Automobilka Kia dnes zverejnila prvé obrázky, ktoré poodhaľujú jej nový elektromobil menom Kia EV6. Ten vyrastie na „zbrusu“ novej platforme pre elektromobily E-GMP a bude koncernovým príbuzným modelu Hyundai Ioniq 5. Premiéru zažije ešte tento mesiac. Čo o ňom zatiaľ vieme?
Elektrický crossover strednej triedy Kia EV6 sa stane prvým dedikovaným elektromobilom značky. Tzn., že bol od základov vyvinutý ako čistokrvný elektromobil, a to vďaka špecializovanej platforme E-GMP. Kia aktuálne uvádza, že model je postavený na novej dizajnovej filozofii, ktorá zhmotňuje intenzívnejšie zameranie na elektrifikáciu.
Kórejská značka tiež potvrdila, že názvy všetkých jej dedikovaných elektromobilov s batériovým pohonom budú začínať predponou EV. Za ňou bude nasledovať číslo, ktoré určí príslušnosť v rámci modelového radu. Nedávno pritom Kia uviedla, že ich budúce elektromobily budú niesť názvy EV1 až EV9. Takže sa zrejme dočkáme mnohých plne elektrických modelov.
Avizované špecifikácie
V rámci dnešnej tlačovej správy Kie sme sa v podstate nedozvedeli žiadne konkrétne informácie ohľadom modelu Kia EV6. Pomôcť si tak musíme predchádzajúcimi správami. Z nich sme sa napríklad dozvedeli, že vozidlo vychádza z konceptu Kia Imagine.
Kia tiež viackrát spomenula dojazd 500 km, neuviedla však cyklus. Dá sa však predpokladať, že pôjde o hodnotu na základe WLTP. Čo sa týka nabíjania, Kórejci sľubujú, že za optimálnych podmienok ich novinka počas 4 min nabíjania získa dojazd 100 km. A to určite aj vďaka 800V architektúre elektrického systému.
Výborná bude aj akcelerácia elektromobilu Kia EV6. Veď chystaná novinka zrýchli z 0 na 100 km/h za 3 s (pravdepodobne top verzia). Za týmto pôsobivým údajom zrejme môžeme hľadať spoluprácu Kie s chorvátskym špecialistom na vysoko výkonné e-mobility systémy – Rimac.
Oveľa viac sa však dozvieme už čoskoro, keďže Kia avizuje predstavenie modelu EV6 na tento mesiac. A podľa nedávnych informácií je príchod vozidla na trh naplánovaný na júl.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Slovenská“ Kia plánuje výrobu nového elektromobilu segmentu C
KIA sa mení na „poskytovateľa udržateľnej mobility“ a chystá mnoho elektromobilov
Kia plánuje aj „lacný“ mini-elektromobil pre mestské využitie
8 komentárov
Toto auto je prúser!
Je tak dobré, že ho nebudete mať šancu kúpiť. Nie sú batérie. Súdruhovia v korporácii tak nekompetentne odhadli záujem trhu, že ročnú kapacitu predajú za menej ako 1 týždeň.
Pozor, je to bratranec Hyundai Ioniq 5. Ak bude príbuzný aj cenovo, tak s tým výpredajom za 1 týždeň by som bol asi dosť opatrný.
Ten vypredali za jeden deň!
Businesskorea: IONIQ 5 Is a Smash Hit, but Hyundai Motor Is Facing Production Problems. Pre-orders for the new model amounted to 23,760 units on the first day alone, close to the company’s annual sales goal of 26,500 units.
No , stači spraviť na tejto platforme ešte dačo menšie a lecnejšie a konkurencia bude velice smutna a wv si bude moct ten svoj nepodarok dat akurat do vytriny.
Ani sa nečudujem. Podľa môjho názoru v EU to je po Tesle druhá najlepšia platforma. Lepšia, ako má aliancia Renault. Japonci zaspali. Volkswagen má o 1/3 vyššiu spotrebu energie, ako lídri v EV. Na druhej strane má mimoriadne efektívny marketing. Dokázal odolať škandálom emisným, ako aj problémom s motormi. V EV majú výhodu, že sa im nebudú kaziť prevodovky a motory. Ešte uvidíme ako to bude s Xpeng. Možno začnú predávať aj mimo Nórska.
Vo všeobecnosti všetci výrobcovia tvrdo narazili na nedostatok batérií. Automobilový priemysel nikdy nemal tak investične náročnú komponentu, ako je trakčná batéria. Toto bude v automotive problém číslo jedna na jednu dekádu.
Ako povedal už dávno ten chlap v krčme: „Ja mám náš sexuálny život doma plne pod kontrolou! Žena má síce vibrátor, ale ja mám z neho BATERKY“!!!
Ani to najkrajšie auto Vám nemôže dať viac, ako má!!!