Kia odhalila novú generáciu modelu Niro. Opäť príde s 3 druhmi e-pohonu

10

Automobilka Kia dnes odhalila druhú generáciu crossoveru Kia Niro, pričom potvrdila, že rovnako ako pôvodný model, aj novinka bude dostupná s čisto elektrickým, plug-in hybridným aj (full) hybridným pohonom.

Model Kia Niro vstúpil na trh v roku 2016 ako hybrid. Neskôr sme sa dočkali plug-in hybridnej verzie (2018) a následne čisto elektrickej verzie (2019) s dojazdom 288 km (39,2-kWh batéria) a 457 km (64-kWh batéria) podľa cyklu WLTP.

Nová generácia pritom taktiež ponúkne tri spomínané elektrifikované pohony. A Kia potvrdila, že všetky budú dostupné aj na európskom trhu.

Kórejci tiež prezradili, že „Kia Niro 2“ v plug-in hybridnej, ale aj hybridnej verzii, ktorá bude zrejme veľmi limitovaná svojím elektrickým dojazdom, ponúkne špeciálny jazdný režim „Greenzone“. Ten automaticky prepne režim pohonu vozidla na čisto elektrický napr. v rámci bezemisných zón či lokalít, ktoré vodič označí prostredníctvom navigácie. Niečo podobné pritom chystá aj BMW.

Aj nová Kia Niro naskakuje na trend recyklovaných materiálov v interiéri. Napr. čalúnenie stropu je vyrobené z recyklovaných tapiet, k výrobe sedadiel sa používa bio polyuretán a tkanina Tencel z celulózových vlákien eukalyptu a v rámci výplní dverí bol použitý lak bez obsahu benzénu, toluénu a izomérov xylénu.

Vychádza z modelu HabaNiro

Oficiálna tlačová správa k predstavenej novinke toho moc podstatného neponúkla, takže si aspoň pripomeňme nejaké údaje vzťahujúce sa ku konceptu Kia HabaNiro, z ktorého „Kia Niro 2“ vychádza.

Koncept HabaNiro s rozmermi 4 430/1 955/1 600/2 830 mm (dĺžka/šírka/výška/rázvor) je podľa Kie kombináciou crossoveru, úžitkového vozidla, modernej technologickej pracovne, dobrodružného vozidla a vozidla vhodného na dochádzanie za prácou, ktorý poskytuje e-dojazd okolo 500 km. No a tu sme takisto skončili.

Na viac informácií si teda budeme musieť počkať. Veríme, že nie dlho, keďže nová generácia modelu Kia Niro príde na trh budúci rok. Dúfame pritom, že elektromobil e-Niro bude dostupný hneď od začiatku a nie posledný na zozname ako v prípade prvej generácie.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Hyundai a Kia predstavili koncepty chystaných elektrických SUV Ioniq 7 a EV9
„Slovenská“ Kia plánuje výrobu nového elektromobilu segmentu C
Koncern Hyundai ukončí európsky predaj spaľovacích áut v roku 2035

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Konštrukcia auta je podobná autám z roku 1980 a na dnešné dedikované BEV platformy to nemá ani omylom. Hybridy a prerábané BEV dnes nemajú opodstatnenie. V Hyundai si evidentne stoja na kábli. Svet je o 40 rokov vpredu…

  2. Ale IK snad to nie je az take zastarale..a napokon korejci v poslednom desatroci celkom dobre kopiruju europsky dizajn..
    Okrem toho e-kona ma posobivo dobru efektivitu narozdiel od „slavnych“ eu znaciek.
    Podla mojho nazoru vw krachne skor nez korejci. Ti zacali s ev rozhodne skor nez vw, ktory ma este stale hlavu v piesku, lebo nechce vidiet konkurenciu.

    • LZ skús pozrieť excelentné video rozborky NIRO od Sandy Munro. Podobné to bude aj s touto kvázi novinkou. Bohužiaľ univerzálna koncepcia je v dnešnej dobe cesta do pekla.
      Ešte k VW, ich ľudia sú podstatne lepšie pripravení na EV transformáciu ako Hyundai a to v zmysle celého reťazca. Je však pravda, že napríklad efektivitu pohonu majú lepšiu.
      Extrémnou hrozbou je to, že VW ako druhá najlepšie pripravená západná automobilka na svet BEV je v Číne mimoriadne neschopná konkurovať domácim automobilkám. Ešte ťaží z dobrej histórie ICE, ale Číňanom dochádza, že ich BEV majú podstatne lepší pomer cena/výkon. A Číňania sú mimoriadne rozumní a obracajú každý yuan.

  3. IK tie Munrove rozbory mam rad.. A id3 z toho vysiel este relativne dobre, to je fakt. Napriek tomu si myslim, ze zmena velkeho je zlozitejsia, priam nemozna ako premena – prisposobenie sa korejcov, ktori s tym napokon maju celkom bohate skusenosti a maju to tak trochu aj v kulturnej vybave, narozdiel od nemcov, ktori by radi diktovali pravidla aj nadalej.

Pridajte komentár