U našich českých susedov je možné zakúpiť plne elektrické malé „SUV“ JAC iEV7S od čínskej štátnej automobilky JAC Motors s 56-ročnou tradíciou. Čo ponúka a za koľko?
Čoraz viac čínskych e-mobility startupov hlási, že bude svoje elektromobily predávať aj na európskom trhu. Predbehla ich však tradičná čínska automobilka JAC Motors, ktorá svoj model iEV7S predáva už aj v Českej republike.
40 kWh batéria
Malý „SUV-elektromobil“ disponuje li-ion batériou typu NCA s kapacitou 40 kWh, ktorej výrobcom je jeden z najväčších svetových producentov akumulátorov, a to Samsung SDI. Čínska automobilka žiaľ uvádza dojazd len podľa zastaralého „optimistického“ cyklu NEDC – 300 km, čo znamená, že v rámci „štandardu“ WLTP to bude menej.
Dodáva pritom, že pri konštantnej rýchlosti 60 km/h zvláda vozidlo na jedno nabitie 350 km. Kvapalinou chladená batéria integrovaná do podlahy sa na nešpecifikovanej nabíjačke nabije z 0 na 80 % za 60 min. Na základe špecifikácií sa však zdá, že DC nabíjanie je dostupné cez čínsky konektor „GB“, čo by znamenalo, že v Európe tento elektromobil na rýchlonabíjačke nenabijeme. Pri AC zdroji to potrvá 8 hod (z 0 na 100 %), pričom vozidlo je vybavené palubnou nabíjačkou s výkonom 6,6 kW.
- Zdroj: JAC Motors
- Zdroj: JAC Motors
- Zdroj: JAC Motors
Pohonná jednotka
O pohon sa stará synchrónny elektromotor s permanentným magnetom, max. výkonom 85 kW a krútiacim momentom 270 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12 s je zrejme sklamaním, avšak na „päťdesiatku“ to trvá 4,5 s. Maximálna rýchlosť elektromobilu JAC iEV7S sa zastaví na diaľničnej „maximálke“ 130 km/h.
Na českej stránke tohto modelu sa ďalej uvádza, že vozidlo má „5-hviezdičkovú“ bezpečnosť, nevieme však podľa akého štandardu. V databáze Euro NCAP sme pritom JAC nenašli. Karoséria je vyrobená z vysokopevnostnej ocele s pomerom 21 %.
Rozmery a cena
Zabudnúť nemôžeme ani na rozmery tohto malého 5-miestneho „SUV“, resp. skôr crossoveru s neveľkou svetlou výškou (min. 130 mm). Tie pritom špecifikujú hodnoty 4 135 × 1 750 × 1 560 × 2 490 mm (dĺžka × šírka × výška × rázvor).
- Zdroj: JAC Motors
- Zdroj: JAC Motors
No a na záver sa dostávame k veľmi dôležitému aspektu, a to cene. Na českom trhu stojí model JAC iEV7S 809 490 Kč s DPH, čo je v prepočte cca 32 400 €. No a to je pre nás osobne veľkým sklamaním, aj napriek pomerne bohatej výbave. A čo pre vás?
- Zdroj: JAC Motors
- Zdroj: JAC Motors
Zdroj: JAC Auto
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky prémiový elektromobil s najväčším displejom sveta dostal európsku cenovku
Česi spustili dotácie na elektromobily a nabíjacie stanice. Ako fungujú?
Európska verzia zaujímavého čínskeho elektromobilu Aiways U5 je už vo výrobe
12 komentárov
Nie všetko, čo je z Číny, musí byť lacné.
V tejto súvislosti mi napadol jeden sprostý vtip, ale ten sa sem fakt nehodí…
No keď Ťa napadol tak ho daj.
teba asi niekto napadol 🙂 nechcel si napisat, ze ti napadol? 😉
Sproste vtipy mam rad tak daj aspon sa zasmejeme :)))
Sedel som v tomto autíčku na výstave e-SALON v Prahe. Keď mi však predajca, v tomto prípade vystavovateľ prezradil cenu, vystúpil som z auta a tíško som odišiel…
Tá cena je fakt uletená. Niet nad čím rozmýšľať, Tesla model 3 je určite oveľa lepšia a za podobné peniaze.
Na e-Salone som po otázkach súvisiacich s bezpečnosťou išiel od toho preč, to by som si nekúpil. Uvedená cena je privysoká za ponúkané vyhotovenie, ktoré som videl. Inak na …carsrange.com/jac-iev7s/#spec… je cena 21645 Eur, to by mohlo viacerých osloviť. Pochybujem, že to čo bolo na e-Salóne by mohlo mať 5 hviezdičiek v testoch bezpečnosti.
rovnaka cena, lepsie parametre; predava sa v NL a AT
…gmotor.eu/mode…
To si radšej počkám na Byton. Tam bude aj lepší dojazd,
…vcompare.io/cars/jac/jac-iev7…
Co myslite,kde asi soudruzi z EU robia chybu? Zeby v desatinej ciarke?
No mňa vôbec neoslnil…zvlášť kedže viem, že pri rozšírení týchto šrotov sa za elektrinu bude riadne platiť !!!
Šrotovnik za velke peniaze na 5-6 rokov uzivania plus minus.Potom bude klesat kapacita baterie a dojazd.