Porovnanie rýchlosti nabíjania: Kia e-Niro vs. Hyundai Kona Electric

2

Kia e-Niro a Hyundai Kona Electric sú veľmi žiadané elektromobily, ktoré vyrába koncern Hyundai Motor. Nie je tak prekvapením, že využívajú do značnej miery rovnakú techniku. Ako sú teda na tom obe vozidlá z hľadiska rýchlosti nabíjania a čo si myslí o rýchlosti nabíjania Kie e-Niro jeden z motoristických novinárov, ktorý ju aktuálne testuje?

Automobilky Kia aj Hyundai uvádzajú v prípade príbuzných koncernových modelov vo verziách so 64 kWh batériou, že na 80 % kapacity sa nabijú zhodne za 54 minút. Podporovať pritom majú nabíjanie výkonom 100 kW. Aká je však prax?

Spoločnosť Fastned, ktorá je prevádzkovateľom siete nabíjacích staníc, otestovala rýchlosť nabíjania oboch spomínaných elektromobilov na 50 kW a 175 kW nabíjacej stanici. Priebeh nabíjania je pritom až prekvapujúco podobný, resp. sa zdá, že dokonca identický.

Nabíjanie na ultra-výkonnej nabíjačke (175 kW) však ukázalo, že proklamované nabíjanie maximálnym výkonom  100 kW zdá sa nie je v praxi dosiahnuteľné. A to v žiadnom okamihu nabíjacieho procesu. Vrchol nabíjania dosahujú vozidlá Hyundai Kona Electric a Kia e-Niro pri 40 % stave nabitia batérie (SoC), pričom nabíjanie bolo započaté pri 10 % SoC.

V tomto bode sa elektromobily nabíjali výkonom 77 kW, čo je ďaleko od sľubovaných 100 kW. Prvý prudší pokles nabíjacieho výkonu sa prejaví pri cca 53 % SoC, kedy výkon dosahuje cca 58 kW. Najprudší prepad bol pritom zaznamenaný pri 73 % SoC, a to na cca 38 kW.

Čas a priemerný výkon nabíjania počas testu

Redaktor portálu Insideevs Tom Moloughney aktuálne testuje “ novinársky“ model Kia e-Niro. Súčasťou jeho testu bolo samozrejme aj nabíjanie. A to na nabíjacej stanici s výkonom 150 kW. Čo sa týka priebehu nabíjania, zdá sa, že jeho vozidlo malo pri vonkajšej teplote 21 st. veľmi podobnú nabíjaciu krivku ako v prípade grafu od Fastned.

Čo sa týka času stráveného nabíjaním, Moloughney uvádza, že nabitie elektromobilu Kia e-Niro 64 kWh trvalo z 9 na 80 % 54 minút. Priemerný nabíjací výkon dosiahol hodnotu 58 kW. Vyjadril pritom sklamanie a dodal, že keby vozidlo skutočne zvládlo 100 kW nabíjanie a dokázalo si udržať vyššie hodnoty nabíjania počas dlhšej doby, nabíjací čas by sa mohol skrátiť na 30 minút.

Pre istotu pripomíname, že Kia v prípade tohto modelu uvádza dobu nabíjania 54 minút (z 0 na 80 %). Takže Moloughneyho nabíjanie trvalo v skutočnosti o niečo dlhšie ako proklamuje výrobca.

Zdroj titulného obrázku: Electrive

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Bratovražedný test efektívnosti: Hyundai Kona Electric vs. Kia e-Niro
Ktoré elektromobily sa najrýchlejšie nabíjajú na ultra-nabíjačkách?
Hyundai Kona Electric a Kia e-Niro trónia testu dojazdu 13 elektromobilov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Obe autá majú 400V batériu a pri 250A nabíjacej stanici by rýchlosť 100kW mali zvládnuť. Aktuálne je problém, že nabíjacie stanice majú ešte „relatívne staré“ káble, ktoré vedia dodať maximálne 200A. Čo v praxi znamená, že maximálny výkon nabíjania môže byť 80kW. Ani Ionity zatiaľ nedodala na svoje stanice vodou chladené káble, ktoré by mali v budúcnosti zvládnuť 500A.
    Problém s nabíjaním nie je u výrobcu áut, ale zatiaľ u nabíjacej infraštruktúry.

Pridajte komentár