Prvé elektromobily ruskej spoločnosti Kalašnikov by mohli smerovať do výroby

4

Už viackrát sme informovali, že ruská spoločnosť Kalašnikov, ktorá stojí aj za známym samopalom AK-47, pracuje na viacerých elektromobiloch. No a patentové dokumenty by mohli naznačovať, že prvé z nich sa chystajú do výroby. Kalašnikov by tak zrejme mohol ťažiť z nového dotačného programu na podporu elektromobility v Rusku.

Spoločnosť Kalašnikov v roku 2018 oznámila nasledovné: „Chystáme sa konkurovať spoločnosti Tesla, pretože je to úspešný projekt v oblasti elektrických automobilov. Očakávame, že s ňou budeme minimálne držať krok.“ Stalo sa tak v rámci predstavenia koncepčného elektromobilu Kalašnikov CV-1, ktorý má po dizajnovej stránke vychádzať z modelu IZh 2125 Kombi, čo je vlastne modernizovaná verzia „Moskviča“ zo 70. rokov.

Potom v roku 2019 nasledovalo predstavenie prototypu mestského elektromobilu Ovum UV-4. Ten má byť pritom vhodný aj pre taxi služby. Vychádza z 3-kolky Ovum 2, ktorú používala polícia počas predchádzajúcich majstrovstiev sveta vo futbale.

4-dverový prototyp Ovum UV-4 so 4 miestami na sedenie disponoval rozmermi 3,40 x 1,50 x 1,70 m a hmotnosťou 650 kg. Elektromotor s výkonom 50 kW mal vozidlo rozhýbať na maximálnu rýchlosť 80 km/h, pričom brzdenie mali na starosti 4 kotúčové brzdy. 13,2-kWh batéria mala zabezpečiť dojazd 150 km na jedno nabitie.

Prototyp Ovum UV-4 bol vybavený „digitálnym kokpitom“ či klimatizáciou. Podľa výrobcu sa vozidlo vyznačovalo aj nenáročnosťou na údržbu a vysokou úrovňou bezpečnosti, vrátane minimálneho rizika vzniku požiaru po kolízií, čo by mohlo naznačovať použitie batérií s článkami LFP.

Patentové obrázky

No aktuálne portál Carscoops informuje, že tento ale aj menší 2-miestny model boli objavené v rámci dokumentov Ruského patentového úradu. Konkrétne obrázky ukazujú, že patentovaný model sa do značnej miery podoba prototypu UV-4, pričom v takejto podobe by mohol prísť na trh. V tomto smere však zatiaľ nie sú známe žiadne oficiálne informácie.

Spoločnosť Kalašnikov by však mohla mať veľký záujem o spustenie výroby elektromobilov, nakoľko ruská vláda plánuje do podpory elektromobility naliať v prepočte okolo 8 mld. €. V rámci nej sa počíta aj s pomocou pre súvisiaci domáci priemysel a so spotrebiteľskými dotáciami na v Rusku vyrobené elektromobily. A to vo výške 25 % z kúpnej ceny, maximálne však do sumy 7 200 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ruský elektromobil Zetta za 5 000 € by sa mohol predávať a vyrábať v SR
Rusi spojili najvýkonnejší pohonný systém od Tesly s dizajnom klasického Mustangu
Malý ruský elektromobil Kamaz KAMA-1 ponúka veľmi slušné parametre

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Na ruske bullshity sme si uz zvykli, ale ako vidno, ani po 30 rokoch neprichadza z ruska snaha presvedcit nas, ze sa to zmenilo..a len nas dalej masiruju novymi bullshitmy. Nuz co, nadej zomiera posledna, tak im este dajme par mesiacov, alebo radsej tyzdnov.

Pridajte komentár