„Žilinská“ Kia Ceed Plug-in hybrid dostala 1. cenovku. Je drahšia ako Superb iV

7

Kia Ceed Sportswagon Plug-in Hybrid sa stane zrejme vôbec prvým plug-hybridným kombíkom nižšej strednej triedy, ktorý bude dostupný na európskom trhu. Jeho výroba by pritom mala už čoskoro začať v žilinskom závode Kia Motors Slovakia. Prvá oznámená cenovka je však zrejme sklamaním.

Nie je tomu tak dávno, čo automobilka Kia predstavila model Ceed Sportswagon v plug-in hybridnej verzii. Aktuálne sa však dozvedáme nové špecifikácie.

O pohon vozidla sa stará 1,6-litrový benzínový motor s výkonom 77,2 kW spolu s elektromotorom o výkone 44,5 kW. Celkový systémový výkon pritom dosahuje hodnotu 104 kW (141 k). Prenos tejto sily na vozovku zabezpečuje 6-st. dvojspojková automatická prevodovka.

Kia Ceed Sportswagon Plug-in Hybrid zrýchli z 0 na 100 km/h za 10,8 s a dosiahne maximálnu rýchlosť do 195 km/h. V čisto elektrickom režime to je 120 km/h. Batéria, ktorá dopuje elektromotor má kapacitu 8,9 kWh, pričom na 240 V nabíjacej stanici sa nabije za 135 min. Akumulátor si žiaľ z kufra odkrojil poriadnu porciu litrov – 437 / 1 506 l (bežná spaľovacia verzia: 625 / 1 694 l).

Výrobca udáva spotrebu 1,1 l/100 km a emisie CO2 28 g/km v hybridnom režime a 9,3 kWh/100 km (samozrejme pri nulových emisiách) v čisto elektrickom režime. Na elektrinu pritom prejde 60 km. Všetky tieto hodnoty však boli vypočítané na základe zastaralého „optimistického“ cyklu NEDC.

Cena na úrovni Škody Superb iV

Asi najväčším sklamaním je však cena modelu Kia Ceed Sportswagon Plug-in Hybrid, a to aj napriek pomerne bohatej štandardnej výbave. Tá totiž začína v Nemecku na sume 34 999 €. Top verzia „Platinum“ pritom vyjde na minimálne 41 190 €.

Pre porovnanie, podstatne väčšia a výkonnejšia Škoda Superb iV Combi s čisto elektrickým dojazdom 55 km (WLTP) vyjde u nás v základe s aktuálnym cenovým bonusom (1 500 €) na 34 130 €. Nuž uvidíme, akú cenovú politiku zvolí Kia na Slovensku, nemožno však zrejme očakávať výrazne rozdielne ceny ako v Nemecku.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Na Slovensku by sa mohli vyrábať ďalšie elektrické modely KIA a elektromotory
Kia chce premeniť model Picanto na cenovo dostupný elektromobil
Španielske zastúpenie značky Kia zakázalo dílerom predaj elektromobilov a hybridov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Tá KIA to akosi čudne menežuje s tou elektromobilitou. Vytvorila akýsi plugin s čudnými parametrami a prehnanou cenou, nedávno zakázala predaj EV v Španielsku. Ja neviem…

  2. KIA viac sklamala ako zaujala. Nerozumiem napr. tomu prečo batérie nedala pod podlahu resp. jej časť, aby posunula ťažisko. Možno by zväčšila svetlú výšku o asi 10cm, ale kufor by ostal a navyše by bola stabilnejšia v zákrutách.
    Hybrid nie je ani ryba ani rak a pri tak malej batérii pre kombi, ktoré je viac na dovolenku a dlhšie cesty ako do mesta veľmi ďaleko nezájde.
    Pri sotva 90km (pri WLTP) a 600+ km na benzín sa tu o eko prevádzke veľmi nedá hovoriť.
    To už rovno mohli urobiť komplet elektromobil (niečo ako KIA e-NIRO), ale s 80/100kW batériou, 1-2 elektromotormi s 620+ litrovým kufrom a dojazdom hodne cez 500km (WLTP)
    Pri takýchto parametroch ho mať za 38000€ v základnej verzii (a 42.000 v TOP) a slušnou nabíjačkou, určite by som vážne uvažoval o kúpe.
    Elektrifikuje Hyundai, Peugeot, Renault, Mercedes, Volkswagen, Škoda a iní veľkí hráči.
    Technológie sú k dispozícii, stačí zvoliť tie ideálne a ponúknuť dobrú kvalitu za rozumnú cenu a to KIA vie.
    Ak však chce ostať v hre, potrebovala by zmeniť stratégiu a to čím skôr.

  3. Veď to ze za take peniaze si kupim auto normalne. Sorry nekúpim ako väčšina ľudí. Ale na tuto elektromobilitu uz by mal niekto povedat dost. Nie je to ziadna ekológia. Je to len spôsob ako rozdeliť ludi na bohatých a chudobných. Chudobný si to nedovolí. A kedze 3/4 Slovenska na to nema, nebude mat ani na com jazdit. A zasa tu bude to co pred r. 1989.

  4. Za takmer rovnaku cenu sa predavala plug-in Optima pocas poslednych 2-3 rokov, pricom je to o triedu lepsie auto, priestrannejsie. Navyse sa dovazala z Juznej Korei, takze bola zatazena clom vo vyske 10%. Tento Ceed PHEV sa vyraba v Ziline, co z neho malo robit ovela dostupnejsi model. Ocividne si KIA veri, ale uvidime, ako na tuto cenovu politiku zareaguju zakaznici.

  5. Dolezity udaj, ceny Kie v nemecku, svajciarsku su uplne inde ako na slovensku 20 tis vs. 34 tis. Takze asi tak.. a na mergo celej tejto pseudo ekologie, mali by to zakazat, a skor svet by mal prevziat nase emisne normy a nie behat po indii bez katalyzatora. A kvalitne auta? Tie sa prestali vyrabat v roku 2006..

Pridajte komentár