Kia chce do roku 2035 predávať v Európe už len elektromobily. A chystá nové elektro-SUV EV9

6

Automobilka Kia dnes predstavila svoju aktuálnu firemnú víziu, ktorá sa sústreďuje na udržateľnosť a urýchlenie plánov v oblasti elektromobility. Taktiež poodhalila koncept elektromobilu Kia EV9, ktorý je predzvesťou veľkého sériového SUV.

Kia uvádza, že sa plánuje stať poskytovateľom trvalo udržateľnej mobility. Do roku 2045 chce byť uhlíkovo neutrálnou spoločnosťou, a to vďaka trom kľúčovým pilierom, ktorými sú spomínaná trvalo udržateľná mobilita, udržateľná planéta a udržateľná energia.

Znižovanie emisií spoločnosti sa bude týkať všetkých prevádzkových aspektov, a to od dodávok, cez logistiku, výrobu vozidiel a samotnú prevádzku vozidiel, až po likvidáciu odpadu. Dosiahnutie uhlíkovej neutrality však nebude možné bez dodatočnej kompenzácie uhlíkových emisií.

Zameranie na elektromobily

Kia uvádza, že najväčšiu časť uhlíkových emisií vyprodukovaných ľubovoľným veľkovýrobcom áut vzniká počas ich bežnej každodennej prevádzky. Preto kladie dôraz na prechod od spaľovacích áut k batériovým elektrickým vozidlám a tiež vozidlám s pohonom na palivové články. Urýchľuje pritom svoju e-mobility stratégiu „Plán S“.

Najambicióznejšie plány v tomto smere má Kia v rámci Európy, kde chce ponúkať do roku 2035 už len plne elektrické autá. Do roku 2040 má modelový rad Kie v rámci všetkých kľúčových trhov pozostávať výhradne z batériových elektromobilov. A firemná flotila spoločnosti Kia bude tvorená výhradne batériovými elektromobilmi alebo autami na vodík do roku 2030.

Obehové hospodárstvo, batérie a obnoviteľná energia

Kia tiež spolupracuje na budovaní systému obehového hospodárstva, a to s organizáciou Ocean Cleanup, ako aj na znižovaní emisií v dodávateľskom reťazci. To sa týka napríklad aj tzv. „zelenej ocele“, pretože práve oceliarenský priemysel je jedným z najväčších producentov uhlíkových emisií.

A aj Kia má v pláne poskytovať vyslúžilým batériám svojich elektromobilov tzv. „druhý život“, a to v rámci batériových úložísk energie, predtým než sa zrecyklujú.

Do roku 2030 chce Kia v rámci svojich zahraničných prevádzok používať už len energiu z obnoviteľných zdrojov, pričom slovenská továreň pri Žiline je už na 100 % napájaná „zelenou energiou“. V domovskej Kórei sa tak má stať do roku 2040.

Nový elektrický koncept Kia EV9

Automobilka Kia dnes poodhalila aj koncepčné elektrické SUV Kia EV9, ktoré naznačuje možnú podobu jej ďalšieho elektromobilu. Tento model vyrástol na koncernovej platforme E-GMP určenej špeciálne pre elektromobily. „Koncept EV9 zhmotňuje víziu značky Kia v segmente SUV – budúcu premenu, ktorá už nie je ďaleko od realizácie,“ uviedla Kia na margo novinky, ktorú predstaví 17. novembra na autosalóne v Los Angeles.

Zdroj: Kia

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Menší elektromobil s cenou okolo 20 000 € po VW Group a Renaulte avizuje aj Hyundai
KIA chystá 7 nových elektromobilov. Načrtla ich dizajn
Koncern Hyundai spolupracuje na obrích solid-state batériách pre svoje elektromobily

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. EV6 celkom zaujalo moderátorov viacerých TV magazínov, a to určite viac ako EV5. Hodnotenia boli vcelku priaznivé. Tak čo prinesie EV9 ?!!!

  2. Nečakal som ,že Kia Žilina ide len na zelenú energiu?? To znamená že ju ťahajú len vodné elektrárne ?? To sa mi nechce veriť !? Pretože energia z jadrových elektrárni zelená neni !!

    • Jadrova energia je zelena. A v sucasnosti prebieha boj na politickej urvoni aby jadrova energia bola oficialne uznana za zelenu.

      V konecnom dosledku jadrova energetika nema konkurenciu. Jadrove elektrarne su bezpecnejsie nez kedykolvek pred tym. Mame tu len dve havarie a jednu taku, co sa nemoze opakovat.

      Jadroveho odpadu neni vela a pracuje sa na technologiach jeho dospalovania.

      Jediny problem jadrovej elektrarne je vodna para a nechapem preco nepracuju na jej zachytavani a premene znova na vodu aby ju znova mohli pouzit.

Pridajte komentár