Spoločnosť Ionity v pondelok spustila prvú lokalitu na Slovensku, ktorú začala budovať ešte 20. januára. Na adrese Horný dvor 4665, 903 01 Senec sa v rámci čerpacej stanice Shell momentálne nachádzajú dva rýchlonabíjacie stojany ABB s výkonom až 350 kW. Ďalšie dva by mohli pribudnúť neskôr.
Spoločný projekt významných automobiliek
Ionity je spoločný projekt automobiliek Mercedes Benz AG, Ford Motor Company, BMW Group a Volkswagen Group. S 240 ultra-rýchlymi nabíjačkami je momentálne Ionity jeden z najväčších prevádzkovateľov siete rýchleho nabíjania v Európe.
Spôsoby platby a cena
Zákazník má na výber z troch hlavných možností platby:
- RFID kartou iného poskytovateľa nabíjacích služieb. Je potrebné overiť, či daný poskytovateľ má zriadenú roamingovú dohodu s Ionity.
- Pomocou QR kódu
- Pomocou aplikácie IONITY
Cena pre krajiny eurozóny, ktoré používajú hlavnú menu euro, je 0,79 EUR/kWh. Automobilky, ktoré stoja za nabíjacími stanicami Ionity, pre svojich zákazníkov pripravili výhodnejšie cenové balíčky. Napríklad majitelia elektrifikovaných vozov z dielne Mercedes Benz AG budú mať možnosť využiť službu Mercedes Me Charge a nabíjať tak za zníženú sumu 0,29 EUR/kWh. Audi pri predplatení produktu Transit zas ponúka cenu 0,31 EUR/kWh.
„Len“ CCS štandard
Všetky lokality nabíjacích staníc Ionity ponúkajú možnosť nabíjania prostredníctvom konektoru CCS. Preto plán 400 nabíjacích nabíjacích staníc s cca 2 400 nabíjacími bodmi, ktoré majú byť k dispozícii do konca roku 2020, majiteľov ázijských elektromobilov a plug-in hybridov s nabíjacím štandardom CHAdeMO veľmi nepoteší. V hre je pritom ďalšie rozširovanie siete.
Cieľom združenia Ionity je pritom do konca roku 2021 prevádzkovať v rámci čerpacích staniciach Shell na Slovensku, v Českej republike, Maďarsku, Poľsku a v Slovinsku spolu 21 nabíjacích staníc.
Zdroje: EV-info, Audi, Insideevs
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvá britská „elektrická ulica“ pre elektromobily je dobrou inšpiráciou
Novo vznikajúca slovenská sieť nabíjacích staníc zverejnila cenník nabíjania
Nemci budú mať nabíjačky na každej čerpačke a 2-násobné dotácie na e-autá
6 komentárov
0,79 EUR/kWh 🙂 🙂 🙂 vam musi .ebat chalani, vam musi .ebat… nakup maju max 0,10 EUR/kWh… typicka slovenska zlodejina…
Klidek, nepanikar, to je najhorsia varianta, cena bez registracie pri jednorazovom nabiti za ktoru asi nikto v praxi nabijat nebude. Staci sa registrovat, alebo mat nejaku spriaznenu kartu a nabijas za menej ako polovicu. Napr. so ZSE kartou za 0,39. Uz tam ti pisali, ze s MB kartou 0,29 s Audi 0,31 …
Tá cena je proste – cena. Pripravili to pre svoje značky, pre svojich zákazníkov.
Mňa ale zaráža ten rapídne nízky počet týchto nabíjacích staníc.
To, že je na Slovensku zatiaľ jedna, no budiž, Slovensko nie je moc atraktívna krajina. (Ak to ale porovnáme s Teslou, Superchargerov je tu viac, a to sme pre Teslu rovnako „atraktívna“ krajina.)
Pozeral som ale hustotu týchto staníc v Nemecku – no hrôza! A to tam hlavnú rolu hrajú nemecké prémiové značky!!!
Dá sa namietať, že je to len začiatok. Iste, ale v tomto prípade by som čakal podstatne silnejšiu akceleráciu!
Hoďme to na Covid. 🙂
Nerozumiem ako môžu tvrdiť toto: „S 240 ultra-rýchlymi nabíjačkami je momentálne Ionity jeden z najväčších prevádzkovateľov siete rýchleho nabíjania v Európe.“
Tesla má v EU 520 supercharger staníc, teda 2x toľko, čo zgrupené značky (viac ako 30 zgrupených značiek!)!
Pan redaktor Klempay, môžte nám vysvetliť na základe čoho usudzujete, že je Ionity „jeden z najväčších prevádzkovateľov siete rýchleho nabíjania v Európe „???
Dobrý deň,
tvrdenie je založené na tom, že IONITY pôsobí naprieč osemnástimi krajinami EÚ. Výrok: „S 240 ultra-rýchlymi nabíjačkami je momentálne Ionity jeden z najväčších prevádzkovateľov siete rýchleho nabíjania v Európe,“ nepopiera to, že Tesla má, so svojou sieťov SC Európu lepšie pokrytú. Teslamagazin.sk sa samozrejme venuje aj tomu https://www.teslamagazin.sk/category/tesla-motors/tesla-supercharger-novinky/