Kia e-Soul dostala európske cenovky. Je drahá ako Tesla Model 3

3

Kia e-Soul je tretím elektrickým modelom koncernu Hyundai Motor, ktorý ponúka zaujímavé pohonné jednotky s dojazdom až okolo 450 km (WLTP). Jeho prvé európske ceny nás ale nepotešili.

Kia e-Soul je nástupcom elektromobilu, ktorý sa začal predávať v roku 2014 a ktorý niesol meno Kia Soul EV. Vychádza pritom z modelu Kia Soul 2. generácie, ktorý bude v Európe dostupný výhradne s elektrickým pohonom. Ponúkne pritom dva varianty.

Špecifikácie

Základný variant disponuje 39,2 kWh batériou a nižším výkonom. Ten dosahuje 100 kW, pričom ponúka krútiaci moment 395 Nm. Dojazd je 277 km (WLTP). Má hmotnosť 1 593 kg a spotrebu 14,5 kWh/100 km. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 9,6 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 156 km/h.

64 kWh verzia, ponúkne dojazd 452 km (WLTP), ako aj vyšší výkon. A to 150 kW. Vďaka tomu sa môže vodič tešiť z lepšej dynamiky, veď Kia e-Soul (64 kWh) zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,6 s. Maximálna rýchlosť sa zastaví na hodnote 164 km/h. Oba varianty podporujú DC nabíjanie výkonom 100 kW.

Toto sú rozhodne rozhodne zaujímavé parametre, obzvlášť pre túto kategóriu vozidla. Veď ide o subkompaktný crossover s dĺžkou pod 4,2 m a rázvorom 2,6 m. Kufor pritom ponúka objem 315 l. Veľmi sme tak boli zvedaví na ceny vozidla.

Dobrá správa pre Teslu

K dispozícii sú prvé cenovky v rámci európskeho trhu. Tie nás však nepotešili. Veď u našich rakúskych susedov začína verzia (64 kWh) s väčším dojazdom na sume 39 390 €, pričom v najvyššom stupni výbavy to je až 46 590 €. Základná verzia (39 kWh) je síce lacnejšia, avšak ceny v rozpätí 35 000 až 42 000 € nie sú vzhľadom na dojazd (277 km), výkon (100 kW) a veľkosť vozidla nijako „oslnivé“. Najmä v porovnaní s 1. generáciou (29 000 – 31 000 €) a nižšími verziami Tesly Model 3.

Veď Tesla Model 3 Standard Range začína na sume 35 000 $ bez DPH. V rámci Európy sa pritom očakáva cena okolo 40 000 € s DPH. Tento model ponúkne dojazd 354 km podľa najrealistickejšieho testovacieho cyklu EPA. Kia e-Soul (39 kWh) disponuje dojazdom 277 km (WLTP – „optimistickejší“ cyklus ako EPA), resp. 391 km (EPA) v rámci verzie so 64 kWh batériou.

Tesla je však podstatne väčším (rázvor 2875 mm), výkonnejším (z 0 na 97 km/h 5,6 s) či technologicky vyspelejším elektromobilom, ktorý navyše podporuje rýchlonabíjanie výkonom až 250 kW. A Kia e-Soul nebude mať pravdepodobne výhodu ani v rámci dostupnosti.

Tesla Model 3 Standard Range sa síce na európskom trhu ešte nepredáva, malo by sa tak stať ale približne v septembri. Čakacie doby na elektromobily koncernu Hyundai Motors pritom môžu byť aj viac ako 12 mesiacov, aj keď zrejme v prípade novinky to bude na začiatok, kým nevyčerpajú vyhradené ročné kapacity, menej. Na druhej strane, dodávky môžu skomplikovať možné detské choroby v rámci prvotnej výroby.

Zdroj titulnej fotografie: Kia 

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nové elektromobily Hyundai a Kia by mali byť dostupnejšie
Kia chystá množstvo elektrifikovaných áut. Vrátane elektromobilov
Bratovražedný test efektívnosti: Hyundai Kona Electric vs. Kia e-Niro

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Marián Hrinko on

    Realistickejšie meranie “EPA”, ten hype okolo TM3 je úbohý… Tak za prvé, oficiálny predajca v našej krajine nie je… Za druhé, ak bude, bude to asi tak v BA. Za tretie, akákoľvek značka ktorá príde s ´BEV´ bude mať serisné stredisko min. v každom krajskom meste. A za ďalšie, pokiaľ sa Tesla naplno rozbehne, je dosť možné, že investori jej odídu a odkúpia ju tradičný koncern či výrobca bežných ´MV´. A mimochodom, ten váš spomínaný model3 zďaleka nie je ľudové a užívateľsky jednoduché auto. Takže poprosím nabudúce objektívnu recenziu a nie porovnanie auta ktoré sa bude oficiálne predávať na SVK s autom ktoré na SVK oficiálne nekúpite. Ďakujem.

Pridajte komentár