Mnohými podceňovaná poľská „štátna“ automobilka Electromobility Poland, ktorá sa v rámci značky Izera zameriava na elektromobily, by mohla byť veľkým prínosom z hľadiska rozvoja miestnych inovácií a konkurencieschopnosti v oblasti transformujúceho sa automobilového priemyslu.
Automobilka Electromobility Poland predstavila prvé prototypy svojich elektromobilov, ktoré prídu na trh pod značkou Izera, zhruba pred 3 mesiacmi. Mohlo sa pritom zdať, že vozidlá budú využívať najmä zahraničné technológie. Bolo tiež oznámené, že poľská spoločnosť je v záverečnej fáze rokovania ohľadom zakúpenia technologickej platformy.
Poliaci si však uvedomujú, akým prínosom by mohla byť domáca automobilka pre domáci automobilový priemysel, vrátane tamojších firiem. Preto došlo k podpísaniu memoranda o porozumení medzi Electromobility Poland, Asociáciou poľských výrobcov dielov a komponentov pre automobilový priemysel (PGM) a Łukasiewicz Research Network – 3. najväčšou výskumnou sieťou v Európe (33 inštitútov a 4 500+ vedcov).
Hlavným cieľom pritom je, aby sa do projektu vývoja a výroby elektromobilov značky Izera zapojilo čo najviac domácich vedcov, inžinierov a firiem. Výstupom majú byť vlastné technologické riešenia, ktoré by konkurovali zahraničným ponukám.
- Zdroj: ElectroMobility Poland
- Zdroj: ElectroMobility Poland
- Zdroj: ElectroMobility Poland
A práve toto môže byť cesta, ako si zabezpečiť konkurencieschopnosť v automobilovom priemysle, ktorý sa transformuje smerom k elektromobilite. Poliaci tak idú aj cestou podpory a rozvoja batériou poháňaných vozidiel. Spomínaná dohoda sa pritom zaoberá aj možnosťami výroby batérií a nabíjacích staníc. Slovenská vláda naproti tomu chce zdá sa všetko staviť na vodíkové technológie, či už v rámci dopravy alebo priemyslu.
Prvé 2 elektromobily Izera
Ako sme už uviedli, automobilka ElectroMobility Poland, za ktorou stojí konzorcium 4 poľských energetických firiem s dominantným či významným podielom štátu, predstavila prototypy svojich prvých elektromobilov zhruba pred 3 mesiacmi.
Tie prídu na trh pod značkou Izera, a to v roku 2023. Poliaci pritom minulý rok vyhlásili, že už v začiatkoch chcú produkovať 100 000 vozidiel ročne. A neskôr to má byť dokonca až 200 000 áut za rok. Čo sa týka prvých modelov, ElectroMobility Poland chystá kompaktný hatchback a kompaktné SUV s dojazdom do 400 km, ktoré budú v ponuke s dvoma kapacitne odlišnými batériami.
- Zdroj: ElectroMobility Poland
- Zdroj: ElectroMobility Poland
- Zdroj: ElectroMobility Poland
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Poľský elektromobil Triggo má nastaviteľnú šírku – 86 až 148 cm
Poliaci dostanú na elektromobil viac ako my, podmienky sú však kontroverzné
Poliaci pracujú na elektrickom autobuse s vymeniteľnou batériou
3 komentáre
blablabla vypovedna hodnota clanku nula…
Nula to určite nie je. My by sme mohli pozvať Muska, nech u nás urobí európske Silicon valley.
Len do toho polska, aspoň konečne nevyzeraju ako 90 percent elektromobilov, ako Multipla.