Veľké elektrické SUV Kia EV9 sa pomaly chystá na trh a my sme vďaka „uniknutému“ dokumentu získali predstavu o jeho možných špecifikáciách a cenách.
Predstavenie sériového modelu Kia EV9 je naplánované na 1. štvrťrok 2023, pričom na trh sa má dostať ešte tento rok. Kia nám pritom svoju chystanú novinku postupne poodhaľuje. Prezradila napr., že sériové vozidlo bude do značnej miery blízke konceptu predstavenému v roku 2021 a zverejnila fotografie maskovaného prototypu, ktorý podstupuje finálne testy.
Predstavený koncept disponoval rozmermi 4 930 x 2 055 x 1 790 x 3 100 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) a podľa výrobcu ponúkal max. nabíjací výkon 350 kW, vďaka čomu sa mal nabiť z 10 na 80 % za 20 až 30 min. A Kia neskôr dodala, že EV9 si počas 6 min nabíjania zabezpečí dojazd 100 km, zrýchli z 0 na 100 km/h za 5 s a ponúkne dojazd 540 km (zrejme podľa cyklu WLTP). A naznačená bola aj cena pre americký trh, cca od 50 000 $ bez DPH.
- Kia EV9 Concept. Zdroj: Kia
- Zdroj: Kia
- Zdroj: Kia
Možné špecifikácie sériového modelu
Nedávno sa objavil dokument, ktorý nám zrejme oveľa viac približuje možné špecifikácie sériového elektromobilu Kia EV9. Ide totiž o „prieskum“ zaslaný zákazníkom značky, ktorého cieľom je zistiť, ktorú z uvedených verzií by si vybrali. O obsahu tohto dokumentu informoval Electrek.
V dokumente sa spomína 5 verzií. Tie majú 6 a 7 miest na sedenie, výkon 149 a 298 kW, krútiaci moment 339, 515 a 651 Nm, zrýchlenie z 0 na 60 mph (97 km/h) v rozsahu 5,2 až 8,9 s, dojazd 354 až 467 km (pravdepodobne podľa „prísnejšieho“ cyklu EPA), ťažnú kapacitu 0 (základná verzia) až 2 041 kg a cenu 56 000 až 73 000 $ (cca 52 000 až 67 000 €) zrejme bez DPH.
V dokumente sa tiež uvádza, že všetky verzie podporujú obojsmerné nabíjanie typu V2L a najvyššie 2 verzie aj V2G. Čo sa týka príplatkovej výbavy, spomína sa napr. systém polo-autonómnej jazdy za 4 800 $ (zrejme bez DPH).
Uvedené špecifikácie však treba brať s rezervou. Hovorca spoločnosti Kia sa totiž pre Electrek vyjadril, že tie sa môžu ešte zmeniť, nakoľko sa vozidlo dostane na trh až koncom roka. Každopádne sme získali aspoň hrubú predstavu o tom, čo možno od modelu Kia EV9 očakávať.
- Zdroj: Kia
- Zdroj: Kia
- Zdroj: Kia
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nová Kia Niro EV sa už dá na Slovensku predobjednať. Spoznali sme pritom nielen ceny
Slovensko sa má stať „základňou“ európskej výroby elektromobilov Kia
Kia ukázala maskovaný vlajkový elektromobil EV9 v rámci finálnych testov
3 komentáre
Ak budem zo svojho pohľadu uvažovať racionálne, tak si pravdepodobne nové auto nekúpim ešte najmenej 5 rokov! Moje auto má 5 rokov. Vymeniť ho za iný ICE, a to ani ako hybrid alebo plug-in hybrid, nevidím ako zmysluplné! Parametre a ceny EV9 ma stále nepresvedčili, že už je to to „pravé BEV“ pre mňa! Tak čo, musím sa uskromniť, a byt ešte zopár rokov trpezlivý !!! ….
P.S. Kto so mno súhlasí, môže si dať poldeci !
Nerozumiem preco tesla uz davo nepodporuje v2h v konbinacii s power wall. Pride korejcan s v2g :)))
(V2g…zdielanie energie)
Nerozumieš???! Daj si poldeci, a bude ti to jedno! 🙂 Ale vážne! Myslím, že sa to tu už spomínalo aj v súvislosti so solárnymi panelmi na domy od TESLY. Zatiaľ ale nie je „Grid“ pripravený na niečo také. Pamätám sa, aké problémy boli, keď v minulosti chceli do siete dodávať prúd kogeneračné jednotky.