Kia predstavila pozoruhodný e-crossover EV6, vrátane super-rýchlej verzie GT

5

Dnes sme sa dočkali predstavenia elektrického crossoveru strednej triedy – Kia EV6, ktorý je koncernovým súrodencom modelu Hyundai Ioniq 5. Ide pritom o prvé dva dedikované elektromobily kórejského koncernu, ktoré vyrástli na špecializovanej e-platforme E-GMP. A je to poznať.

Kia EV6 disponuje rozmermi 4 680/4 695 (verzia GT) x 1 880/1 890 (verzia GT) x 1 550/1 545 (verzia GT) x 2 900 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) a ponúka batožinový priestor s objemom 520 l/1 300 l (po sklopení zadných sedadiel). Vozidlo má okrem toho aj predný batožinový priestor, ktorý poskytuje ďalších 52 litrov úložného priestoru pre modely s pohonom zadnej nápravy a 20 litrov pre modely s pohonom všetkých kolies.

Viacero verzií a variantov

Novinka od Kie bude dostupná vo viacerých verziách a variantoch. A to s batériami pre dlhý dojazd (77,4 kWh) a štandardný dojazd (58,0 kWh). Variant EV6 GT-line je v ponuke s oboma typmi akumulátora, zatiaľ čo verzia EV6 GT je vybavená iba akumulátorom pre dlhý dojazd.

Kia EV6 s pohonom 2WD (pohon zadnej nápravy) a 77,4 kWh batériou dokáže prejsť viac ako 510 kilometrov na jedno nabitie v kombinovanom cykle WLTP (všetky spomínané parametre sú predbežné a čakajú na homologizáciu). Model EV6 s maximálnym krútiacim momentom 605 Nm, ktorý je dostupný vo verzii s pohonom AWD, zrýchli z nuly na 100 km/h za 5,2 sekundy. Akumulátor s kapacitou 77,4 kWh je kombinovaný s elektromotorom s výkonom 168 kW (229 k), ktorý poháňa zadné kolesá; v prípade modelov s pohonom AWD (pohon oboch náprav) sú to dva elektromotory s celkovým výkonom 239 kW (325 k).

Verzia s akumulátorom s kapacitou 58,0 kWh zrýchli z nuly na 100 km/h za 6,2 sekundy a dodá 605 Nm maximálneho krútiaceho momentu, ktorý je dostupný vo verzii s pohonom AWD. Akumulátor s kapacitou 58,0 kWh je kombinovaný s elektromotorom s výkonom 125 kW, ktorý poháňa zadné kolesá; v prípade modelov s pohonom AWD sú to dva elektromotory s výkonom 173 kW (235 k).

Ostrá verzia GT

Kia EV6 GT je vybavená samosvorným diferenciálom a dvoma elektromotormi s výkonom 430 kW. Verzia AWD GT s maximálnym krútiacim momentom 740 Nm by mala zrýchliť z nuly na 100 km/h za 3,5 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 260 km/h (predbežné ciele vývoja). A to sú veľmi podobné hodnoty ako v prípade Tesiel Model 3/Y Performance.

Nabíjanie

Model EV6 ponúka možnosť nabíjania pri napätí 800 V a 400 V, ktoré nevyžaduje žiadne ďalšie komponenty ani adaptéry. Vozidlo je schopné nabiť sa z 10 na 80 percent už za 18 minút pri použití vysokorýchlostného nabíjania. 100 km dojazdu pritom dokáže získať za menej ako 4,5 minúty nabíjania, a to v rámci verzie 2WD so 77,4 kWh batériou.

Kia EV6 podporuje funkciu obojsmerného nabíjania „V2L“, ktorá dokáže napájať rôzne zariadenia výkonom 3,6 kW. A to aj iné elektromobily. Tepelné čerpadlo najnovšej generácie zas zabezpečí, že pri teplote mínus sedem stupňov Celzia ponúkne vozidlo dojazd, ktorý je o 20 % nižší ako za ideálnych teplotných podmienok.

Kia EV6 sa bude vyrábať v Južnej Kórei a na vybraných svetových trhoch sa začne predávať v druhom polroku 2021.

Zdroj: tlačová správa (Kia)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Hyundai Ioniq 5 bude patriť k najrýchlejšie sa nabíjajúcim elektromobilom, naznačuje aj prax
KIA chystá 7 nových elektromobilov. Načrtla ich dizajn
Volvo predstavilo nový elektromobil a oznámilo čisto elektrickú budúcnosť

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

5 komentárov

  1. Batérií je málo. Konkurencia medzi oligopolmi v EU je minimálna. Logicky ceny budú vysoké. Až do chvíle, kým nepríde čínska sprcha. A bude poradne studená…
    Mimochodom všimli ste si minimálny rozdiel v zrýchlení medzi Kiou a Mercedesom AMG? Pri EV končí európska nadradenosť. Pri technickom zaostávaní už zostáva dinosaurom posledný záchytný bod – marketing.

  2. Display je umiestnený super. Ale zase to dodrbali tým stredovým panelom, ktorý je pri elektromobiloch zbytočný a uzatvára šoféra a kto ma dlhé nohy tak má problém. Ináč krásne auto a škoda že pre mňa nepoužiteľné, práve kvôli tomu stredovému panelu.

    • no neviem, ja by som prave osobne auto bez stredoveho tunela (vpredu) nechcel, bez neho by som sa citil ako v prostriedku hromadnej dopravy. Ked mas dlhe nohy, treba si posunut sedacku dozadu…

Pridajte komentár