Trh jazdených elektromobilov v SR rastie. Ktorých modelov je najviac a čo ceny?

3

Aj keď sa to možno nezdá, počet elektrických áut na cestách stúpa aj na Slovensku. V dôsledku toho rastie tiež trh s jazdenými elektromobilmi. Dostať sa k cenovo dostupnejšiemu e-autu by tak teoreticky mohlo byť jednoduchšie. Mediánová cena však medziročne výrazne narástla.

Spoločnosť Aures Holding uskutočnila analýzu slovenského trhu s jazdenými vozidlami, ktorá sa týka prvých 7 mesiacov tohto roka. Zistila pritom, že ponuka „jazdeniek“ medziročne stúpla cca o 4 000 vozidiel, čo predstavuje nárast o 1 %. Ponuka elektrifikovaných áut (elektromobilov a hybridov) pritom išla hore oveľa významnejšie. A to o takmer 7 %.

Počet elektromobilov na slovenskom trhu s jazdenými vozidlami narástol o 189 kusov. Hybridov je o 43 ks viac. Na základe analýzy inzercie má byť pritom celkovo dostupných 3 721 elektrických a hybridných áut z „druhej ruky“.

Do aktuálneho diania na trhu s ojazdenými hybridnými a elektrickými vozidlami v prvej polovici tohto roka vstúpilo niekoľko faktorov. Po prvé – vysoké ceny pohonných hmôt prinútili motoristov uvažovať o úspornejších alternatívach ku konvenčným spaľovacím automobilom a po druhé – ponuka elektrických a hybridných modelov na trhu nových automobilov sa výrazne rozšírila, čo sa pochopiteľne s miernym oneskorením prenáša aj na sekundárny trh vozidiel.

To je jeden z dôvodov, prečo sú modely na alternatívne palivá mladšie a majú menší počet najazdených kilometrov v porovnaní s vlaňajškom. Otázkou je, ako sa zmení správanie zákazníkov v druhej polovici roka vzhľadom na enormný nárast cien elektriny,“ uviedol prevádzkový riaditeľ spoločnosti AURES Holdings, Petr Vaněček.

Podiel sa takmer nezmenil, ceny áno

Ako sa uvádza v analýze, počet jazdených elektromobilov a hybridov na predaj síce rastie, stále však predstavuje len 1,1 %-podiel v rámci trhu s vozidlami z „druhej ruky“. V rovnakom období minulého roku bol pritom tento podiel len o málo nižší, a to 1,05 %.

Významné rozdiely sú však v mediánovej cene jazdených hybridov a elektromobilov. Hybridy totiž medziročne „zdraželi“ z 18 000 na 23 500 € a elektromobily z 22 000 na 33 490 €.

TOP 10 hybridných modelovMedián ceny (v eurách)TOP 10 elektrických modelovMedián ceny (v eurách)
1Toyota C-HR21 990BMW i331 985
2Toyota RAV 428 000Tesla Model S42 350
3Toyota Corolla23 500Nissan Leaf16 500
4Toyota Yaris13 500Tesla Model 349 000
5Toyota Auris13 990Mercedes EQA59 445
6Suzuki SX4 S-Cross20 000Renault Zoe19 100
7Lexus RX20 000Audi e-tron69 900
8Suzuki Vitara19 500Hyundai Ioniq20 000
9Kia Niro19 800Smart Fortwo14 499
10Toyota Prius7 999Volkswagen Golf19 500

 

Zdroj: Aures Holding (tlačová správa), titulná ilustračná fotografia: Werner Hillebrand-Hansen/Flickr (CC BY-SA 2.0)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
S ohodnotením jazdeného elektromobilu na základe kondície batérie má pomôcť softvér
Čo by ste povedali na dotácie na jazdené elektromobily?
Tesla spustila predaj certifikovaných jazdeniek modelu 3

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Kupit jazdeny elektromobil?citam vela ze kupit2-3 rocny jazdeny elektromobil ,no dobre a co dalej?je to drahe a o 5 rokov koniec?srotovisko?vyhodene peniaze?vsak nam tlcu do hlavy ze bateria v pohode 8 rokov,ale spalovak jazdy a da sa predat aj o 15 rokov!

  2. Neviem, kto ti tlce do hlavy, „ze bateria v pohode 8 rokov“?
    Normalne je to zaruka 8 rokov. A potom bateria normalne drzi 80% svojej kapacity kludne 15rokov. A potom co? Na srotovisko ako sme boli zvyknuti so spalovakmi to veru nebude. Bateria bude mat totiz stale dobru cenu. Moduly, ktore budu unavene, sa zrecykluju (rozumej, predas ich) ale vacsina baterie bude stale vhodna ako stacionarne ulozisko. Obzvlast, ak vyroba elektriny zdrazie, to bude mat velky ekonomicky zmysel.
    Narozdiel od spalovakov, za ktorych likvidaciu este zaplatis srotovisku.

Pridajte komentár