Kia predstavila svoju „trojradovú“ vlajkovú loď EV9

4

Presne pred 2 týždňami nám Kia odhalila svoju novinku Kia EV9. A aktuálne nám toto veľké elektrické SUV predstavila detailnejšie, aj keď viaceré špecifikácie stále chýbajú.

Na základe terajších informácií sa zdá, že minimálne na začiatok bude Kia EV9 dostupná len s 3 radmi sedadiel, pričom na výber bude 6 a 7-miestna konfigurácia. Kórejci uvádzajú, že v interiéri je dostatok miesta v rámci každého radu sedadiel. A to vďaka celkovým rozmerom vozidla 5 010 x 1 980 x 1 755 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvoru 3 100 mm.

K dispozícii budú štyri možnosti pre druhý rad sedadiel, ktorý je podľa Kie vhodný pre rôzne situácie ako napr. sťahovanie, nabíjanie či oddych. 7-miestna konfigurácia zahŕňa trojmiestne lavicové sedadlá. 6-miestna poskytuje v rámci 2. radu 2 samostatné sedadlá základného typu, relaxačného typu a otočného typu. Relaxačné sedadla umožňujú spoločné klopenie sedadiel v prvom a druhom rade. Otočné sedadlá sa dajú otočiť o 180 stupňov. Umožňujú tak konverzáciu „zoči-voči“ s osobami sediacimi v treťom rade.

Kia sa v prípade modelu EV9 chváli aj aerodynamikou, ktorú reprezentuje koeficient odporu vzduchu 0,28. Je pravda, že v prípade najaerodynamickejších elektromobilov sme si už zvykli na nižšie hodnoty, ale vzhľadom na veľkosť a pomerne „krabicový“ tvar vozidla to určite nie je zlá hodnota.

Dobrú aerodynamiku sa podľa Kórejcov podarilo dosiahnuť vďaka 3D tvarovanému spodnému krytu s konvexným tvarom vpredu a konkávnym tvarom vzadu, aerodynamickým kolesám či vzduchovým clonám integrovaným do predného nárazníka.

Technické špecifikácie

Kia EV9 vyrástla na koncernovej dedikovanej platforme pre elektromobily E-GMP a bude dostupná s 2 kapacitne odlišnými batériami. Verzia Standard obsahuje 76,1-kWh akumulátor a v ponuke bude s pohonom zadných kolies, výkonom 160 kW, krútiacim momentom 350 Nm a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 8,2 s.

Modely s prívlastkom „Long Range“ budú dostupné s batériou s kapacitou 99,8 kWh, pričom na výber bude zadný pohonom (RWD), ako aj pohon oboch náprav (AWD). Základná verzia s pohonom zadnej nápravy „Long Range RWD“ ponúka výkon 150 kW, krútiaci moment 350 Nm a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,4 s.

Variant AWD disponuje výkonom 283 kW, „štandardným“ maximálnym krútiacim momentom 600 Nm a „štandardným“ zrýchlením z 0 na 100 km/h za 6 s. Za príplatok si bude možné prostredníctvom bezdrôtovej softvérovej aktualizácie (tzv. OTA) objednať „funkciu“ Boost, ktorá „sprístupní“ v rámci krútiaceho momentu 100 Nm navyše, vďaka čomu sa akcelerácia na „stovku“ zlepší na 5,3 s.

Čo sa týka dojazdu elektromobilu Kia EV9, výrobca aktuálne prezradil len odhadovaný dojazd pre verziu s najdlhším dojazdom, t.j. „Long Range RWD“. A to 541 km (WLTP) v konfigurácii s najmenšími dostupnými kolesami (19″). Táto verzia má pritom počas 15 min nabíjania získať dojazd 239 km (WLTP).

Funkcie

Kia EV9 je vybavená funkciou „nabíjania z vozidla“ V2L (Vehicle-to-Load). Tzn., že energiou z trakčnej batérie vozidla je možné napájať rôzne elektrické zariadenia. A to až výkonom 3,68 kW. Kia tiež vyzdvihuje jazdného asistenta „diaľničný pilot“ (HDP), ktorý bude v budúcnosti dostupný len pre variant EV9 GT-line, pričom na vybraných trhoch poskytne „podmienené autonómne riadenie 3. úrovne“.

Kia EV9 sa stane aj prvým modelom s digitálnym obchodom Kia Connect Store, ktorý zákazníkom umožňuje zakúpiť digitálne funkcie a služby na požiadanie. A to prostredníctvom OTA.

kia ev9

Zdroj: Kia

Ako sme už avizovali v úvode, Kia nezverejnila kompletné špecifikácie svojej novinky. A zatiaľ neprezradila ani cenu či dostupnosť modelu EV9.

Zdroj: Kia

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Kia prekvapila predstavením nového elektromobilu EV5
Hyundai predstavil 2. generáciu elektromobilu Kona. Ponúkne dojazd až 490 km
Aj Hyundai chystá cenovo dostupnejšie elektromobily. A najmenšie modely by mali prežiť aj dobu elektrifikácie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Dobrý deň pán Bakša! Vetu : Základná verzia s pohonom všetkých kolies „Long Range RWD“ ponúka výkon 150 kW, krútiaci moment 350 Nm a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,4 s., bude asi treba upraviť.

Pridajte komentár