Kia a BMW avizujú ďalšie elektrické modely pre nasledujúce 2 roky

6

Mnohé automobilky urýchľujú svoje plány v oblasti elektromobility, vrátane Kie a BMW. Títo výrobcovia pritom aktuálne avizujú nové elektrické modely pre nadchádzajúce obdobie.

Koncern BMW aktuálne hlási, že v najbližších 2 rokoch uvedie na trh 4 elektromobily, uvádza Autonews na základe informácií z podujatia, na ktorom nemecká spoločnosť prezentovala svoje hospodárske výsledky.

Modely BMW iX a i4, ktoré sa chystajú do predaja, sa pritom medzi ne nerátajú. Pôjde totiž o plne elektrické verzie modelov radu 7 (luxusný sedan), radu 5 (sedan strednej triedy), X1 (kompaktné SUV) a Mini Countryman (kompaktný crossover).

Od roku 2025 sa máme dočkať elektromobilov, ktoré vyrastú na novej platforme Neue Klasse. Tá však nebude určená špeciálne pre plne elektrické batériové vozidlá, ako by sa čakalo, aj keď BMW uvádza, že je navrhnutá predovšetkým pre elektromobily. Môžu na nej totiž vyrásť aj vodíkové, spaľovacie a plug-in hybridné modely.

Nová platforma má podľa BMW priniesť novú IT a softvérovú architektúru, nový elektrický pohonný systém a novú generáciu batérií. Aj vďaka tejto platforme chce koncern BMW do roku 2030 predať 10 mil. elektrických áut, pričom tie majú mať na prelome desaťročí minimálne 50-% podiel v rámci celkových koncernových predajov.

Kia chystá 2 „SUV-čka“

Európsky produktový šéf automobilky Kia, Sjoerd Knipping, pre Autoexpress prezradil, že po elektrickom crossoveri EV6 sa v najbližšej dobe dočkáme 2 elektrických SUV na báze novej koncernovej platformy E-GMP. Prvým bude veľké SUV zamerané na trh v USA, druhým „európsky“ model, ktorý sa zaradí pod model EV6.

Novinka pre európsky trh má mať o niečo menší rázvor ako crossover EV6 (2 900 mm) a veľkosťou má konkurovať modelom ako Volvo C40 Recharge a Mercedes-Benz EQA. Čo sa týka techniky, tá by sa nemala vyrážanejšie líšiť od tej z modelu EV6.

Novinka by mohla niesť meno Kia EV4 a svoj debut zažiť budúci rok, pričom do predaja by sa mala dostať v roku 2023. Avizované veľké SUV pre americký trh má prísť do predaja skôr, a to budúci rok.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nový elektrický crossover Kia EV6 dostal „kompletný“ slovenský cenník
BMW zverejnilo špecifikácie a ceny nových elektromobilov i4 a iX
KIA sa mení na „poskytovateľa udržateľnej mobility“ a chystá mnoho elektromobilov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Obávam sa, že ich čaká zrážka s realitou. Vyvinúť deriváty BEV je relatívne veľmi jednoduché a lacné. Vyrábať ich masovo je naopak mimoriadne náročné. Nemajú dostatok batérií a zároveň stávka na horiace NMC od LG je zásadný problém. SK innovation nie je schopné plne nahradiť výpadok LG. V Európe mimoriadne chýba výroba lacných a nehoriacich LFP. Pre porovnanie v Číne už tvorí LFP viac ako polovicu produkcie batérií.

    Toto sú fundamentálne strategické chyby európskeho, respektíve západného automobilového priemyslu. Za ktoré tvrdo zaplatíme stratou svetových trhov.

    • Netreba plakať, veci sú vo vývoji a prichádzajú nové technológie a nové šance, porazenecké nálady nepomôžu. Európske imidžové automobilky ako BMW a Daimler sú ziskové a majú potenciál v ľuďoch, tradícii, kvalite vyhotovenia aj verných fanúšikoch.

      • Tu nejde o prémiové modely. Tie vedia pokryť s dodávkami od SK innovation. Zásadný problém je dostatočná kvalita a hlavne množstvo vyrobených lacných BEV. Tu im ešte viac utiekol čínsky priemysel. Ak raz stratíte technologický náskok a následne trhový podiel, veľmi ťažko to v budúcnosti zmeníte.

        Čo môže Európe pomôcť je urýchlené zrušenie dotácií a zákonom stanovený podiel BEV na celkovej produkcii áut, ktorý bude každoročne rásť smerom k väčšiemu podielu BEV.

        Druhé dôležité opatrenie by malo byť rozbitie oligopolov. V EU prakticky neexistuje trhová súťaž. Pred krízou 2007 sa hovorilo o príliš veľkých automobilkách a následne sa nezodpovedne pokračovalo v ešte väčších fúziách. Výsledkom sú oligopoly bez schopnosti inovovať, s predraženým tovarom. 400 automobiliek v Číne nemá priestor pre také kartelové dohody, aké sú v Európe. Preto nás predbehli a preto sú to Číňania, ktorí obsadzujú svetový trh s BEV.

    • ano,,ale plati to na bmw,, skupina hyundai vyraba elektromobily z novej platformy kompletne v ulsane v korei,,mimochodom najvacsom automobilovom zavode na svete.. co prinasa vyhody aj nevyhody,jednou z nevyhod je clo 10 percent na auta dovezene do eu,, co sa lahko skryje v marzi premioveho automobilu,,ale pre nizsi segment sa im viac oplati vyrabat niekde v eu..napriklad v teplicke alebo nosoviciach 🙂

  2. Nuž práve som našiel pekný článok na InsideEVs, kde pekne rozoberajú aktuálny stav EV vo svete: „EV Prices Rose 38% In The US Yet Halved In China Since 2011“

    Alebo inak. Realita je horšia, než si to všetci v EU uvedomujú! Sladká to neznalosť a arogancia o nadradenosti!

Pridajte komentár