Spoločnosť Kia Motors načrtla ďalšie podrobnosti o svojom posune smerom k elektromobilite. Stalo sa tak po tom, čo značka za prvý štvrťrok 2020 zaznamenala rekordný predaj svojich elektrických vozidiel v Európe.
Začiatkom roka Kia ohlásila tzv. „Plán S“. Ide o novú strednodobú až dlhodobú stratégiu zameranú na postupné zaujatie vedúceho postavenia v budúcom automobilovom priemysle, ktorého súčasťou je elektrifikácia a služby týkajúce sa mobility, ako aj konektivita a autonómia.
Stratégia s názvom „Plán S“ prináša predbežný náčrt „posunu“ podnikania spoločnosti Kia od obchodného systému zameraného na vozidlá so spaľovacími motormi smerom k systému, ktorý sa bude sústreďovať na popularizáciu elektrických vozidiel.
Zameranie na elektrické vozidlá už dosahuje v Európe prvé výsledky. V prvom štvrťroku 2020 stúpol predaj nových elektromobilov o 75 percent v porovnaní s prvým štvrťrokom 2019 na 6 811 kusov. To znamená, že predaj vozidiel s nulovými emisiami od spoločnosti Kia predstavoval v priebehu prvého štvrťroka 2020 rovných 6,0 percent celkového predaja značky v Európe, čo je nárast z hodnoty 2,9 percenta, dosiahnutej v prvom štvrťroku 2019.
11 elektromobilov do r. 2025
Na dosiahnutie svojich cieľov plánuje Kia ponúknuť do roku 2025 v celosvetovom meradle 11 elektromobilov v rôznych segmentoch – vrátane osobných automobilov, SUV a viacúčelových vozidiel (MPV).
Po špeciálnom modeli značky s nulovými emisiami, ktorého uvedenie sa plánuje na rok 2021, spoločnosť Kia Motors Europe ponúkne ďalšie globálne elektrifikované vozidlá. Každý nový modelový rad, ktorý bude odteraz uvedený na európsky trh, bude mať najmenej jeden variant elektrifikovaného hnacieho ústrojenstva (mild-hybridný, hybridný, plug-in hybridný alebo elektrický), keďže táto pokročilá technológia hnacích sústav tvorí stále väčší podiel predaja značky v Európe.
Nový používateľský komfort pre európskych vodičov
Po prvom elektromobile novej generácie začne Kia od roku 2022 uvádzať na trh viaceré vozidlá s nulovými emisiami. Každé z ich bude mať vlastný dizajn špecifický pre EV vozidlá a ponúkne nový používateľský komfort, ktorý má majiteľom uľahčiť každodenný život s elektromobilom.
- Koncept Kia Imagine. Zdroj: Kia
- Koncept Kia Imagine. Zdroj: Kia
- Zdroj ilustračnej fotografie (Imagine Concept): Kia
Navyše mnohé z týchto nových vozidiel poskytne Kia s kapacitou nabíjania, ktorá bude prispôsobená potrebám a rozpočtu zákazníkov v rôznych segmentoch. Elektrické vozidlá od spoločnosti Kia budú ponúkať kapacitu nabíjania buď 400 V alebo 800 V, čo umožní ich rýchle nabíjanie v závislosti od rôznych typov kupujúcich v rámci jednotlivých modelových zostáv.
Ciele predaja
Spoločnosť Kia chce do roku 2026 dosiahnuť celosvetový predaj 500-tisíc elektromobilov ročne a v rámci európskeho predaja v rovnakom období mieri k méte, v rámci ktorej by elektrické vozidlá predstavovali viac ako 20 percent všetkých jej predaných vozidiel na starom kontinente.
Zdroj: Kia (tlačová správa)
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrický crossover značky Kia ponúkne zrýchlenie „super-auta“
Druhý najväčší výrobca elektromobilov, čínsky BYD, chystá európsku expanziu
Kia chce premeniť model Picanto na cenovo dostupný elektromobil
3 komentáre
Šéfom spoločnosti KIA to fakt myslí. Hlavne rozmýšľajú dopredu, čo je fajn. Za pár rokov (alebo desiatok rokov) vybudovali z malej neznámej značky obrovský gigant a veselo sa derú dopredu ďalej.
A je im už teraz jasné, že budúcnosť patrí EV…
no a Tesla zacala z nicoho! a predava uz teraz viac ako 500.000 😉
KIA je sestra HYUNDAI