Aj Kia e-Niro dostala slovenskú cenu. Oplatí sa viac ako e-Soul a Kona Electric?

3

Je tomu skoro rok a pol, čo automobilka Kia predstavila elektrický crossover Kia e-Niro. Pritom až doteraz sa tento model úspešne vyhýbal slovenskému trhu. Aktuálne však bol u nás spustený konfigurátor, pričom sme spoznali aj cenu modelu.

Kia e-Niro sa vyrába v dvoch verziách. Tá základná disponuje výkonom 100 kW a batériou s kapacitou 39,2 kWh, ktorá zabezpečí vozidlu dojazd 288 km (WLTP). Vyššia verzia ponúka výkon 150 kW a 64 kWh batériu, vďaka ktorej dosahuje elektrický crossover dojazd 457 km (WLTP).

Konkurencia z vlastných radov

Na slovenskom trhu si musíme aktuálne vystačiť s vyššou „64 kWh“ verziou. A tá je dostupná v jedinom, a to najvyššom stupni výbavy Platinum. Aj preto je jej cena 42 580 €. Je pritom známe, že Kia e-Niro má koncernových súrodencov s takmer rovnakou technikou – Kia e-Soul a Hyundai Kona Electric.

Porovnateľné verzie týchto modelov (64 kWh batéria a najvyšší stupeň výbavy) stoja na našom trhu 41 290 €, resp. 45 890 €. Kia e-Niro pritom v porovnaní so svojimi súrodencami vyniká z hľadiska priestoru.

Jej rozmery a batožinový priestor sú nasledovné: 4 375/1 805/1 560/2 700 mm (d/š/v/rázvor), 451/1 405 l. Konkurenti z vlastných koncernových radov sú na tom v tomto smere horšie: 4 195/1 800/1 605/2 600 mm (d/š/v/rázvor), 315/1339 l (e-Soul), resp. 4 180 mm/1 800/1 570/2 600 mm (d/š/v/rázvor ), 373 l (Kona Electric).

Nebude ich zrejme veľa

Z hľadiska pomeru ceny a praktických vlastností, resp. vnútorného priestoru sa najlepšie javí práve novinka na našom trhu – Kia e-Niro. Tú je pritom už možné nakonfigurovať na oficiálnej slovenskej stránke výrobcu. Záujemcovia by sa však mali zrejme poponáhľať, pretože Kia nemá elektrických modelov nazvyš a dá sa predpokladať, že pre Slovensko má vyhradených len niekoľko kusov.

Na druhej strane netreba zabudnúť, že na prelome novembra a decembra by mala byť zverejnená dotačná výzva, vďaka ktorej bude možné požiadať o príspevok na nákup elektromobilu, a to vo výške 8 000 €. Dúfame pritom, že výrobca kvôli dotáciám časom nezdvihne aktuálnu cenu a že slovenské zastúpenie Kie dočasne nezakáže predaj, resp. fakturáciu a registráciu svojich elektrických a plug-in hybridných modelov, ako je tomu podľa T&E v Španielsku.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Na Slovensku by sa mohli vyrábať ďalšie elektrické modely KIA a elektromotory
Kia chce premeniť model Picanto na cenovo dostupný elektromobil
Hyundai a Kia investovali kvôli elektromobilom do chorvátskeho startupu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Inak je celkom pozoruhodne vidiet auta v takto relativne blizej katogorii od jedineho vyrobcu. Velmi zvlastna politika. A tie spekulacie vsetkych vyrobcov s cenami a datumami by im konecne niekto mohol zatrhnut.. Resp. by to chcelo nejaky SK startup, co by zacal vyrabat od piky nejake mini EV aspon pre nas postkomunisticky trh. Lebo je unavne vidiet tieto neustale spekulacie roznych „groups“..

  2. Keď som pozeral cenník e-Nira, nevidel som tam systém managementu teploty batérií, e-Soul ho má až vo výbave platinum, takže s príplatkom…

Pridajte komentár