Automobilka Kia dnes odhalila svoj rozšírený strategický plán zameraný na elektromobilitu. Prezradila pritom nové informácie ohľadom svojho prvého „dedikovaného“ elektromobilu, ktorý vyrastie na úplne novej koncernovej platforme E-GMP. Tento crossover s označením Kia CV bude predstavený onedlho a na trh príde v júli.
Kia aktuálne prezentovala rozšírenie svojej stratégie „Plán S“, ktorú doplnila o 3 kľúčové piliere:
- Urýchlenie prechodu k elektromobilom – do roku 2026 kompletná modelová zostava 11 elektrických modelov, ktorá zahŕňa 7 dedikovaných elektromobilov (modely postavené na špeciálnej „e-platforme“); ročné predaje 1,6 mil. „ekologických vozidiel“ do roku 2030.
- Intenzívnejšie zameranie na jednoúčelové vozidlá (PBV) – prvý model príde budúci rok; ročné predaje na úrovni 1 mil. ks do roku 2030.
- Rozvoj budúcich služieb mobility – diverzifikácia služieb v súlade s potrebami zákazníkov.
Prvý dedikovaný elektromobil
Kórejská značka nám tiež prezradila novinky ohľadom svojho prvého elektromobilu z novej generácie, ktorý nesie kódové meno Kia CV. Ten vychádza z konceptu Kia Imagine, takže by malo ísť o elektrický crossover strednej triedy, ktorý bude koncernovým súrodencom modelu Ioniq 5 od Hyundaiu.
Jeho predstavenia sa dočkáme budúci mesiac, pričom na trh príde v júli. Kia dnes potvrdila svoje slová z minulosti o tom, že vozidlo bude mať mimoriadnu akceleráciu. A to konkrétnou hodnotou zrýchlenia z 0 na 100 km/h – 3 s. Za tým zrejme môžeme hľadať spoluprácu s chorvátskou spoločnosťou Rimac.
- Koncept Kia Imagine. Zdroj: Kia
- Koncept Kia Imagine. Zdroj: Kia
Kórejci opätovne spomenuli aj dojazd 500 km, neuviedli však cyklus. Dá sa však predpokladať, že pôjde o hodnotu na základe WLTP. Kia tiež prezradila, že za optimálnych podmienok ich novinka počas 4 min nabíjania získa dojazd 100 km.
V nedávnej minulosti Kia uviedla, že ich prvý dedikovaný elektromobil bude mať pohonný systém s 800V architektúrou, ktorý umožní ultra-rýchle nabíjanie výkonom až 350 kW. Nabitie batérie z 20 na 80 % má pritom trvať 20 min. Na základe koncernového súrodenca Ioniq 5 sa však dá predpokladať, že minimálne spočiatku bude Kia CV podporovať rýchlonabíjanie max. výkonom 232 kW.
Kórejská značka aktuálne tiež prezradila názvoslovie svojich budúcich elektromobilov, a to EV1 až EV9. Neuviedla však, ako sa bude volať jej prvý dedikovaný elektromobil, ktorý nesie kódové označenie Kia CV. To sa však dozvieme už čoskoro, nakoľko jeho premiéry sa dočkáme v marci.
Zdroje: Kia, Insideevs
SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Slovenská“ Kia plánuje výrobu nového elektromobilu segmentu C
„Hyundai“ Ioniq 5: Ďalší únik má odhaľovať ďalšie špecifikácie + oficiálne video
Kia plánuje aj „lacný“ mini-elektromobil pre mestské využitie
15 komentárov
Tak už je to tu !!! Aspoň nejaká pozitívna správa v tomto covidovom nečase! Uvidíme, ako sa zaskvejú Kórejci na trhu, a ako bodnú do slabín konkurenciu! Lesk a čaro však môže potemnieť v cenníku základu a výbavy! …..
Čím sa budú vyvíjať lepšie batérie a čím rýchlejšie sa budú dať nabíjať, tým horšie pre sieť a v podstate jediné východisko bude regulované a teda obmedzované nabíjanie. Tieto problémy nastanú až vtedy, ak počet predaných áut prekročí limity siete a všetci budú chcieť rýchlo nabíjať svoje autíčka.
Aj keby elektromobily stáli polovicu terajšej ceny, aj keby mali batériu, čo sa nabije len za 2 minuty, aj keby boli kto vie ako dizajnovo krásne, tak nič to nemení na skutočnosti, že najprv je potrebné budovať atómky – stabilný zdroj a výkonnú sieť. To sa ale nedeje a atómku sa nedá postaviť za rok. Predaj týchto aut začne stagnovať, automobilky budú mať problémy, el. energia bude veľmi drahá a bude jej nedostatok. To bude dôsledok vynúteného presadzovania nereálnych enviromentálnych snov.
Áno, toto môže nastať! Aj keď sa automobilky združujú a vytvárajú svoje siete, nebude to stačiť, a budú kolóny na cestách smerom k nabíjačkám! 🙂
ano,ale elektromobily tak rychlo nepribudaju,aby sa siete nemohli vylepsovat…a takisto,konecne mozu distributori elektriny cenovo zvyhodnovat smart grid siete s ovladanim nabijania (domaceho,,nie rychlonabijania) mimo spicky a nepriamo siet stabilizovat…
Prečo si myslíte, že všetci budú chcieť rýchlo nabíjať? Ak bude dostatočná sieť AC nabíjacích staníc tak väčšina EV sa bude nabíjať pomaly. Väčšinu času automobil stojí, vtedy sa môže nabíjať. Rýchle nabíjanie má zmysel iba pri dlhých cestách.
Načo potom bude batéria, ktorá sa nabije napr. za 5 minút a auto by prešlo aj 1000 km, ak táto možnosť sa bude neustále obmedzovať a nebude sa využívať. Vybudovanie siete, ktorá by zvládala rychlonabíjanie je na celé generácie a je to skôr nereálne. Je to potom obrovská nevýhoda elektromobilov.
Stačí sa pozrieť, čo sa deje v Texase a ako astronomicky stúpla cena el. energie, keď sa stala odrazu pre domácnosti likvidačnou.
Jeb nato a vypravaj jak človek. Jak Igor.
…outube.com/watch?v=x050YSB9fBE…
pravdepodobny vizual kie imagine na zaklade spy photos
Koncepty, koncepty,… a ja by som si už rád aj niečo kúpil – za rozumnú cenu.
Ale snáď sa dožijem.
Možno už tento, či budúci rok bude tých áut viac, ale rozumná cena?, tak za 5 a viac rokov …
x 7
Nekráť! Nebuď zlý !!!
Príde k nám lacnejšie e-auto ale najskôr tak z Číny!Možno aj z Dacie….ktovie??
Multipla
hehe, e-Multiplä