Poľské elektromobily Izera môžu byť veľkým prínosom pre domáci priemysel

3

Mnohými podceňovaná poľská „štátna“ automobilka Electromobility Poland, ktorá sa v rámci značky Izera zameriava na elektromobily, by mohla byť veľkým prínosom z hľadiska rozvoja miestnych inovácií a konkurencieschopnosti v oblasti transformujúceho sa automobilového priemyslu.

Automobilka Electromobility Poland predstavila prvé prototypy svojich elektromobilov, ktoré prídu na trh pod značkou Izera, zhruba pred 3 mesiacmi. Mohlo sa pritom zdať, že vozidlá budú využívať najmä zahraničné technológie. Bolo tiež oznámené, že poľská spoločnosť je v záverečnej fáze rokovania ohľadom zakúpenia technologickej platformy.

Poliaci si však uvedomujú, akým prínosom by mohla byť domáca automobilka pre domáci automobilový priemysel, vrátane tamojších firiem. Preto došlo k podpísaniu memoranda o porozumení medzi Electromobility Poland, Asociáciou poľských výrobcov dielov a komponentov pre automobilový priemysel (PGM) a Łukasiewicz Research Network – 3. najväčšou výskumnou sieťou v Európe (33 inštitútov a 4 500+ vedcov).

Hlavným cieľom pritom je, aby sa do projektu vývoja a výroby elektromobilov značky Izera zapojilo čo najviac domácich vedcov, inžinierov a firiem. Výstupom majú byť vlastné technologické riešenia, ktoré by konkurovali zahraničným ponukám.

A práve toto môže byť cesta, ako si zabezpečiť konkurencieschopnosť v automobilovom priemysle, ktorý sa transformuje smerom k elektromobilite. Poliaci tak idú aj cestou podpory a rozvoja batériou poháňaných vozidiel. Spomínaná dohoda sa pritom zaoberá aj možnosťami výroby batérií a nabíjacích staníc. Slovenská vláda naproti tomu chce zdá sa všetko staviť na vodíkové technológie, či už v rámci dopravy alebo priemyslu.

Prvé 2 elektromobily Izera

Ako sme už uviedli, automobilka ElectroMobility Poland, za ktorou stojí konzorcium 4 poľských energetických firiem s dominantným či významným podielom štátu, predstavila prototypy svojich prvých elektromobilov zhruba pred 3 mesiacmi.

Tie prídu na trh pod značkou Izera, a to v roku 2023. Poliaci pritom minulý rok vyhlásili, že už v začiatkoch chcú produkovať 100 000 vozidiel ročne. A neskôr to má byť dokonca až 200 000 áut za rok. Čo sa týka prvých modelov, ElectroMobility Poland chystá kompaktný hatchback a kompaktné SUV s dojazdom do 400 km, ktoré budú v ponuke s dvoma kapacitne odlišnými batériami.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Poľský elektromobil Triggo má nastaviteľnú šírku – 86 až 148 cm
Poliaci dostanú na elektromobil viac ako my, podmienky sú však kontroverzné
Poliaci pracujú na elektrickom autobuse s vymeniteľnou batériou

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

Pridajte komentár