Nabíjanie v spoločnej sieti automobiliek, Ionity, môže byť poriadne drahé

32

Spoločný podnik automobilových koncernov VW, BMW, Daimler a Ford, Ionity, ku ktorému sa tiež pripojil Hyundai Motor Group, oznámil nový spôsob spoplatňovania nabíjania vo svojej európskej sieti ultra-rýchlych staníc. Základné ceny pritom rozhodne nepotešia.

Ako vieme, Ionity buduje v rámci Európy sieť nabíjacích staníc s výkonom 150 až 350 kW. Tých má byť do konca tohto roku v prevádzke 400, pričom majú obsahovať 2 400 nabíjacích bodov. A to by nemal byť konečný počet.

Aktuálne je v prevádzke 203 staníc s viac ako 860 nabíjacími bodmi v 20 európskych krajinách. V štádiu výstavby je pritom ďalších 52 staníc. A do konca roku má byť spustených všetkých 400 pôvodne plánovaných nabíjacích staníc, pričom jedna má byť vybavená v priemere 6 nabíjacími bodmi.

Nabíjačiek Ionity sa dočkáme aj na Slovensku. V tejto súvislosti však zatiaľ vieme len to, že u nás, v Českej republike, Maďarsku, Poľsku a v Slovinsku bude zriadených v rámci „čerpačiek“ Shell celkovo 21 nabíjacích staníc.

Obrovské zmeny

Ale prejdime už k spomínanému spoplatneniu služieb nabíjania v sieti Ionity. To sa zásadne mení, a to nielen spôsobom účtovania, ale aj koncovou cenou. Doteraz bolo možné nabíjať na nabíjačkách Ionity za 8 €, resp. 8 £ či 8 CHF, v závislosti od krajiny. Išlo pritom o cenu jednej nabíjacej relácie – jedného nabíjania, bez ohľadu na čas a množstvo odobranej energie.

Od 31. januára však začne platiť tarifikácia na základe odberu v kWh. Zákazníci, ktorí nebudú mať predplatené nabíjacie služby u partnerov Ionity pritom zaplatia za 0,79 €/kWh. Pre predstavu, nabitie úplne vybitej Tesly so 100 kWh batériou na 100 % by stálo okolo 79 €, a to je naozaj veľa. Samozrejme ide o najextrémnejší možný prípad.

Ionity však dodáva, že v rámci nabíjacích služieb Audi e-tron Charging Service, Mercedes me Charge, BMW ChargeNow, Porsche Charging Service či Volkswagen WeCharge budú k dispozícii „atraktívne na mieru šité nabíjacie balíky,“ a to pre vodičov, ktorí budú pravidelne využívať služby Ionity.

V rámci nabíjacej služby od Audi by to malo byť podľa starších správ väčšinou okolo 0,33 €/kWh, v závislosti od krajiny. Táto cena však bude platiť len pre paušálnych predplatiteľov programu Transit, ktorý stojí napr. v Nemecku 17,95 €/mes.

Aspoň že Ionity sľubuje, že po dokončení siete, bude 100 % poskytovanej energie pochádzať z obnoviteľných zdrojov.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nabíjanie na Tesla Superchargeroch môže zdražieť kvôli zmene účtovania
Európska únia chce 1 milión nových nabíjacích staníc pre elektromobily
Nabíjanie elektromobilov zdarma? Volta ukazuje ako na to

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

32 komentárov

    • a to si este reba pockat ake dane sa zavedu namiesto spotrebnych na mineralne oleje – nakoniec budu elektro auta nie len o 30% drahsie ale aj ich prevadzka bude drahsia ako bezneho auta

    • Zkušenosti lidí co mají elektromobily říkají, že z velké většiny nabíjí doma nebo v práci za nízký tarif. Toto je problém dálkového cestování, ale je řešitelný kartami, které jsou zmíněny v závěru článku, kdy je cena poloviční nebo kartami externích firem, které pro Ionity uživatele už existují.

  1. Tých 8 € za jedno nabitie je veľmi príjemná cena, ale neudržateľná. Pre porovnanie – nakvapkajte si do nádrže benzín za 8 Eur, ako ďaleko sa povozíte?
    Všetko určí trh, výhodnosť a nevýhodnosť paušálov a pod.
    Faktom ale je a zostane, že drvivá prevaha el. energie do EV natečie doma a vo firmách.
    Tá menšina energie do tých bateriek natečie pri dlhších cestách.
    Alebo do elektroáut, ktorých majitelia nemajú možnosť domáceho alebo firemného nabíjania. A táto skupina si musí perfektne preštudovať všetky možné ponuky a premyslieť najoptimálnejší spôsob „fungovania“…

  2. Nerozlúčime, pre majiteľov áut od zakladateľských automobiliek bude nabíjanie lacné a pre ostatných je na trhu kopa iných nabíjačiek. Len žiadnu paniku.

  3. Zrejme si len uvedomili, že ešte je čas poriadne podojit zatiaľ obvykle bohatých majiteľov EV. Čo sa ale veľmi rýchlo otočí s pribudajucou konkurenciou a tiež solárnymi panelmi. A ako sme to už počuli, videli, čítali mnohokrát, 99% majiteľov ev nabíja 90% kWh u seba doma za 0,8 – 0,22 eura za kWh v závislosti od krajiny v EÚ (na sk je to 0,14)
    A len pre ilustráciu to znamená, že namiesto 10eur na 100km pri benzinaku, platíte len 1-3 eur pri EV.
    Takže ked budete náhodou musieť napriek dnešným dojazdom 300-400km nabíjať mimo domu, je kopa iných nabíjaciek. Navyše, ak budete niekde na nákupe, nabijete aj zadarmo, resp.omnoho lacnejšie.

    • Ano chlapec. Dnes je to 0,14e a za dva tri toky to bude 0,44e a zaplatia to vsetcia, aj firmy. Potom budete chodit a frflat ze denn menu stoji 7eur a ze vysavac miesto 0,5e stoji 3x tolko… To je strasne kratkozrale mysliet si ze sa nic nezmeni. Dnes ja potrebujem naftu a ty volt. Ja platim dane jak hovado. Zajtra budem aj ja aj Fero a Ivan potrebovat volt. Tak co. Zaplatia si to. Je fasa mat panele na streche, ale uvedom si ze ked si chces aj kavu zohriat aj auto nabit tak tam uz ti prestavaju panele stacit. Zvlast ak chodis 100km a viac do prace… A co restauracie 200 dennych menu je cca 3500kwh za nesiac za predpokladu ze horaky mas plynove. A dalej, vyroba? A miesta kde musia kurit elektrikou? Oni vsetcia to budu platit im vsetkym stupnu vydavky len preto lebo nejaka krajina nuti ludi do niecoho. Dost na hlavu. Moj novy diesel je cistejsi co do vyroby to do prevadzky nemeckej elektrickej hrce. Hlavne maju v Berline mensie emisie aby mohli viac hulit na ulici

        • A ty blbecek sa chod nadychad z toho komina z tepelnej elektrarne… Lebo bavit sa s tebou radsej sa pokusim naucit sliepku citat. Takych ludi mam najradsej. Nic nevie, ale ide titulovat ludi. Vyrataj si straty vedenia, potom si tym vynasob kolko kW potrebujes na tu tvoju litiovu sracku co nedokazu recyklovat a potom si to prerataj na kg uhlia co spalia. Ale ty sa nevies dostat cez prve 4 slova. Takze asi tak. Ale teba len vyfuk zaujima, lebo do neho asi zasuvas. Keby si vsak mal IQ tak aspom cez 80 tak by si vedel zratat kolko akej energie sa asi na to nabijanie spotrebuje. Keby si ovladal nejaky cudzi jazyk, tak by si vedel ze liion baterie sa nerecykluju a keby si bol prinajmensom svojoravny, tak ti prislo blbe ze niekto ti diktuje ake auto si mas kupit, alebo coas vyrabat. Nevadi ovca, drz smee. Behehe

          • Nerozculuj sa nad tym debilom. Prave takyto ko…ti, skoda elektromobilite najviac. Posahany a pritom nic nevie, mozno nema ani vodicak, sedi pri hernej konzole a cita bludy… Takychto debilov mam najradsej. Nedaj sa nim vyprovokovat, on uz trpi dost…. Zije vo svojom virtualnom svete.

          • Baterie jsou už dnes recyklovatelné z 90% chytráku. A elektrika nevzniká jen z uhlí. Jinak řečeno ne každý zdroj elektřiny má komín. Moje panely na střeše jej nemají a ještě mi zajišťují provoz domácnosti a nabíjení auta. Prostě elektriku je možné vyrábět mnoha různými způsoby a to je na ní to nejlepší, na rozdíl od benzínu a nafty.

          • realita ty tupelo, chod sa pozriet co mas vzadu napisane na aute 🙂 ja tam mam uz par rokov P85D 😉 takze viem si zratat kolko spotrebujem 😉 len tak pre zaujmavost, tych par panelov co mam na streche mi minuly rok vyrobilo 8600kWh, dalsie otazky? Spotrebu mam cca 250W na km, tak pocitaj…

      • To jak jsou „čisté“ diesely jsem poslouchal posledních dvacet let. A vůbec nejlepší je ta pohádka o tom jak nové diesely „čistí“ vzduch ve městech :)) Nastartuj si ten čistý diesel v garáži a zhluboka dýchej – za hodinu by tě vynesli v bezvědomí, ale spíš bys už byl mrtvý.

        • Tieto osočovania motorov s vnútorným spaľovaním od reklamou zmasírovaných detí je na úrovni osočovania nás xenofóbov slniečkami, keď sa do Európy valili stáda inžinierov. Čas však ukáže, kto má a mal pravdu! Ja sa svojho dízlu zatiaľ nevzdám, ak bude pre mňa plnohodnotná náhrada (cena, dojazd, doba tankovania, komfort a bezpečnosť) kľudne presedlám i na auto, čo bude jazdiť na pandí tuk!

          • @Marek tak nejako. Je to len auto a mam v pazi, ci ide na benzin/naftu/plyn/vodik/eletro. Ja zas kupujem teraz elektro, lebo diesel co mam na tych mojich kratkych trasach zas trpi :-/ Ale kazdy si musi zratat sam co mu vyhovuje pri jeho moznostiach/vzdialenostiach.

  4. TOM, som rád že prispievaš, máš správne názory. Hlavne sa nenechaj odradiť od niekoho, kto sa ani nevie podpísať.
    Jeden kamarát z Prahy hovorieval: To víš ty vole, blbí lidi taky lidi!

  5. Auto, do ktorého nemôžem kedykoľvek vhupnúť, naštartovať mazať kam potrebujem( napr. na pohotovosť s deckom) max. sa zdržať 5-10 minúť na pumpe a načerpať plnú( na 800- 1000km) ,si môžu súdruhovia strčiť do prdele.

  6. a nehovoriac o tom ze cela bublina elektriciek nestoji za zivot ziadneho dietata ktore musi zomret v baniach na kobalt..buducnost aut nie je v elektrike treba len z ludi cicat peniaze buducnost je vo vodiku

    • Takže možeme zrušť telefóny, notebooky, powebanky. Lebo aj tie majú v baterke tiež kobalt? 😀
      Namiesto toho aby sme sa kobaltu / lítia v baterkách zbavili, tak EV sú zlé a treba zakázať.
      Haló, Tesla má už iba 2.8% kobaltu, a idú ho dať úplne preč. No a keď budu baterky zo slanej vody ? Alebo existujúce flow baterky z vanádu? Potom už budú elektro OK? Budúcnosť je „AJ“ v elektrike. Lebo motor má účinnosť 97%, a môžeš meniť zdroj energie. Toto niečím iným nedostiahneš.

  7. Anonym ty prepokladam ze nedochadzas do prace 100km a prepokladam ze kuris drevom, alebo plynom tak dufam ze si strcis hlavu do komina. A este si nedopisal kolko kWh si kupis od elektrarni. Lebo ty nechapes ze na tu vasu elektriku sa budu skladat vsetci.

    Tom prosim ta upresni ktora firma recykluje litiove baterie a kolko materialu sa z toho ziska. A recyklacia nie je pouzitie starych baterii v stacionaroch. Po 20tich rokoch je to litiu tam degradovane a tolko energie treba na recyklaciu ze to nie je efektivne.

    A elektrima sa vyraba aj z inych zdrojov, ale ja som napisal „nemeckej elemtrickej hrce“
    Za prve su menej efektivne a za druhe kolko maju nemci tepeliek? Vieme obaja a to nehovoriac o poliakoch. Kurva rozdiel 50mil obyvatelov… To co vy riesite su lokalne emisie. Strc hlavu do komina a stiahni si svoj podiel dymu….

  8. A to je len zaciatok konca. Pokial nenastane zvrat a to zasadny v tech. baterii elektro auta skoncia tak rychlo ako zacali. Ja osobne za 75€ prejdem viac km. A co vy na elektroautach? Elektraren doma? Ale tu si zo sebou na cestu nezoberias. Ci mas schodzu, obchodnu vzdialenu 700km? To musim vyrazit min. o 4h skor. Nie dakujem. Mozno vodik ma buducnost ale ako doplnok do sania a vodik v aute bez skladovanie,ale si ho bude vyrabat.

    • V podstate mas aj pravdu ist niekam dialkovo je celkom otravne a musis ratat ze musis nabijat ale za 100e prejdes na elektro trochu viac , mne vo vychadza aj 2000km v priemere leto viac zima menej a to sa neobmedzujem

    • Preco by mali skoncit. Ved uz teraz dojazd 450-550 je ok a to Tesla ohlasuje nove baterky s 1000km+. 75e? Ved nie je len ionity. Vodik? A bude sa v aute vyrabat z elektrickej energie? 🙂
      Nie je lepsie potom tu elektriku poslat na elektromotor co ma ucinnost 97%? A vodikove auto za 70k? Vdaka 🙂 Kazdy nech si vyberie co chce, ved je na vyber.

      • Lebo p85d stalo 30tis. Prestan si srat do huby a pis nieco zmysluplne. Teraz nie je vodikovych stanic, tak ako bolo nabijacich stanic ked vyrobili prve elektricke auta a cele to padlo. A vsetky tie zazracne baterky. Ved pockame co bude

  9. Klídek celé to je zamerané ako konkurenčný boj voči Tesle a superchargerom ktoré neumožňujú nabíjanie inych áut ako Tesla. Ionity v podstate spravilo to isté, jednoducho iným autá sa neoplatí na danej nabíjačke nabíjať.

Pridajte komentár