Kia dnes ukázala sériovú podobu chystaného kompaktného elektro-SUV EV5. To však nie je jediný nový elektromobil, na ktorom pracuje. Po európskych cestách sa totiž premáva maskovaný prototyp menšieho elektrického SUV/crossoveru (Kia „EV4“ / „EV3“?), ktorý by sa teoreticky mohol vyrábať (aj) na Slovensku. A Kia doma spustila predobjednávky na svoj najmenší a najlacnejší elektromobil Ray EV.
Spoločnosť Kia v apríli oznámila, že chce mať vo svojom portfóliu 15 plne elektrických modelov. A to už do roku 2027. Pokryté pritom majú byť všetky hlavné segmenty. A zdôrazňuje, že nevynechá ani najnižšie segmenty A, B a C.
Podľa slov šéfa marketingu spoločnosti Kia Europe Davida Hilberta z júna sú pre Kiu v rámci európskeho trhu kľúčové práve menšie elektromobily. Kia nám už oficiálne ukázala sériový model elektrického SUV segmentu C – EV5. Hilbert však avizoval aj elektromobil segmentu B. A práve ním by mohlo byť maskované vozidlo, ktoré sa aktuálne preháňa po európskych cestách a na ktoré upozornil web Motor1. A aj keď má tento model výrazne maskovanie, je jasné, že ide v línii väčším modelov EV5 a EV9.
Dobrou správou zdá sa je, že Kia „EV4“ sa objavila najskôr na európskych cestách, čo môže naznačovať, že sa tohto modelu prioritne dočká práve európsky trh. A ešte zaujímavejšie môže byť, že by sa teoreticky mohol vyrábať na Slovensku. Už viackrát sa totiž objavili správy, že Kia chce svoje „malé a stredne veľké elektromobily“ určené pre Európu vyrábať vo svojom závode pri Žiline.
Mestská Kia Ray EV
Kia tiež informovala, že na domácom juhokórejskom trhu spustila predobjednávky na svoj najmenší a cenovo najdostupnejší elektromobil Kia Ray EV. Toto malé mestské vozidlo na spôsob japonských „kei car“ je vybavené LFP batériou s kapacitou 35,2 kWh, ktorá zabečí dojazd 205 km pravdepodobne podľa pomerne prísneho juhokórejského testovacieho cyklu.
Kia prekvapujúco uvádza, že na „150-kW“ nabíjačke sa model Ray EV dokáže nabiť z 10 na 80 % za 40 min. Otázkou pritom je, či vozidlo naozaj dokáže využiť takýto výkon a či by nepostačili aj podstatne menej výkonné nabíjacie stanice na dosiahnutie rovného či podobného času nabitia. Čo sa týka elektromotora, ten dosahuje výkon 64 kW a max. krútiaci moment 147 Nm.
- Zdroj: Kia
- Zdroj: Kia
Asi neprekvapí, že Kia Ray EV nie je dedikovaným elektromobilom, ale elektrickou verziou doma populárneho modelu so spaľovacím motorom. Aktuálne sa pritom nezdá, že by mala Kia v pláne predávať tento model globálne. Ale ktovie, veď napr. uvádza, že v rámci Európy chce mať pokryté aj najnižšie segmenty. Pravdepodobné však je, že Európa si na malý elektromobil značky Kia ešte počká, pričom by mohlo ísť o úplne nový dedikovaný model.

Zdroj: Kia
Každopádne minimálne pre zaujímavosť uvádzame domácu cenu modelu Kia Ray EV. Tá sa pohybuje v rozmedzí 27,35 mil. až 29,55 mil. KRW (cca 19 100 až 20 700 €), pričom osobné 4-miestne verzie začínajú na 27,75 mil. KRW (19 400 €).
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Kia „predstavila“ kompaktné elektrické SUV EV5. Na trh príde ešte tento rok
Kia do roku 2027 ponúkne 15 elektromobilov. Zrejme aj zo Slovenska
Koncern Hyundai ide naplno do elektromobilov. Vďaka 31 modelom chce byť medzi 3 najväčšími výrobcami na svete
ODBER NOVINIEK
7 komentárov
Prekvapuješ, ma KIA! A to mimoriadne príjemne!
ano,do momentu kym si elektromobil od kie nekupite a zistite,ze aktualizovat system auta mozu len v servise cez obd port…a ze tych aktualizacii bude pozehnane….
Zaujala ma Kia EV9 aj EV5! Táto EV4 sa mi zdá len ďalšou zmenšeninou, ktorá by mi vyhovovala ako malé všestranné auto na každú príležitosť a deň! To bude závisieť od techniky a elektroniky na palube a ceny! Viliamova poznámka o chýbajúcej aktualizácia OTA stoji za pozornosť!
Aktualizovať si samostatne môžete len infotainment, približne raz za pol roka nejaké mini zmeny ale musíte na flash disk stiahnuť 40gb a s tým potom ručne aktualizovať,,
Áno, takto je to dnes už zastarané. Cez G5 sieť aktualizácie nebudú žiadny problem, a aj KIA musí zaviest OTA, inak to bude jej neprijateľná nevýhoda!
To akože máme byť vďačný hociakému „nadnárodnému“ koncernu, čo sem príde do montovne zotročiť ľudí za peniaze, za ktoré im nevyjde ani zaplatiť bývanie a stravu, nieto auto? A je mi jedno, či je to Kórejec, Francúz, Angličan, Nemec alebo Američan. S Číňanmi na Slovensku skúsenosť nemám, na ich adresu zatiaľ počúvam iba propagandu.
Sme tu v poriadku?
To si fakt nevieme vyrobiť domáce auto?
30 rokov po zvrhnutí zlých komunistov?
Najvyspelejšia civilizácia, aká tu kedy bola?
Ani také krpaté a hnusné ako Kia Ray EV?
Tu mi niečo nesedí…
Vývoj nového modelu stojí miliardy, Slovensko samo na to nemá, preto sú tu svetové automobilky.
Napr. Poliaci a Turci sa už roky snažia vyvinúť vlastné „národné“ elektromobily, ale zatiaľ o nich veľa nepočuť. Pán Bakša, nedáte o nich nejakú správu?