Kompaktné e-SUV Kia EV5 odhalilo ďalšie špecifikácie aj finálny vzhľad

9

Vďaka homologizačným dokumentom z MIIT sme spoznali ďalšie špecifikácie kompaktného elektrického SUV Kia EV5, ktoré bude konkurovať modelom ako VW ID.4 a Škoda Enyaq iV. Zverejnené pritom boli aj fotografie produkčného modelu.

Web CarNewsChina informuje, že dokumenty z čínskeho Ministerstva priemyslu a informačných technológií (MIIT) odhaľujú informácie ohľadom zaujímavého elektromobilu značky Kia – EV5. Ten sa totiž radí do obľúbeného segmentu – SUV nižšej strednej triedy.

Kia EV5 sa bude vyrábať v Číne, odkiaľ sa bude vyvážať aj do zahraničia. Keďže má ísť o globálny model, pravdepodobne sa ho dočkáme aj v Európe. Na prvých trhoch, pravdepodobne v Číne, príp. Južnej Kórei, sa má novinka dostať do predpredaja v novembri.

Známe špecifikácie

Spomínané dokumenty odhaľujú rozmery vozidla, a to 4 615 x 1 875 x 1 715 x 2 750 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor). Homologizačné záznamy tiež obsahujú informácie ohľadom elektromotora. Ten má výkon 160 kW, krútiaci moment 310 Nm a dokáže zabezpečiť maximálnu rýchlosť 185 km/h. Jeho dodávateľom je nemecká spoločnosť Vitesco.

kia ev5

Zdroj: MIIT via Carnewschina.com

Dodávateľom batérie je zas spoločnosť BYD. Tá má chémiu LFP, takže ide s najväčšou pravdepodobnosťou o model BYD Blade. Kapacita akumulátora sa však v dokumentoch MIIT neuvádza. Už skôr sa ale objavila informácia (s odvolaním sa na predstaviteľov Kie), že model Kia EV5 „Long Range“ má mať k dispozícii 82 kWh a zabezpečiť dojazd 600 km podľa nešpecifikovaného cyklu a že vozidlá určené na vývoz budú mať batériu s chémiou NMC.

Podľa ďalších skorších informácií má byť Kia EV5 síce postavená na dedikovanej e-platforme E-GMP, na rozdiel od modelov, ktoré na nej vyrástli skôr, chystaná novinka má používať „len“ 400-V nabíjací systém a nie 800-V. A to kvôli nižším nákladom.

kia ev5

Zdroj: MIIT via Carnewschina.com

Objavila sa tiež zmienka ohľadom možných cien na juhokórejskom trhu. A to od 50 mil. KRW, čo je v prepočte cca 36 000 €. Verzia „Long Range“ s kapacitne väčšou batériou má stáť od 57 mil. KRW (cca 40 000 €). Dá sa však očakávať, že v Európe bude Kia EV5 drahšia.

Každopádne viac informácií ohľadom elektromobilu Kia EV5 spoznáme 25. augusta, kedy zažije svoju oficiálnu premiéru. A to v rámci autosalónu v Čcheng-tu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Kia spúšťa v SR predpredaj elektrickej vlajkovej lode EV9. Spoznali sme aj ceny
Kia avizuje viaceré menšie elektromobily. Vyrábať by sa mohli aj pri Žiline
Kia má chystať elektrického „nástupcu Stingera“ s dojazdom až 800 km
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Ja som predpokladal, že EV5 bude o niečo väčšia! Dĺžka tak okolo 4.750 mm, A že cena v EU bude začínať od 54.990.
    Ak bude EV5 pri dĺžke 4.600 mm priestranná ako klasické autá s dĺžkou 4.750 mm, a cena bude od 44.990, bude v EU lepšie predajná! …..

    • 45kEUR !
      Sa zbláznili, za kus plechu čo vyrobí z 80% robot.
      Malo by to stáť max 50% ceny dízla/benzínu. Nie ľx toľko. Veď nás x rokov masírovali, že mzdy tvoria najvyššie vŕobné náklady.
      Alebo v kapitalizme ide nebodaj iba o generovanie zisku, nie o spokojnosť zákazníka ?

      • Máš pravdu! Vidíme však, ako sú automobilky nenásytné, a „ľudia“ zatiaľ kupujú !!!! Rád by som sa mýlil, videl si však cenu za EV9?! Ja by som zatiaľ žiadne BEV za európske ceny nekupoval! ……

    • To máš ako aj so ženou. Na prvý pohľad nič moc, ale keď sa s ňou „zblížiš“, môže byť príjemná, až po nej trebárs zatúžiš natrvalo.
      A platí to aj opačne – na prvý pohľad krásavica, ale v skutočnosti „nič moc“!

  2. Konečne niečo podľa môjho gusta. Už Ev9-ka sa mi veľmi páčila, ale toto je ešte lepšie. Veľkostne to predčí moje očakávanie. Veľmi sa mi páči, čo do veľkosti, Sportage, CRV, RAV 4, Tucson. A toto je ešte väčšie ako Sportage. A ak by to malo v interiéri viac miesta ako Sportage (už v tom Sportage je miesta bohato, dokonca mám pocit, že vzadu je viac miesta ako vo Volve EX90 a to je už iná veľká krava, teda aspoň podľa videa je tam menej miesta), za mňa jedine super. Len škoda tej absencie 800V-ového systému. Už sa len bojím aký to bude mať dojazd. Predsa len je to krabica. K tým 600 km sa to určite ani nepriblíži. ale keby aspoň tých 420 po D1-ke, tak za mňa perfektné. Dizajnovo tiež super.

Pridajte komentár