Kia Niro Plus je prvým PBV značky, ktorá sa chce stať lídrom tohto segmentu

2

Automobilka Kia už dlhšie avizuje, že sa chce stať lídrom v rámci vozidiel pre špeciálne účely – tzv. PBV („Purpose-Built Vehicle“). A prvým „účelovým“ modelom značky je aktuálne predstavený elektromobil Kia Niro Plus, ktorý vychádza z modelu e-Niro, pričom okrem iného ponúka väčšie rozmery a viac priestoru.

Kia očakáva, že ich modely PBV budú tvoriť „dôležitú súčasť mobility budúcnosti“. Do roku 2030 chce pritom v rámci tohto segmentu získať vedúce postavenie. Z tohto dôvodu vyvíja dedikovanú platformu určenú špeciálne pre vozidlá PBV.

Na platforme majú vyrásť vozidlá „najrôznejších tvarov a rozmerov“. A to od kategórie „super mini až po veľké vozidlá pre špeciálne účely, ktoré môžu poslúžiť aj ako alternatíva verejnej dopravy alebo byť použité ako mobilná kancelária. Prvý dedikovaný model typu PBV bude rozmerovo patriť do strednej triedy a má prísť na trh v roku 2025. Ešte predtým sa však dočkáme odvodených PBV vozidiel. A prvým z nich je aktuálne predstavený elektromobil Kia Niro Plus.

Kia Niro Plus

Kia prerobila model e-Niro prvej generácie tak, aby bol praktickejšie využiteľný v rámci bezemisných taxi služieb, jazdy na vyžiadanie či voľnočasových aktivít. Spočiatku bude vozidlo dostupné pre komerčných zákazníkov v Južnej Kórei, a to v úprave pre „taxi“ . V pláne je ale aj verzia pre súkromných zákazníkov, vhodná na voľnočasové aktivity, vrátane kempovania.

Kia Niro Plus je v porovnaní s modelom e-Niro, z ktorého vychádza, o 10 mm dlhšia (4 385 mm) a o 70 mm vyššia (1 640 mm). Rozmery vo vnútri vozidla pritom narástli aj vďaka „zoštíhleniu konštrukcie“ – tenšie sedadla a výplne dverí.

Vodičom taxislužieb uľahčí prácu integrovaný displej, ktorý zobrazí napr. navigáciu, taxameter či digitálny ukazovateľ prejdenej vzdialenosti. A spoľahnúť sa budú môcť aj na hlasové povely či mapu nabíjacích staníc. Systém má byť pritom možné rozširovať a vylepšovať prostredníctvom softvérových aktualizácií na diaľku (OTA).

Cenu modelu Kia Niro Plus ani jeho dostupnosť mimo domáceho trhu zatiaľ nepoznáme.

Zdroj: Kia

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Špecifikácie odhalila aj nová Kia e-Niro, vrátane prvých cenoviek
Kia uvádza na trh svoje najvýkonnejšie auto – elektromobil EV6 GT so zrýchlením superšportu
Novinky o blížiacom sa elektro-SUV Kia EV9, vrátane prvej zmienky o cene

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Dalsi marketingovy blabol.. Ze PBV.. Pritom je jasne, ze taxikari aj vacsina europanov proste potrebuje/chce vacsie auto. Takze zatial, co vacsina proste urobi vacsie verzie modelov a nazve ich proste „combi“, alebo prida nejaky privlastok, tak sa tu odrazu objavi KIA s novou “ cool“ skratkou PBV.
    Takze KIA prestan traposit a zacni chrlit ten vas Plus aspon uz tento rok. Obzvlast nerozumiem, preco rovnake auto len s nafuknutou karoseriou sa nemoze zacat vyrabat uz tento rok. Ale 2025 – to je snad blby ftip ;(

Pridajte komentár