Automobilka Hyundai prichádza s upútavkou na úplne nový elektromobil Ioniq 5, v rámci ktorej popisuje jeho najväčšie prednosti. „CUV“ strednej triedy vychádza z konceptu Hyundai 45 a bude predstavené onedlho – začiatkom nového roka.
V lete Hyundai oznámil spustenie novej značky IONIQ, ktorá je vyhradená špeciálne pre batériou poháňané elektromobily. Prvými vozidlami, ktoré prídu pod touto značkou na trh, budú modely Ioniq 5 (aktuálne avizované CUV strednej triedy), Ioniq 6 (sedan) a Ioniq 7 (veľké SUV).
Základom týchto je úplne nová platforma E-GMP určená špeciálne pre elektromobily. A ako už tušíte, prvým modelom, ktorý príde na trh pod značkou Ioniq a zároveň na novej platforme, bude Ioniq 5, ktorý vychádza zo zaujímavého konceptu Hyundai 45.
Automobilka Hyundai v jeho prípade aktuálne upozorňuje na „3 mimoriadne prednosti“. A to na rýchle nabíjanie (vďaka 400/800V „multi“ architektúre a podpore nabíjania výkonom 350 kW), obojsmerné nabíjanie „V2L“ (Vehicle-to-Load) a „rozsiahly súbor funkcií“, ktorý bude predstavený onedlho.
Neoficiálne informácie
Viac nám Hyundai v rámci svojej aktuálnej tlačovej správy neprezradil, a tak si skúsime pomôcť neoficiálnymi infomáciami „na základe uniknutých dokumentov“, ktoré sa objavili v lete. V nich sa uvádza, že Ioniq 5, ktorý bol vtedy známy pod koncepčným názvom Hyundai 45, bude disponovať pomerne netradičnými rozmermi 4 635 x 1 890 x 1 605 x 3 000 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor).
Novinka by mala byť v ponuke v dvoch verziách, a to s 58 a 73 kWh batériou. Akumulátory energie majú zabezpečiť dojazd 354, resp. 450 km. A to zrejme podľa juhokórejského testovacieho cyklu, ktorý by mal byť ešte o niečo prísnejší ako americký cyklus EPA považovaný za pomerne realistický. Takže v prípade „vyššej“ verzie by sme mohli očakávať dojazd cez 500 km podľa nám blízkeho cyklu WLTP. Spomína sa tiež extrémne rýchle nabíjanie. Na 80 % kapacity sa má Ioniq 5 totiž nabiť za ťažko uveriteľných 12 min.
Nuž, sme veľmi zvedaví, či sa tieto neoficiálne informácie potvrdia. Minimálne v prípade rýchlosti nabíjania by sme určite neboli proti. Na základe správ ohľadom chystaného koncernového bratranca Kia imagine sa však skôr zdá, že na 80 % kapacity by sa mohol nabiť za 20 min. A to by sme brali tiež. Najmä v prípade, ak batéria dokáže zabezpečiť dojazd cez 500 km.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Futuristické“ elektromobily Hyundai Prophecy a 45 EV pôjdu do sériovej výroby
Hyundai predstavil faceliftovaný model Kona Electric
Elektrický top model Kia: „Prémiový crossover za neprémiovú cenu“
3 komentáre
Stále samé koncepty, platformy – a neskutočne drahé autá. Citigo zrušli a neponúkajú nič pre „(nižšiu) strednú triedu“ – auto za rozumnú cenu na nákupy, na chalupu, k lekárovi, do roboty. Snáď Dacia konečne sypať svoje Springy (napr.)
Zbytočny koncept, aj tak sa to ani nepribliži realnemu modelu.
Fajnovo
Peter,tvoje slová by si mali všetky automobilky veľkými písmenami vyryť na hlavnú plánovaciu tabulu a povinne to čítať niekoľko krát za deň!! Absolútne nieje k tomu čo dodať!!100% sa s tebou stotožňujem a určite nie som sám!!