Hyundai avizuje elektromobil novej éry – „CUV“ strednej triedy Ioniq 5

3

Automobilka Hyundai prichádza s upútavkou na úplne nový elektromobil Ioniq 5, v rámci ktorej popisuje jeho najväčšie prednosti. „CUV“ strednej triedy vychádza z konceptu Hyundai 45 a bude predstavené onedlho – začiatkom nového roka.

V lete Hyundai oznámil spustenie novej značky IONIQ, ktorá je vyhradená špeciálne pre batériou poháňané elektromobily. Prvými vozidlami, ktoré prídu pod touto značkou na trh, budú modely Ioniq 5 (aktuálne avizované CUV strednej triedy), Ioniq 6 (sedan) a Ioniq 7 (veľké SUV).

Základom týchto je úplne nová platforma E-GMP určená špeciálne pre elektromobily. A ako už tušíte, prvým modelom, ktorý príde na trh pod značkou Ioniq a zároveň na novej platforme, bude Ioniq 5, ktorý vychádza zo zaujímavého konceptu Hyundai 45.

Automobilka Hyundai v jeho prípade aktuálne upozorňuje na „3 mimoriadne prednosti“. A to na rýchle nabíjanie (vďaka 400/800V „multi“ architektúre a podpore nabíjania výkonom 350 kW), obojsmerné nabíjanie „V2L“ (Vehicle-to-Load) a „rozsiahly súbor funkcií“, ktorý bude predstavený onedlho.

Neoficiálne informácie

Viac nám Hyundai v rámci svojej aktuálnej tlačovej správy neprezradil, a tak si skúsime pomôcť neoficiálnymi infomáciami „na základe uniknutých dokumentov“, ktoré sa objavili v lete. V nich sa uvádza, že Ioniq 5, ktorý bol vtedy známy pod koncepčným názvom Hyundai 45, bude disponovať pomerne netradičnými rozmermi 4 635 x 1 890 x 1 605 x 3 000 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor).

Novinka by mala byť v ponuke v dvoch verziách, a to s 58 a 73 kWh batériou. Akumulátory energie majú zabezpečiť dojazd 354, resp. 450 km. A to zrejme podľa juhokórejského testovacieho cyklu, ktorý by mal byť ešte o niečo prísnejší ako americký cyklus EPA považovaný za pomerne realistický. Takže v prípade „vyššej“ verzie by sme mohli očakávať dojazd cez 500 km podľa nám blízkeho cyklu WLTP. Spomína sa tiež extrémne rýchle nabíjanie. Na 80 % kapacity sa má Ioniq 5 totiž nabiť za ťažko uveriteľných 12 min.

Nuž, sme veľmi zvedaví, či sa tieto neoficiálne informácie potvrdia. Minimálne v prípade rýchlosti nabíjania by sme určite neboli proti. Na základe správ ohľadom chystaného koncernového bratranca Kia imagine sa však skôr zdá, že na 80 % kapacity by sa mohol nabiť za 20 min. A to by sme brali tiež. Najmä v prípade, ak batéria dokáže zabezpečiť dojazd cez 500 km.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Futuristické“ elektromobily Hyundai Prophecy a 45 EV pôjdu do sériovej výroby
Hyundai predstavil faceliftovaný model Kona Electric
Elektrický top model Kia: „Prémiový crossover za neprémiovú cenu“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Stále samé koncepty, platformy – a neskutočne drahé autá. Citigo zrušli a neponúkajú nič pre „(nižšiu) strednú triedu“ – auto za rozumnú cenu na nákupy, na chalupu, k lekárovi, do roboty. Snáď Dacia konečne sypať svoje Springy (napr.)

  2. Peter,tvoje slová by si mali všetky automobilky veľkými písmenami vyryť na hlavnú plánovaciu tabulu a povinne to čítať niekoľko krát za deň!! Absolútne nieje k tomu čo dodať!!100% sa s tebou stotožňujem a určite nie som sám!!

Pridajte komentár