Kia EV4 pre Európu má byť iná. A vyrábať by sa mohla aj na Slovensku

15

Kia EV4, ktorá by mohla byť elektrickým konkurentom modelov ako Škoda Octavia či Toyota Corolla, sa bude podľa aktuálnych neoficiálnych správ vyrábať aj v špeciálnom „európskom“ variante. O jeho produkciu by sa pritom mohol postarať aj závod Kía Slovakia pri Žiline.

Ďalším elektromobilom v ponuke značky Kia sa budúci rok stane originálny kompaktný „sedan“ EV4. Ten by sa mal začať vyrábať v marci budúceho roku v domácej Južnej Kórei. A The Korean Car Blog aktuálne informuje, že Kia zvažuje aj výrobu na Slovensku, tzn. v závode Kia Slovakia v Tepličke nad Váhom. Zdroj tejto informácie žiaľ neuvádza.

The Korean Car Blog tiež píše, že Kia EV4 bude pre Európu dostupná v 5-dverovom variante, pričom pôvodný model je 4-dverový sedan. Kórejský portál pritom zrejme vychádza aj zo „špionážnych“ fotografií maskovaného prototypu s nemeckým evidenčným číslom, ktorý sa testuje v Európe.

Európsky variant byt tak mal byť liftbackom s praktickými zadnými dverami, podobne ako Škoda Octavia. Kia EV4 s 5 dverami by mala mať na európskom trhu väčšiu šancu na úspech ako konvenčný 4-dverový sedan, keďže tento druh vozidiel na starom kontinente ustupuje zo svojich niekdajších pozícií.

Čo očakávať?

Kia zatiaľ ohľadom modelu EV4 neprezradila žiadne detaily. Isté je zrejme len to, že vyrástol na e-platforme E-GMP so 400-V el. architektúrou. Očakáva sa však, že jeho základné technické špecifikácie by mohli byť min. podobné ako v prípade modelu Kia EV3, ktorý sa už chystá na prvé trhy, vrátane európskych.

Toto subkompaktné SUV pritom ponúka pohon prednej nápravy, výkon 150 kW, krútiaci moment 283 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,5 s, maximálnu rýchlosť 170 km/h, batérie s kapacitou 58,3 a 81,4 kWh, dojazd 430 a 600 km (WLTP) či nabitie z 10 na 80 % za 29 – 31 min.

kia ev4 interier

Zdroj: Kia

A nedávno sme spoznali aj prvé cenovky modelu EV3. Na domácom trhu, kde sa aj vyrába, stojí po prepočte cca od 28 300 € vo verzii s kapacitne menšou batériou a od cca 31 300 € vo verzii s dlhším dojazdom. Prvé európske cenovky však môžu byť sklamaním, keďže napr. v Holandsku začínajú na 36 995 €, resp. 41 495 €. A Kia EV4 zrejme nebude lacnejšia.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla uviedla na trh novú verziu Modelu 3. Ponúkne top dojazd
Meno Xpeng Mona M03 je poctou Tesle Model 3, uviedol výrobca pri predstavení modelu
Ford predstavil ďalší elektromobil navrhnutý pre Európu. Ponúkne dojazd až 627 km
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

15 komentárov

  1. Treba sa modliť aby sa to v Žiline nevyrábalo, lebo sa zmení na Detroit. Toto auto nemá nič extra oproti konkurencii a zatiaľ sa moc ev od Kie nepresadili voči konkurencii.

  2. Bude super ak by sa vyrabala v Ziline. Spravny mix eAut a spalovacich aut dava zilinskej Kii dobru poziciu na zachovanie pracovnych miest.
    Samotna Kia EV4 sa mi paci, aj techniku ma dobru, len ten software a updaty su katastrofalne.

      • Asi si si pomylil web, ked nemas zaujem o info o elektromobiloch, tak na co chodis na specializovany portal? Staci ze takychto bezduchych prispevkov (uplne mimo temy) je plny facebook. Ale napriek takym neprajnikom ako ty je o elelktromobily zaujem, problemom je ze vyrobcovia nedodavaju to by ludia chceli kupovat. Neboj, tento pokrok sa uz neda zastavit, elektromobily su uz tu a uz tu aj naveky zostanu

          • Prečo by nemohli? Spaľovacie motory spaľujú palivo – to bude mať vždy obmedzené zásoby. Oproti tomu je elektrina v podstate neobmedzený zdroj energie, už v súčasnosti ju ľudstvo vie získavať z obnoviteľných zdrojov. Jediným „problémom“ sú batérie, ktoré sa budú neustále zlepšovať. Keď sa pozrieme do ďalekej budúcnosti, tak existujú v podstate 2 náhrady – buď bezdrôtový prenos elektriny priamo do auta kdekoľvek kde si (a vtedy budú autá potrebovať len malé batériu na vyrovnanie výkyvov), alebo efektívne generátory elektriny priamo v autách, napr. mini fúzne reaktory. Batérie budú v nejakej podobe aj tak potrebné na vyrovnanie výkyvov elektriny.

      • „Podiel elektromobilov v EU s výlučne batériovým pohonom na nových registráciách bol do roku 2018 pod 1 %, ale za posledné 4 roky výrazne vzrástol – na 5,3 % v roku 2020, 9 % v roku 2021, 12,1 % v roku 2022 a 14,6 % v roku 2023.“

        Takto nevyzerá nezáujem.

        • Marek, primitivom to nevysvetlis… a ked to je spojis s faktom, ze niektori z nich este fyzicky neopustili rodnu dedinu… hotova katastrofa… ja uz na tie ich bludy ani nereagujem, hovorim si ze vcely tiez nevysvetluju mucham preco med chuti lepsie ako hovno…
          max im poradim strcit si hadicu z vyfuka do ust a zhlboka dychat ked sa im tie spalovaky tak pacia…

Pridajte komentár