Cenovo dostupné elektrické SUV Kia Niro EV oficiálne predstavené | PODROBNOSTI

2

Kia oficiálne predstavila svoj plne elektrický SUV/crossover Kia Niro EV. Stalo sa tak na prebiehajúcom autosalóne v kórejskom Busane. Automobilka konečne odhalila interiér vozidla a prezradila viac technických údajov.

Približne pred mesiacom sme vás informovali o prvom odhalení modelu Kia Niro EV. Nejednalo sa však o oficiálnu premiéru, a tak sme nemali napríklad možnosť nahliadnuť do jeho interiéru. Taktiež sme sa toho veľa nedozvedeli o špecifikáciách vozidla.

Rovnaké rozmery väčší kufor

Podľa očakávania sa rozmery elektromobilu nelíšia od hybridného a plug-in hybridného súrodenca. Tie sú teda 4 375 x 1 805 x 1 560 mm (dĺžka x šírka x výška), pri rázvore náprav 2 700 mm. Zvedaví sme však boli na údaj o batožinovom priestore. Ten v porovnaní s hybridnou verziou vzrástol zo 401 na 451 litrov.

kia niro ev

Poprvýkrát odhalený interiér

Prvé čo si môžete všimnúť v interiéri elektrickej verzie Nira, je to, že nemá radiacu páku. Tú nahradil otočný ovládač. K nemu sa “presťahovali” z centrálneho panela aj ďalšie ovládacie prvky. Teraz sú tak viac poruke.

Prístrojový panel je digitálny a má uhlopriečku 7 palcov, pričom je štandardnou súčasťou výbavy. Rovnako veľký displej sa nachádza na centrálnej konzole, kde slúži ako infotainment systém. Ten dokáže zobraziť napríklad najbližšie nabíjacie stanice, ku ktorým vás vie navigovať.

kia niro ev interier

Výkon a jazdné vlastnosti

Kia Niro EV bude používať techniku koncernového bratranca Hyundai Kona Electric. Pod kapotou teda nájdeme 150 kW (204 k) elektromotor, ktorý poháňa prednú nápravu. Menším prekvapením je, že Kia nespomína v prípade modelu Niro elektromotor nastavený na maximálny výkon 99 kW. Práve takýmto výkonom totiž disponuje základná verzia Hyundaiu Kona s menšou 39,2 kWh batériou.

Elektrické Niro sa môže pochváliť aj výborným krútiacim momentom. Ten dosahuje hodnotu 395 Nm, pričom je dostupný už od 1. otáčky, keďže sa jedná o elektromobil. Aj vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy.

Batérie, dojazd a nabíjanie

Ako sme už naznačili, Kia Niro EV sa bude ponúkať v dvoch verziách podľa kapacity lítium-polymérovej batérie. Základná disponuje kapacitou 39,2 kWh a dojazdom 240 km (WLTP). Vyššia ponúkne vďaka 64 kWh batérii dojazd 380 km (WLTP).

Na rýchlonabíjačke s výkonom 100 kW sa nabije 64 kWh verzia na 80 % za 54 minút. Batéria je umiestnená pod podlahou kufra, vďaka čomu má Niro ťažisko na úrovni vozidiel typu sedan či hatchback.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Hyundai dnes predstavil elektrickú verziu modelu Kona. Môže sa stať hitom
Tesla zverejnila nový obrázok Modelu Y, ako aj dátum jeho predstavenia a výroby

Jaguar I-Pace dostal slovenské ceny. Má Tesla Model X problém?

Bohatá štandardná výbava

Kia Niro EV bude už v základe vybavená modernými asistenčnými systémami, ako napríklad: automatické núdzové brzdenie, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat, varovanie pred bočnou kolíziou či asistent pre jazdu na diaľnici. Štandardom budú aj 17″ disky z ľahkých zliatin.

Do predaja v 2. polroku so slušnou cenou

Kia hovorí, že elektrické Niro sa dostane do predaja v 2. polovici tohto roka. Najskôr však len v rámci domáceho juhokórejského trhu. Po ňom budú nasledovať ďalšie, vrátane európskych. Poznáme už aj kórejské ceny. Základná verzia bude stáť po prepočte cca 33 000 a verzia so 64 kWh batériou len o 2 000 € viac.

Zdroj: Kia

tesla magazin zdielanie

Odber noviniek

(týždenný sumár)

Registráciou súhlasíte so sprac. os. údajov
Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Autor clanku zabuda uvadzat velmi zakladnu vec…a to aky je vykon palubnej vnutornej nabijacky…a ci elektromobil podporuje nabijanie jesnosmernym prudom !…pretoze tieto dva vlastnosti ak elektromobil ma kvalitne a vykonne ho davaju na roven starym spalovakom…bez vykonnej vnutornej nabijacky je aj sebaluxusnejsi elektromobil iba obycajne mestske vozitko…

    • …alebo daný údaj nie je skrátka k dispozícii 😉 Môžeme len predpokladať , že výkon palubnej nabíjačky bude podobný ako v prípade koncernového dvojčaťa Hyundai Kona Electric, t.j. 7,2 kW.

      Podporu DC nabíjania si myslím, že nie je potrebné obzvlášť zdôrazňovať, keďže tá je v prípade súčasných plne elektrických vozidiel samozrejmosťou. Vyplýva to aj z vety: “Na rýchlonabíjačke s výkonom 100 kW sa nabije 64 kWh verzia na 80 % za 54 minút.”

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!