Nový elektromobil od Hyundaiu má obrovský rázvor a predný kufor | Ioniq 5

10

Automobilka Hyundai postupne odkrýva informácie o svojom novom elektrickom crossoveri strednej triedy – Ioniq 5. Dnes sme sa pritom dozvedeli, že ponúkne veľa vnútorného priestoru. A to vďaka „extrémne“ dlhému rázvoru kolies, ktorý sa blíži luxusným limuzínam. Poteší tiež predný kufor.

Hyundai informuje, že nová špecializovaná „elektrická“ platforma E-GMP prinesie ich novým elektromobilom vysoko nadštandardný vnútorný priestor. V prípade modelu Ioniq 5, ktorý bude predstavený budúci mesiac a ktorý sa dostane na prvé trhy v lete, hovoria Kórejci o „extrémne“ natiahnutom rázvore kolies.

A niet sa čomu čudovať, veď ten dosahuje až 3 000 mm, čo je napr. o niečo viac ako v prípade Tesly Model S, pričom táto hodnota atakuje aj veľké luxusné limuzíny. Nemá ísť len o zaujímavú „papierovú“ hodnotu, podľa Hyundaiu totiž budú mať cestujúci k dispozícii veľký vnútorný priestor.

A priložený tlačový obrázok s nápisom  „frunk to trunk“ naznačuje, že Ioniq 5 ponúkne aj predný kufor (tzv. „frunk“). Ten pritom nie je štandardom ani pri elektromobiloch.

ioniq 5 razvor predny kufor

Zdroj: Hyundai

Ďalšie známe informácie

Na záver si pripomenieme všetky doteraz známe informácie, ktoré sa týkajú elektrickej novinky od Hyundaiu. Oficiálne správy spomínajú:

  • 800V elektrickú architektúru,
  • technológiu Vehicle to Load (V2L), ktorá umožňuje napájanie zariadení (110 / 220 V),
  • nabíjací výkon 232 kW, vďaka ktorému je možné získať dojazd 100 km (WLTP) za 5 min nabíjania,
  • nabitie batérie z 10 na 80 % len za 18 min,
  • palubnú nabíjačku s výkonom 11 kW
  • či zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,3 s.

A únik z rakúskej pobočky spoločnosti Hyundai odkryl ďalšie zaujímavé špecifikácie, a to:

  • výkon 230 kW,
  • kapacitu batérií 58 a 72 kWh
  • a dojazd 450, resp. 550 km (WLTP).

Spomína sa tiež, že prvé kusy z limitovanej edície „First Edition“ dorazia do Rakúska v „júni/júli“.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Hyundai má novú značku pre elektromobily – IONIQ. Chystá 3 nové modely
Hyundai 2-krát zmenil vyhlásenie o spolupráci na elektromobile od Applu
Hyundai predstavil faceliftovaný model Kona Electric

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Ved hovorili, ze kazdy tyzden budu odhalovat nove info o aute, tak ake jazdne vlastnosti, ved nikto nevie, ako bude vyzerat:)
    Ani o enyaqu nevies, ake ma jazdne vlastnosti a konfigurator uz maju:) aj cenu:)

  2. Vynútená elektromobilita je katastrofou. Aj fanúšikovia EV po svojích skúsenostiach to postupne pripustia. Zatiaľ sú zaslepení falošnými očakávaniami. No realita ich dobehne.

    • Ja skôr sledujem brainwashing mohutne financovaný záujmovými skupinami. Len pre zaujímavosť, v USA sú dotácie a daňové úľavy pre špinavý priemysel (ťažba ropy uhlia zemný plyn) viac ako desaťnásobné oproti green energy. Podobne to bude podľa môjho odhadu aj s investíciami do propagandy 1:10 (zelený vs špinavý).

      Paradoxne ak by sa zastavili dotácie, daňové úľavy a náklady na ropné vojny, zelená energia ekonomicky prevalcuje špinavý priemysel. Ako bonus mate lepšie zdravie a nižšie náklady na zdravotníctvo.

      Dokiaľ nebol covid, ani mne nedocvaklo, ako sa dá dobre dýchať v meste…

  3. Snáď tomu autu budú konečne svietiť zadné svetlá aj keď bude šero, pršať alebo bude zamračené. Lebo čím modernejšie auto, tým menej má zadné svetlá zapnuté.

  4. Snáď tomu autu budú konečne svietiť zadné svetlá aj keď bude šero, pršať alebo bude zamračené. Lebo čím modernejšie auto, tým menej má zadné svetlá zapnuté.

Pridajte komentár