Situácia okolo pandémie nového koronavírusu a zaujímavý model Citroen Ami podnietili automobilku Kia, aby do svojich e-mobility plánov zaradila globálny cenovo dostupný mini-elektromobil, navrhnutý špeciálne pre mestské využitie.
Emilio Herrera, prevádzkový riaditeľ spoločnosti Kia Motors Europe, pre Autoexpress uviedol, že podľa ich prieskumu pandémia nového koronavírusu významne ovplyvnila preferencie Číňanov v oblasti verejnej a súkromnej dopravy.
Pred pandémiou využívalo súkromnú dopravu 34 % dopytovaných Číňanov. Po pandémii stúplo toto číslo na 65 %. Z toho má podľa Herreru vyplývať, že ľudia sa cítia vo svojich vozidlách bezpečnejšie ako v prostriedkoch verejnej dopravy.
A túto zmenu preferencií Kia zapracovala do svojich plánov. „Už skúmame návrh na veľmi malé mikro-vozidlo pre mestské využitie – vidíme v ňom skutočný potenciál,“ povedal Herrera.
Dodáva, že toto vozidlo bude plne elektrické, pričom neponúkne veľký dojazd, nakoľko to nie v rámci mestskej prevádzky potrebné. Projekt malého elektromobilu sa podľa neho zameriava na vozidlá, ktoré spadajú do kategórií L6 a L7, ako napr. Citroen Ami.
Dôležitá bude nízka cena
Prevádzkový riaditeľ spoločnosti Kia Motors Europe považuje tieto malé vozidlá za alternatívu k verejnej doprave, avšak len za predpokladu dosiahnutia podobných nákladov. Preto sa chce Kia zamerať na model predplatného a prenájmu na týždeň či mesiac. Hovorí pritom o veľmi nízkych cenách.
Malý „lacný“ elektromobil chce Kia postaviť na vlastnej novej platforme, ktorá by mohla byť zdieľaná aj s koncernovou značkou Hyundai. Má ísť o globálne dostupné vozidlo, pretože len veľkoobjemová produkcia môže zabezpečiť jeho nízku cenu.
Kedy môžeme očakávať tento mestský elektromobil, sme sa nedozvedeli. Dá sa však predpokladať, že Kia sa ho bude snažiť dostať na trh čo najskôr. Veď spomínaný Citroen Ami má ísť do predaja už v júni.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Citroen predstavil elektromobil za 6 000 €. Na trh príde v júni
Elektrický crossover značky Kia ponúkne zrýchlenie „super-auta“
Dacia ukázala svoj prvý elektromobil. Má byť najlacnejším na európskom trhu
6 komentárov
Teda nie, že by som proti, aby začali automobilky robiť malé, mestské a lacné EV.. Ale argument, že ľudia momentálne prestávajú využívať MHD je trošku pod čiarou..
Predsa to je spôsobené len momentálnou krízou, ktorá tu nebude večne.. Ako napríklad mestské zápchy.. Takže tomu máme rozumieť ako správe, že Kia sa rozhodla podporovať zápchy v Číne a veľkých mestách?
Snáď bude aj možnosť veľmi krátkodobého nájmu s minútovou tarifikaciou.. To by malo zmysel a riešilo by okrajovo aj zápchy.
Malé a lacné tu už máme, čakáme na lacné emobily strednej triedy.
Malé a lacné tu už máme? Ja si pod pojmom malé, lacné predstavujem auto na úrovni e-up/citygoe možno ešte Zoe do 10 000 euro a nie 20 až 35 tis… Jasné, stredná trieda je na tom tiež biedne ale tam by som (chcel) vidieť strop 20 až 25 tis euro. Potom to celé bude dávať zmysel.
Y
do 5000 eur je lacne 🙂