Novinka Kia EV6 dostala prvé cenovky. Spoznali sme aj dojazd základnej verzie

19

Automobilka Kia nedávno predstavila svoj prvý dedikovaný elektromobil Kia EV6. Tento zaujímavý crossover bude dostupný vo viacerých verziách a variantoch. Na vybraných trhoch je ho možné už rezervovať, pričom sme spoznali aj prvé cenovky.

Kia EV6 bude dostupná v 3 verziách – EV6,  EV6 GT-line a EV6 GT, ktoré budú v ponuke v rôznych variantoch. Základný variant štandardnej verzie EV6 ponúkne pohon zadnej nápravy, výkon 125 kW, krútiaci moment 350 Nm a batériu s kapacitou 58 kWh, ktorá by mala zabezpečiť dojazd okolo 400 km WLTP (odhad výrobcu).

Minimálne v rámci nemeckého trhu bude jej výbava zahŕňať napr. „panoramatický displej“ (dve obrazovky s uhlopriečkou 31 cm), navigačný systém, LED svetlomety, inteligentný kľúč, asistenčné systémy pre diaľnicu a vyhnutie sa čelnej zrážke, inteligentný obmedzovač rýchlosti či 2-zónovú automatickú klimatizáciu. Cena na najväčšom európskom automobilovom trhu bude začínať na sume 44 990 s DPH.

 EV6 GT-line

Nemecké zastúpenie značky Kia tiež uvádza cenovku verzie GT-line, a to „od 54 990 €“. Za túto cenu by však mal zákazník dostať väčšiu batériu s kapacitou 77,4 kWh, ktorá zabezpečí variantu so zadným pohonom dojazd 510 km WLTP (odhad výrobcu). Táto konfigurácia dosahuje výkon 168 kW a krútiaci moment 350 Nm.

V štandarde pritom nájdeme aj špeciálne interiérové a exteriérové prvky, ktoré navodzujú športový charakter, sedadlá čalúnené vegánskou kožou a semišom, ktoré sú vpredu elektricky nastaviteľné či ambientné osvetlenie.

EV6 GT

Športová verzia elektromobilu Kia EV6 GT bude dostupná len v jednej konfigurácii, a to s väčšou batériou, pohonom oboch náprav, výkonom 430 kW a krútiacim momentom 740 Nm, vďaka čomu zrýchli z 0 na 100 km/h len za 3,5 s.

Cena tejto verzie začína v Nemecku na cene 65 990 €. V štandarde pritom okrem iného nájdeme napr. špeciálne športové dekory a prvky, inteligentné predné svetlomety, automaticky vysúvateľné/zasúvateľné kľučky dverí či športové brzdy a kolesá (21″).

Objednávky na model Kia EV6 búdu v Nemecku spustené v máji. Prvé dve verzie sa začnú dodávať na jeseň tohto roka. Na športovú verziu GT si počkáme oveľa dlhšie. Prvé trhy sa totiž dočkajú až v zime budúceho roku.

Zdroj: Kia

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Hyundai predstavil elektromobil novej generácie – Ioniq 5. Zverejnil aj prvé ceny
Dacia Spring dostala aj nemecké cenovky. Tamojšie dotácie urobili svoje
Cena elektromobilov by mohla klesnúť aj pod 5 000 $, uvádza analytik Adam Jonas

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

19 komentárov

  1. Tie ceny sú riadne prestrelené, za 55 tis. je už Tesla M3 standard so zrýchlením 4,6 a maximálkou 233, dojazd 560, za 65 tis. long range zrýchl. 4,4, max. 233 a 580 km dojazd, k tomu majú Tesly autopilotov a technologicky sú roky vpredu.

    • KIA EV6 a Tesla Model 3 su uplne odlisne kategorie aut. Treba porovnavat s Modelom Y. A ten stoji v Performance verzii viacmenej narovnako ako EV6 GT. Ale su to len predbezne ceny, po dostavani Giga Berlin ocakavam, ze cena Tesly pojde smerom nadol. Momentalne vsak cenou, vykonom, zrychlenim, dojazdom, vnutornym priestorom su to da sa povedat absolutne vyrovnane auta. Osobne by som urcite zvolil Teslu, kvoli Superchargerom (a dalsim faktorom ako Elon a podobne), ale KIA si svojich zakaznikov bez problemov najde. Som rad, ze Korejci so svojou e-GMP platformou nastavili latku takto vysoko, aspon budu musiet ostatni pridat. Najma VW, lebo od svojej MEB maju velmi vysoke ocakavania, ktore zatial podla mna ani zdaleka nenaplnaju.

    • autopilot je zatial vdaka legislativne EU nepouzitelny. Odhadujem to tak na 5-10 rokov kým sa EU zobudí. V tom čase už bude úplne iná ponuka ev cars. Takze argument uplne nepodstatný. Navyše aj kia bude mať asistentov na viac ako dosatočnej urovni. A teraz podme dalej – kia mierne horší dojazd – teoreticky. Prakticky to môže byť úplne vyrovnaná partia. Staci sa pozrieť na konu/niro.. Dojazdy jedna báseň a to sú viac menej len prerábky fosilov. Kia – vačší rázvor kolies – pravdepodobne omnoho priestranejšia nielen ako 3 ale aj ako Y. Rovnako bohatý výber verzíi /zadokolka 4kola menšia vačsia bateria vybavy atd/ Dynamicke hodnoty na papiery asi kusok pomalšie auto. Ale stale rýchlejšie ako 90% toho čo behá na cestách. Verzia GT topka. K tomu servis v každom v’äčšom meste. No a nakoniec dizajn.. 3 ka je sice ok ale malá. Y je tragédia.

  2. 55 je veľa? A na koľko vyjde spaľovák so zrýchlením na 100 km/hod za 4.6 s, maximálkou 233, autopilotom, pohonom 4×4, tankovaním vo vlastnej garáži, spotrebou 2 €/100 km, možnosťou zarábať na dodávkach elektriny do siete, atď…?

    • No tie parametre ma ale nezaujímajú. Ja mám len 1 parameter. Chcem EV s dojazdom 300km po dialnici v zime. Takže áno 55 je veľa.

      • 300 km po diaľnici v zime Tesla M3 určite dá a 55 tis. za elektromobil pri úsporách za spotrebu a údržbu je ako 35 za spaľovák.

    • Nevravím, že ID4 má podobné parametre napr. rýchlosť nabíjania, zrýchlenie a pod. Má však podobnú baterku, rozmery tiež nie sú zlé. A za štartovaciu cenu 32 290 jasná voľba. Kórejci na elektromobilitu doplatia. V roku 2030 chcú predať 880 tisíc elektroáut. Vokswagen a Tesla budú vtedy predávať milióny.

  3. Cena odráža prípravu na skalpovanie daňovníkov cez dotácie.
    Pozrite sa na cenu Hyundai Lafesta EV v Číne v kontexte spaľovacích verzií a konkurencie. Toto by im tam neprešlo. Hyundai Lafesta EV, veľký sedan 56,5kWh batéria od 22 500€.

    Preto treba šíriť osvetu. Náš systém vykazuje zásadné vady funkčnosti. Ľuďom to nedocvákáva a v najlepšom nevadí.

  4. Kia už pred dvoma rokmi dvíhala ceny aj u spalovákov.Síce nenápadne ale postupne.Cenou aj kvalitou sa chcú vyrovnať európskym automobilkám.Samozrejme že čas ukáže, ako sa dokážu zrealizovať ich predstavy v realite európskeho spotrebitela?!

    • Problém nevidím v ich poziciovaní produktu, ale v predražovaní a zdržovaní nástupu EV.
      Keď sa na to cítia, nech konkurujú vyššie postaveným značkám. Umelé blokovanie EV automobilkami v EU sa mi nepáči. Pozrite si cenové rozdiely Hyundai Lafesta ICE a BEV v Číne. Je evidentné, že v EU pre neznalosť zákazníkov a dotácie nastavujú vysoké ceny. EU by mala dať natvrdo kvóty na BEV bez subvencií. A uvidíme, ako by zrazu nemali problém s dodávkou EV na náš trh. Podobne, ako museli túto podmienku splniť v Čine a prakticky nikto neopustil trh, by sa stalo v EU. Kde nie je konkurencia, prehráva zákazník.

        • Stále máme ešte niekoľko času.. Ale Čína nám naopak môže len pomôcť.. Prestať si nahovárať, že sme najlepší (VW group) a vnímať konkurenciu a nezrat len dotácie za nič.

          • Bohužiaľ, európske automobilky v Číne už nie sú in. Bavíme sa o BEV. Keď pozriete na čínske diskusné fóra zistíte, že mladá generácia považuje čínske elektrické autá za rovnaké, alebo lepšie ako európske. Toto je zásadný zlom, ktorý sa prejaví v neskoršom období, keď začnú zarábať a nakupovať autá. Jediná výnimka je Tesla.
            Európa prehráva ekonomickú vojnu na svetovom trhu a väčšina namysleného európskeho obyvateľstva o tom ani netuší.

Pridajte komentár