Spoločný podnik automobilových koncernov VW, BMW, Daimler, Ford a Hyundai, „Ionity“, buduje v rámci Európy sieť ultra-rýchlych nabíjacích staníc s výkonom do 350 kW. Do konca tohto roku ich má byť 400 (s možným rozšírením), pričom budú obsahovať celkovo 2 400 nabíjacích bodov. V našom regióne vyrastú pri čerpacích staniciach spoločnosti Shell.
Spoločnosť Shell v spolupráci s IONITY predstavila prvú vysokovýkonnú nabíjaciu stanicu v strednej a východnej Európe. Zároveň otvorila aj prvú vlastnú nabíjaciu stanicu Shell Recharge. Cieľom spoločnosti Shell je vybudovať do konca roku 2021 na 100 čerpacích staniciach v strednej a východnej Európe nabíjaciu infraštruktúru pre elektromobily.
Spoločnosť Shell vstupuje na trh nabíjania elektrických vozidiel v strednej a východnej Európe. Prvá vysokovýkonná nabíjacia stanica, ktorú Shell priniesol v spolupráci so združením IONITY, sa nachádza v Maďarsku. Zároveň tu predstavil aj prvú vlastnú nabíjaciu stanicu Shell Recharge. Obe nabíjacie stanice sa nachádzajú na čerpacích staniciach Shell.
Prvá vysokovýkonná nabíjacia stanica na diaľnici M7 v Maďarsku uľahčí vodičom elektromobilov cestovanie na väčšie vzdialenosti. Štyri nabíjacie miesta ponúkajú možnosť nabíjania až do 350 kW.
Spolupráca Shell a Ionity prinesie 21 nabíjačiek
Cieľom združenia IONITY je do konca roku 2021 prevádzkovať na čerpacích staniciach Shell na Slovensku, v Českej republike, Maďarsku, Poľsku a v Slovinsku spolu 21 nabíjacích staníc.
Maďarsko sa zároveň stalo piatou európskou krajinou (a deviatou na svete), kde Shell predstavil vlastnú službu nabíjania elektrických vozidiel s názvom Shell Recharge. Táto služba ponúka nabíjaciu kapacitu 50 kW. Nabíjacia stanica Shell Recharge sa nachádza na dvoch miestach. Prvým je diaľnica M7, a teda ponúka nabíjanie vodičom na trase Budapešť – Slovinsko/Chorvátsko a druhým miestom je diaľnica M3. Obe nabíjacie miesta sú pilotnými projektami pre testovanie služby v tomto regióne. Uvádzacia cena bude po úvodnom testovacom období 1 925 HUF za nabíjanie (cca 5,8 €).
Ambíciou spoločnosti Shell je pomôcť svojim zákazníkom uľahčiť nabíjanie elektromobilov – či už doma alebo na cestách, pretože stále viac ľudí presadá do elektromobilov. „Maďarsko je v súčasnosti najrozvinutejším trhom s elektrickými vozidlami v strednej a východnej Európe, a preto sme tu začali vyvíjať a testovať naše riešenia,“ povedal Sasha Koliakin, riaditeľ prevádzky čerpacích staníc Shell v strednej a východnej Európe.
Zdroj: Tlačová správa (Shell)
SÚVISIACE ČLÁNKY:
V Tatrách vyrastie „výnimočný“ nabíjací hub pre e-vozidlá za milión €
Praha chce premeniť 3 000 lámp verejného osvetlenia na nabíjačky pre e-autá
SR má prvý ultra-rýchly nabíjací HUB. Jeho súčasťou je 350 kW nabíjačka
9 komentárov
21 nabíjačiek pre 5 krajín (SK, CZ, H, PL, SLO) sa mi zdá akosi primálo.
Keby sa to náhodou rozrátalo na počet obyvateľov, Slovensko by dopadlo veľmi biedne. Škoda sa o tom vôbec baviť…
na druhej strane, toto su nabijacky s vysokym poctom stojanov, 6-12 (na rozdiel od nabijaciek ostatnych spolocnosti u nas, ktore maju v prevaznej vacsine iba jeden jediny stojan, cize iba jeden CCS port) a takisto Ionity podporuju omnoho rychlejsie nabijanie ako je standardnych na dnesnu dobu uz dost slabych 50 kW. Takze ak clovek cestuje dlhsiu trasu cez cele Slovensko, Ionity bude skvelou volbou oproti statnym nabijackam, napriek nizkemu poctu stanic. Na rozbeh bude skvele, ak tu budu aspon na 3-4 miestach, v buducnosti snad este porastu, so zvysujucim sa poctom EV na cestach urcite budu zahustovat pokrytie.
Když se podíváte na jejich „celoevropskou“ mapu, tak je to nějaké „divné“, budují pěkně od „středu“, kde asi mají centrálu, na okrajích je úplně čisto. Polsko, Slovensko, celé pobaltí, Portugalsko, Španělsko, Itálie, celý Balkán jakoby neexistovali.
…onity.eu/en/where-and-how.htm…
I ta malinká Tesla má síť mnohem lepší: …esla.com/cs_CZ/supercharger?redirect=n…
Tak to je fakt rozdiel!!!
Naštěstí budují nabíječky i jiní…
Už nemusia v SR otvárať ani jednu stanicu 🙂 Nové ceny pre Pay by phone.. už od 31.1.2020 …. 0.79e za kWh..
…onity.eu/en/where-and-how.htm… (tabulka v strede)
tie ceny su neudrzatelne dlhodobo, konkurencia ich prinuti.. takze radsej nech len pekne vsetci buduju
Toto je asi trošku drasticka zmena.. škoda, lebo doterajší cenník bol fakt zaujímavo nastavený.. Každé nabíjanie 8e. Ci ste ostali na nabke 10min, či 40 bolo jedno. Myslím, že s obmedzením na max 1h. I keď to bolo pomerne diskriminačné, lebo nabíjanie ev s menšími batériami proste vyšlo draho (napr.doplnenie 200km za 8e). Zas na druhej strane, malé ev sa dobijaju hlavne doma/firme.