Vlajková loď značky Kia, elektromobil EV9, má prvé cenovky

4

Najväčší a najmodernejší model značky Kia, elektrické SUV Kia EV9, sa chystá na trh. Svedčia o tom aj prvé zverejnené cenovky.

Rozmery elektromobilu Kia EV9 – 5 010 x 1 980 x 1 755 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 3 100 mm umožňujú v rámci vozidla použitie 3 radov sediel, ktoré v závislosti od konfigurácie ponúknu 6 alebo 7 miest na sedenie (dostupný však zrejme bude aj 2-radový 5-miestny variant).

Záujemcovia budú mať na výber z dvoch batérií, ako aj pohonov. Základná verzia ponúkne 76,1-kWh batériu, pohon zadných kolies, výkon 160 kW, krútiaci moment 350 Nm a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,2 s.

Verzie „Long Range“ budú dostupné s 99,8-kWh batériou a zadným pohonom (RWD) alebo pohonom oboch náprav (AWD). Zadokolka „Long Range RWD“ ponúkne výkon 150 kW, krútiaci moment 350 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,4 s a dojazd 541 km (WLTP). Variant AWD disponuje výkonom 283 kW, „štandardným“ maximálnym krútiacim momentom 600 Nm a „štandardným“ zrýchlením z 0 na 100 km/h za 6 s.

Domáca cenovka

Čo sa týka cien, Carscoops najskôr informoval, že „základný model“ stojí v domácej Južnej Kórei od 78,1 mil. wonov, čo je v prepočte cca 55 000 €. Aktuálne však Electrive upresňuje, že táto cena sa vzťahuje k RWD verzii s kapacitne väčšou batériou (99,8 kWh), takže nejde v pravom slova zmysle o základný model. Neskôr totiž príde na trh RWD variant so 76,1-kWh batériou.

Prvé európske ceny

Electrive tiež upozornil na prvý európsky cenník určený pre Belgicko a Luxembursko. Na základe neho vieme,  že úvodná edícia modelu Kia EV9 „Earth Launch Edition“ s 99,8-kWh batériou, dojazdom 541 km (WLTP), pohonom zadnej nápravy, výkonom 150 kW a tromi radmi sedadiel sa bude na tamojších trhoch predávať od 61 975 € bez DPH (so slovenskou DPH by to bolo cca 73 000 €).

A na úvod bude dostupná aj edícia „GT Line Launch Edition“ s 99,8-kWh batériou, dojazdom 465 km (WLTP), pohonom oboch náprav, výkonom 283 kW a tromi radmi sedadiel. A to za cenu od 69 331 € bez DPH (so slovenskou DPH by to bolo cca 83 000 €).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Kia avizuje viaceré menšie elektromobily. Vyrábať by sa mohli aj pri Žiline
Kia má chystať elektrického „nástupcu Stingera“ s dojazdom až 800 km
Volvo EX30 má už aj slovenský cenník. Čo stojí za jeho relatívnou „cenovou dostupnosťou“?
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Pre cenu je pre mňa neviditeľný !!! A vlastne taký veľký voz ani nepotrebujem! Uvidíme, akú cenu bude mať EV5, keď raz príde …..

  2. V tomto segmente ste zmeškali vlak. Vyrobiť niečo drahé, technologicky a dizajnovo „zaostalé“ sa dalo na začiatku tohoto cirkusu. Buď spravte niečo s cenou alebo to dajte hneď do šrotu. Manželke by som také auto kúpil, ale keď si predstavím, že ho decká zvnútra a ona zvonku za pár rokov zoderie odmietam sa nechať zotročiť plechovou konzervou…
    Haraburda bez nápadu a invencie.

Pridajte komentár