Ioniq 5 od Hyundaiu sa nabije za „18 min“. Rezervácie boli spustené

12

Hyundai zverejnil nové informácie ohľadom svojho elektrického crossoveru Ioniq 5, ktorý príde na trh budúci rok. Ide o prvý elektromobil novej generácie, ktorý vyrástol na úplne novej e-platforme a ktorý sa bude predávať pod podznačkou IONIQ. Kórejská automobilka pritom už spustila rezervácie v rámci prvých trhov.

Ako už vieme, Ioniq 5 vyrastie na platforme E-GMP s 800V elektrickou architektúrou. Aktuálne sa v rámci oficiálnej tlačovej správy dozvedáme, že podporuje maximálny nabíjací výkon 232 kW. Nabitie z 10 na 80 % má pritom trvať len 18 min. Palubná nabíjačka disponuje výkonom 11 kW.

Uniknuté špecifikácie

Hyundai tiež informuje, že postupne každý týždeň bude zverejňovať nové informácie ohľadom svojej elektrickej novinky. Ohľadom niektorých ďalších špecifikácií však teoreticky nemusíme čakať, nakoľko portál Top Rider zverejnil uniknuté špecifikácie, ktoré majú pochádzať od rakúskeho zastúpenia automobilky Hyundai.

Rakúsko je pritom jednou z prvých, ak nie vôbec prvou krajinou, kde je možné elektromobil Ioniq 5 rezervovať, upozorňuje Cleantechnica. Ale prejdime už k uniknutým informáciám, ktoré ale treba zatiaľ brať s rezervou. Základná verzia má disponovať batériou s využiteľnou kapacitou 58 kWh, ktorá má zabezpečiť dojazd 450 km (WLTP).

Batéria „vyššej“ verzie má mať využiteľnú kapacitu 72 kWh a dojazd 550 km (WLTP). Nakoľko by sa mal Ioniq 5 zaradiť zrejme do strednej triedy, ak sa dané údaje potvrdia, môžeme sa tešiť na naozaj efektívny elektromobil. To však nie je v prípade Hyundaiu žiadnym prekvapením. Spomína sa tiež pohon oboch náprav, výkon 230 kW a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,1 s. Možnosťou má byť aj strecha s integrovanými solárnymi panelmi či zásuvka s výkonom 3 kW.

Rezervácie, objednávky a dodanie

Hyundai v rámci svojej rakúskej stránky uvádza, že prvotnú rezerváciu je možné uskutočniť do 31. januára 2021. Od 2. februára si bude môcť záujemca objednať farbu vozidla a následne do 16. februára zadať záväznú objednávku. Prvých 150 ks vozidiel „First Edition“ bude do Rakúska dodaných v „júni/júli“.

Minimálne Rakúšania tak majú možnosť zarezervovania modelu Ioniq 5 predtým, ako bol vôbec predstavený. Premiéru pritom zažije „začiatkom budúceho roka.“ Na rakúskej stránke Hyundaiu sú publikované fotografie konceptu Hyundai 45 (viď obrázky v našom článku) s tým, že obrázky indikujú dizajnový smer Ioniqu 5.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Hyundai má novú značku pre elektromobily – IONIQ. Chystá 3 nové modely
Elektrický top model Kia: „Prémiový crossover za neprémiovú cenu“
Elektromobily od Toyoty by sa mohli nabiť za 10 min vďaka solid-state batérii

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

12 komentárov

  1. Môžeme sa tešiť na naozaj efektívny elektromobil,
    tohle tvrzení bych bral v případě ceny kolem 30 000 euro,jinak je veškerá efektivita k ničemu!
    To bych dal raději přednost Wulingu 13 kW (max. rýchlosť 100 km/h), krútiacim momentom 85 Nm a batériou s kapacitou 9,2 kWh (dojazd 120 km – NEDC 3 600 €!!!
    EV má být ekologickou a racionální volbou dopravy pro běžné potřeby k čemu je výkon 230 kW a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,1 s?

    • Presne tak, moje slová. Nie aby vyrábali autá s bežnými parametrami koní (povedzme plus – mínus ohliadnúc k vyššej váhe BEV) , ale nie oni tam nadr3ú 5milión koní, super výbavu a cenu od „super bomba špica“ 45000 euríčiek. Nevedia kde tie peniaze nahnať čo sa im nevráti na servise.
      A gól toho všetkého je plastový interiér a ospevovať to do neba že aké Super … trebárs
      (Nenarážam teraz na H/K autá)

      • Tu vybavu tam narvu lebo ich to stoji v nakladoch bagatel (ide vacsinou o soft a par lacnych elektronickych suciastok ktore su predrazene pri spalovakoch) a vykompenzuju tym vysoku cenu baterie, aby priblizili tak cenu rovnako vybavenemu spalovaku. Elektromotr pracuje efektivnejsie ako spalovak no aby dosahoval urcitu max rychlost musi mat aj dostatocny vykon aby rozgulal to auto s tazkou bateriou. To zrychlenie je len vedlajsi efekt si myslim i ked prjemny. Urcite nieje pri konstrukcii EV priorita na zrychleni. Je to dane velkym krutiacim momentom elektromotoru uz od prvej otacky.

    • Mozno k tomu ze je viac eko uzitku ak si niekto kupi EV namiesto V8 ci V12/5-6L aby dosahoval zrychhlenie 5,1s ako ked si niekto kupi EV namiesto pidi auticka s V3/0,8-1L s ktorym najazdi 5000km rocne po meste. 😉

      • Presne tak. Na svetovom trhu príde tvrdý knockout čínskych automobiliek v kategórii lacných BEV. Príklad Wuling Hong Guang MINI EV za 3600 € vs Mia 2.0 za 16000€. US a EU low cost BEV sú v pomere cena/výkon výrazne konkurencie neschopné. Nie je to náhoda. Čína dlhodobo efektívnejšie alokuje zdroje do technického školstva, R&D. A reálne predbehla západný svet. Postupne sa to ukáže v každom odvetví. Mementom pre náš automotive je Kodak, Nokia….

  2. Nejako ma zacinaju rozculovat tieto papierove udaje ze za 18 minut z 232kW nabijacky, osobna ma zaujima realne kolko z domacej siete. Ci mam stale chodit a hladat tu 232kW nabijacku? A z 2MW nabijacky to je 1,8 minuty…

    • Doma ta to príliš nemusí zaujímať, lebo nabíjas jednoducho v noci keď spíš. A ak ideš raz – dva krát za rok niekam ďalej, tak nabijes kým sa vycikas a zješ bagetu, podobne ako to robíš so spalovakom s tým rozdielom, že nemusíš 5 minút držať smradľavú, zaolejovanu a nebezpečnú tankovaciu pištoľ 😉 a následne preparkovavat auto, aby si nezavadzal ďalším smädným rakovinakom 😉

  3. Robia inak okolo toho príliš rozruchu a tajností.. Dnes už nefrčí ku-ku štýl Apple marketingu.. Je to už trápne. Chceme vidieť dizajn a nie sklamanie po predstavení konceptov.
    Navyše ta spotreba je naozaj ultra optimistická.. Ale.. No nechajme sa prekvapiť. Hlavne nech to už konečne vypustia, lebo ich niekto predbehne s lepším a ostanú im len oči pre plač ;O

Pridajte komentár