Jeep predstavil svoj prvý elektromobil – menšie SUV Avenger s offroadovým nádychom

3

S elektromobilom konečne prichádza aj značka Jeep, a to konkrétne so sub-kompaktným SUV Jeep Avenger. Tento prvý plne elektrický model amerického výrobcu ponúkne koncernový pohonný systém novej generácie. V porovnaní s jeho koncernovými bratrancami však máme očakávať lepšie jazdné vlastnosti mimo nespevnených ciest.

Modelom Avenger spúšťa Jeep svoju európsku elektrickú ofenzívu. SUV zo segmentu B je prvým zo štyroch elektromobilov, ktoré chystajú Američania v najbližších rokoch. Má byť pritom dôležitou súčasťou na ceste k cieľu, ktorým je, aby sa značka Jeep stala „svetovou jednotkou v oblasti SUV s nulovými emisiami“.

Podľa šéfky spoločnosti Jeep Europe, Antonelli Bruno, je Jeep Avenger ich vstupným elektromobilom, a to v rámci plánovaného portfólia, ktoré má pokryť „všetky“ segmenty vozidiel typu SUV. Od tohto najmenšie modelu pritom očakávajú, že sa do roku 2024 stane najpredávanejším vozidlom značky.

Jeep Avenger s dĺžkou len 4 080 mm je vybavený novou, nedávno predstavenou generáciou pohonného systému od koncernu Stellantis. Tzn., že tak ako viacero nových či vynovených koncernových bratrancov ponúkne elektromotor s výkonom 115 kW, krútiaci moment 260 Nm a batériu s kapacitou 54 kWh.

Li-ion batéria s chémiou NMC 811 zabezpečí dojazd 400 km podľa cyklu WLTP, resp. 550 km v „mestskom cykle“. Podporuje tiež nabíjanie maximálnym výkonom 100 kW, pričom z 20 na 80 % kapacity sa má nabiť za 24 min. 11-kW palubná nabíjačka zas umožní nabitie z 0 na 100 % za 5,5 hod.

Lepšie schopnosti v teréne

Ako sme už uviedli, Jeep Avenger je vybavený zdieľanou základnou koncernovou technikou. Od svojich koncernových bratrancov sa však chce odlíšiť aj jazdnými schopnosťami v ľahšom teréne, čomu tiež zodpovedá „špecifická kalibrácia pohonného ústrojenstva“.

Prvý elektrický Jeep v štandarde ponúkne systémy Selec-Terrain a Hill Descent Control, ako aj uhly nájazdu 20°, prejazdu 20° a zjazdu 32°. Nemôže tiež chýbať „najlepšia svetlá výška v segmente“ – 200 mm. A medzi 6 režimami systému Selec-Terrain nájdeme okrem iných režimy „Snow“ (maximalizácia trakcie na zľadovatených cestách), „Mud“ (optimalizácia výkonu a zlepšenie priľnavosti na blate) a „Sand“ (eliminácia rizika uviaznutia na piesčitom povrchu).

Jeep tiež informoval, že model Avenger sa dostane do showroomov začiatkom budúceho roku. Na vybraných trhoch je pritom už teraz možné rezervovať „exkluzívnu, plne vybavenú verziu Launch Edition“. Ceny svojej elektrickej novinky zatiaľ americká značka neprezradila.

Zdroj: Jeep

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Jeep ukázal 3 elektromobily s dojazdom až 644 km. A dočkať sa máme aj 800-km dojazdu
Stellantis plánuje významné zlacnenie elektromobilov. Ale v dlhdobejšom horizonte
Stellantis v spolupráci vybuduje európsku verejnú nabíjaciu sieť v 15 000 lokáciách

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Ak sa teraz niekomu zapáči dizajn a spotreba 10kWh/ 100 km tohoto Jeepu Avenger v meste, tak nech ešte počká na cenu! Možno ho prejde chuť! 🙂 ….

Pridajte komentár