testovací cyklus, ktorý sa označuje rovnako ako meno agentúry, je pritom „najrealistickejším“, aký poznáme.

Tzn, že hodnotu 391 km by malo byť možné dosiahnuť aj v skutočných podmienkach. Jedná sa pritom o kombinovaný dojazd v rámci mesta a diaľnice. Podľa EPA v meste dosiahne nový Soul dojazd 436 km a na diaľnici 346 km.

Pre porovnanie a získane predstavy o možnom dojazde v cykle WLTP, ktorý je Európanom bližší, uvádzame nasledujúce údaje o dajazde koncernových modelov:

A čo spotreba?

Čo sa týka spotreby (podľa EPA), druhá generácia (18,6 kWh/100 km) si v tomto smere v porovnaní s najnovšou verziou pôvodného modelu (19,3 kWh/100 km) o niečo polepšila. Hyundai Kona Electric pritom dosahuje spotrebu 17,4 kWh/100 km a Kia e-Niro rovnako ako nový Soul 18,6 kWh/100 km.

Zdroj titulnej fotografie: Kia

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Bratovražedný test efektívnosti: Hyundai Kona Electric vs. Kia e-Niro
Kia chystá množstvo elektrifikovaných áut. Vrátane elektromobilov
Nemecká cenovka modelu Kia e-Niro naznačuje tú slovenskú

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Nemala by s a spotreba udavat v hodnote proste 18kW? Aku ma vypovednnu hodnotu 18kWh/100km? Pride mi to absolutne nelogicke. Ak je spotreba 18 kilowattov za hodinu, udaj o klilometroch s tym uz predsa nema nic spolocne.

Pridajte komentár