Poľská elektromobilka Izera predstavila prototypy SUV a hatchbacku

4

Poľská „štátna“ automobilka Electromobility Poland dnes predstavila svoje prvé dva prototypy elektromobilov, ktoré prídu na trh pod značkou Izera. Ide o kompaktný hatchback a SUV, ktorými chcú Poliaci konkurovať modelom ako VW ID.3 a ID.4. Sľubujú pritom atraktívnejšie náklady na vlastníctvo ako v prípade spaľovacích áut.

Poľský štátny automobilový „startup“ Electromobility Poland demonštroval výsledky svojej 4-ročnej práce. Sú nimi plne elektrické prototypy Izera „hatchback“ a „SUV„. Spoločnosť pritom zdôraznila, že nejde o žiadne luxusné výrobky, ale Poliakom dostupné vozidlá. Vyvážať sa však budú aj mimo domovských hraníc.

Electromobility Poland plánuje zaviesť „pohodlný“ systém splátkového predaja, aby sa celkové náklady na vlastníctvo udržali na atraktívnejšej úrovni ako v prípade porovnateľných spaľovacích vozidiel.

Dojazd až 400 km

Prvé 2 elektromobily značky Izera budú dostupné s dvoma kapacitne odlišnými batériami. Maximálny dojazd, ktorý zabezpečia, má byť 400 km. Čo sa týka dynamických vlastností, Poliaci prezradili, že ich elektrický pohon umožní zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej ako 8 s.

Vo výbave elektromobilov máme nájsť stabilizačný systém, systém varovania pred zrážkou, monitorovanie mŕtveho uhla, rozpoznávanie dopravných značiek či ovládanie niektorých prvkov vozidla (napr. klimatizácie či časovača nabíjania) prostredníctvom mobilnej aplikácie.

Spoločnosť Electromobility Poland uvádza, že je v záverečnej fáze rokovania ohľadom zakúpenia technologickej platformy. Na jej základe sa bude realizovať výroba, pričom tá bude prebiehať v spolupráci s nemeckou spoločnosťou EDAG Engineering, ktorá sa špecializuje na technickú integráciu.

Aktuálny stav projektu

Projekt novej automobilky je aktuálne vo fáze industrializácie prototypov a výstavby závodu, pričom poľská spoločnosť sľubuje, že predstavené vozidlá sa nebudú líšiť od sériových, ktoré prídu na trh v roku 2023.

Na záver uvádzame, že spoločnosť ElectroMobility Poland bola založená v roku 2016, pričom v nej majú rovný podiel energetické firmy Tauron, Enea, Energa a PGE. Nakoľko v nich má dominantný či významný podiel poľský štát, dá sa v podstate hovoriť o štátnom podniku.

Zdroj: ElectroMobility Poland via Dniennik.pl

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Poľský elektromobil Triggo má nastaviteľnú šírku – 86 až 148 cm
Turecká štátna automobilka TOGG predstavila prvý elektrický model „C-SUV“
Poliaci pracujú na elektrickom autobuse s vymeniteľnou batériou

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Perfektná informácia. Akurát chýba tá najdôležitejšia, to je cena. Aby to Poliaci hneď od základu „nezabili“ práve cenou…

Pridajte komentár