Výrobca slávneho samopalu AK-47, ruská spoločnosť Kalašnikov, predstavila svoj ďalší plne elektrický automobil. Tentokrát však nemá ísť o „konkurenta Tesly“. Kalašnikov Ovum UV-4 je totiž malým mestským vozidlom.
Po motocykli, trojkolke a „kombíku“ CV-1 je Ovum UV-4 ďalším elektromobilom od ruského koncernu Kalašnikov. Najnovší model má byť pritom vhodný pre taxi služby. Vychádza z 3-kolky Ovum 2, ktorú používala polícia počas majstrovstiev sveta vo futbale, ktoré sa konali minulý rok v Rusku.
Špecifikácie
4-dverový mestský elektromobil so 4 miestami na sedenie disponuje rozmermi 3,40 x 1,50 x 1,70 m a hmotnosťou 650 kg. Elektromotor s výkonom 50 kW dokáže vozidlo rozpohybovať na maximálnu rýchlosť 80 km/h, pričom o brzdenie sa starajú 4 kotúčové brzdy.
Podľa Ecomento by mal mať tento ľahký elektromobil relatívne slušnú efektivitu, keďže jeho 13,2 kWh batéria má zabezpečiť dojazd 150 km na jedno nabitie.
Ovum UV-4 je vybavené „digitálnym kokpitom“ či klimatizáciou. Podľa výrobcu je vozidlo mimoriadne nenáročné na údržbu. Sľubuje tiež vysokú úroveň bezpečnosti, pričom zdôrazňuje, že v prípade nehody existuje len malé riziko vzniku požiaru.
Kalašnikov chce konkurovať aj Tesle
Ako sme už spomínali, Ovum UV-4 nie je jediným elektromobilom, ktorý predstavila spoločnosť Kalašnikov. Z tých predchádzajúcich asi najviac zaujal elektrický koncept CV-1, o ktorom riaditeľka komunikácie povedala nasledovné: „Chystáme sa konkurovať spoločnosti Tesla, pretože je to úspešný projekt v oblasti elektrických automobilov. Očakávame, že s ňou budeme minimálne držať krok.“
Koncept prvého „konkurenta Tesly“ z dielne Kalašnikova má po dizajnovej stránke vychádzať z modelu IZh 2125 Kombi, čo je vlastne modernizovaná verzia „Moskviča“ zo 70. rokov. Pod jeho kapotou sa má nachádzať elektromotor s výkonom 220 kW, vďaka ktorému má zrýchliť z 0 na 100 km/h za 6 sekúnd. Nešpecifikovaná batéria má zabezpečiť dojazd 350 km.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Rusi chcú už čoskoro ponúknuť najlacnejší elektromobil na svete
Česi pracujú na ďalšom elektromobile. Tento bude mať vymeniteľné batérie
Unikátny estónsky retro-elektromobil je dostupný na pred-objednávku
3 komentáre
Moje prvé auto bola ojazdená Lada. Žeby snáď moje prvé elektroauto pochádzalo z rovnakého regiónu?
Nuž, jeden nikdy nevie…
Echt Ruský dizajn. Ale ak to pomôže planéte – prečo nie.
To s tým designom myslia vážne ? Ak aj bude mať konkurencie schopné parametre neviem si predstaviť, kto by ho kúpil.