Malý ruský elektromobil Kamaz KAMA-1 ponúka veľmi slušné parametre

7

Elektromobilita prináša aj prekvapenia, veď ruský špecialista na nákladné vozidlá a tanky predstavil predprodukčný model malého elektromobilu Kama-1, ktorý si vďaka svojim parametrom pokojne môže vyjsť za hranice mesta.

Kamaz Kama-1 je 3-dverový 4-miestny elektromobil s rozmermi 3,4 m x 1,7 m x 1,6 m (dĺžka x šírka x výška) a svetlou výškou 160 mm.

Vyvinutý bol v spolupráci Polytechnickou univerzitou Petra Veľkého v Petrohrade a jeho aktuálny stav výrobca definuje ako „priemyselný predprodukčný model, ktorý prešiel testami a všetkou potrebnou certifikáciou“. Práce na tomto vozidle pritom začali v roku 2018.

Kamaz Kama-1 do značnej miery môže klamať telom, pretože sľubuje parametre, ktoré ho určte nelimitujú len pre mestské využitie. Je vybavený 33 kWh li-ion batériou, ktorá zabezpečí dojazd 250 km. Podporovať má rýchlonabíjanie, pričom sa spomína nabitie len za 20 min. Detaily však nepoznáme, rovnako ako v prípade nabíjania „v normálnom režime“, ktoré trvá 6 hodín.

Elektromotor s výkonom 80 kW umožní akceleráciu z 0 na 100 km/h len za 6,7 s a dosiahnutie maximálnej rýchlosti 150 km/h. Takže by sa nemal stratiť ani v rámci kratších diaľničných úsekov.

Model Kamaz Kama-1 je podľa výrobcu vybavený okrem iného aj LED svetlami, 9-palcovým displejom infotainmentu umiestneným v rámci fixného stĺpika riadenia, klimatizáciou či pokročilým asistenčným systémom úrovne 3 (ADAS).

Ruská automobilka sa tiež chváli, že ich novinka vznikla ako tzv. „digitálne dvojča“. Pri vývoji bola totiž použitá technológia, ktorá „umožňuje vykonávať virtuálne testovanie a konfigurovanie automobilu, simulovať a merať ktorýkoľvek z jeho indikátorov v rôznych podmienkach životného cyklu, a to s podrobným zohľadnením charakteristík materiálov a vlastností technologických procesov“.

Zdroj: Kamaz

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ruský elektromobil Zetta za 5 000 € by sa mohol predávať a vyrábať v SR
Rusi spojili najvýkonnejší pohonný systém od Tesly s dizajnom klasického Mustangu
Ruská „elektromobilka“ Monarch (ne)predstavila „konkurenta“ Tesly

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

    • Si pamätám tevočný ë-mobil. Kopec rečí a auto dodnes nikde.
      Ešte aj rusi sa smiali „keď to bude tak to bude, len aby to bolo “ už chápem čo mysleli

  1. Podľa videí to určite nebude za 20-tisíc eur a pri Ruskom “ šialenom“ tempe to tak skoro nebude!!Predsa je to zatial iba prototyp??

    • Jasne a za podobny spalovak by si dal aj 10tis. Ja im kludne dam zanho aj 8001 eur a mal by som auto za 1e. 🙂 Parametre aj vybavu ma lepsiu ako vypredane eup/citygo, tak by sa veselo predavalo aj za 10-15K.

Pridajte komentár