Tak sme sa dočkali, elektromobil novej generácie od značky Hyundai – Ioniq 5, bol predstavený. A ako už naznačovali prvotné informácie, ide o veľmi zaujímavý elektrický crossover strednej triedy.
S dĺžkou 4 635 mm, šírkou 1 890 mm a výškou 1 605 sa Ioniq 5 radí do segmentu D. Avšak rázvor vozidla bolo možné vďaka úplne novej špecializovanej „e-platforme“ E-GMP natiahnuť až na 3 000 mm, čo je hodnota podobná luxusným limuzínam. A to sa prejavilo aj na vnútornej ponuke priestoru.
V interiéri nájdeme okrem iného veľmi komfortné predné sedadlá, ktoré sa dajú sklopiť pod veľkým uhlom. Ďalšou zaujímavosťou je stredová konzola posúvateľná v rozsahu 140 mm. Displej vodiča aj infotainmentu majú uhlopriečku 12″, pričom k dispozícii je aj head-up displej s rozšírenou realitou.
Batožinový priestor vzadu má objem 531 l. Ten po sklopení zadných sedadiel narastie na 1 600 l. K dispozícii je tiež tzv. „frunk“ (predný kufor) s objemom 57 l (verzia RWD), resp. 24 l (verzia AWD). Zadné sedadlá sú delené v pomere 60:40 a dajú sa posunúť dopredu až o 135 mm.
- Zdroj fotografie: Hyundai
- Zdroj: Hyundai
- Zdroj: Hyundai
Solárna strecha a V2L
Medzi zaujímavé prvky výbavy modelu Ioniq 5 patrí napr. solárna strecha, ktorá dokáže nabíjať priamo hlavnú batériu vozidla. Veľmi praktickou je možnosť napájania rôznych zariadení energiou z batérie (V2L), a to prostredníctvom 2 zásuviek s výkonom 3,6 kW. Tie sú umiestnené pri nabíjacom porte a pod zadnými sedadlami. A určite poteší aj ťažné zariadenie s kapacitou 1 600 kg.
Pohonný systém
Elektromobil Ioniq 5 je dostupný vo viacerých konfiguráciách pohonu. Vrcholom je verzia s pohonom všetkých kolies (AWD) spojená so 72,6 kWh batériou. Tá produkuje kombinovaný výkon 225 kWh a krútiaci moment 605 Nm. Pri tejto konfigurácii dosiahne vozidlo zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,2 s. Ak je pohon všetkých kolies (AWD) spojený s 58 kWh batériou, zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 6,1 s.
Verzia s jedným motorom (160 kW, 350 Nm) poskytuje pohon zadných kolies (RWD). Spojenie so 72,6 kWh batériou znamená zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,4 s. V spolupráci s 58 kWh batériou zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,5 s.
Čo sa týka dojazdu, Hyundai zverejnil len predpokladanú hodnotu verzie RWD s väčšou batériou, a to 470 až 480 km (WLTP). Podľa skorších oficiálnych správ podporuje Ioniq 5 nabíjanie maximálnym výkonom 232 kW. To umožňuje nabitie batérie z 10 na 80 % len za 18 min. Palubná nabíjačka disponuje výkonom 11 kW.
- Zdroj: Hyundai
- Zdroj: Hyundai
Zhrnutie známych špecifikácií
Rozmery | |||
Rázvor | 3 000 mm | ||
Dĺžka | 4 635 mm | ||
Šírka | 1 890 mm | ||
Výška | 1 605 mm | ||
Batožinový priestor | |||
Batožinový priestor vzadu | 531 l / 1 591 l (po sklopení operadiel zadných sedadiel) | ||
Batožinový priestor vpredu | 57 l (2WD) alebo 24 l (AWD) | ||
Výkon | |||
Platforma | E-GMP (Globálna platforma pre elektrické vozidlá) | ||
Maximálny dojazd na jedno nabitie (podľa WLTP) | 470 – 480 km (pri 2WD so 72,6 kWh batériou) | ||
Long Range (72,6 kWh) | AWD | Výkon | 225 kW (kombinácia predného a zadného pohonu) |
Krút. moment | 605 Nm (kombinácia predného a zadného pohonu) | ||
0 – 100 km/h | 5,2 sekundy | ||
2WD | Výkon | 160 kW (zadný pohon) | |
Krút. moment | 350 Nm (zadný pohon) | ||
0 – 100 km/h | 7,4 sekundy | ||
Standard Range (58 kWh) | AWD | Výkon | 173 kW (kombinácia predného a zadného pohonu) |
Krút. moment | 605 Nm (kombinácia predného a zadného pohonu) | ||
0 – 100 km/h | 6,1 sekundy | ||
2WD | Výkon | 125 kW | |
Krút. moment | 350 Nm | ||
0 – 100 km/h | 8,5 sekundy | ||
Podporovaná nabíjacia infraštruktúra | 400 V & 800 V (Bez potreby ďalšieho adaptéra) | ||
Vysokorýchlostné nabíjanie | z 10 % na 80 % za 18 minút s pomocou 800 V100 km dojazdu za 5 minút s pomocou 800 V |
Dostupnosť a cena
Elektrický crossover Ioniq 5 od Hyundaiu bude podľa výrobcu dostupný od prvej polovice tohto roka. Na Nemeckom trhu sa má objaviť začiatkom leta, a to za cenu od 41 900 € (Hyundai sľubuje bohatú štandardnú výbavu). Limitovaná edícia Project 45 (3 000 ks), ktorá nebude dostupná na Slovensku, vyjde v Nemecku na 59 550 €.
Zdroj: Hyundai
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Hyundai má novú značku pre elektromobily – IONIQ. Chystá 3 nové modely
Blížiaci sa elektro-crossover Kia sa bude super-rýchlo nabíjať aj akcelerovať
Hyundai predstavil faceliftovaný model Kona Electric
15 komentárov
Tak neviem, či to bude až taká revolúcia s príchodom Ioniqu 5 na trh, ako sa očakávalo! …………
Aka revolucia?:) ved vyzera to pekne vsetko o.k., ale cena zasa uplne mimo:) podobne ako enyaq:)
Iba dedikovaná platforma umožní rýchlo prelomiť paritu ICE vs BEV.
Teraz už čakáme na cell to pack a LFP, aby sa tak reálne stalo.
Isteže tá cena nepredpovedá nejaké masívne nasadenie. Asi sa bude musieť počkať na nejakého malého „Číňana“ za rozumnú cenu, napr. Wuling Hong Guang MINI EV.
Ten má ale jednu maličkú chybičku krásy – bude musieť najprv nasýtiť domáci trh, a to zrejme asi tak skoro nebude.
Podľa môjho názoru to revolúcia je.
Je to po VW MEB iba druhý konkurent Tesly zo sveta klasických automobiliek v Európe, ktorý má technicky správne navrhnutú masovú platformu pre EV! Predaje a dodávky začínajú prakticky hneď na vybraných trhoch. Oproti MEB ide o ešte vyspelejšiu a celkovo prepracovanejšiu platformu. A keďže ide o platformu, ďalšie modely budú rýchlo a ľahko nasledovať. Ako opakovane pripomínam, jediná brzda je nedostatok batérií. Tu treba spomenúť aj závislosť koncernu Hyundai/Kia na SK Innovation. Uvidíme ako bude nastavená spolupráca s CATL. Číňania a Kórejci sa moc nemusia. Špeciálne v batériovom odvetví. Bude to nielen o biznise ale aj o prekonávaní kultúrnych stereotypov.
Mimochodom pán Bakša urobil peknú a prehľadnú tabuľku dát. Oplatí sa preštudovať v kombinácii s detailným videom o vývoji platformy na YouTube. Technicky orientovaní záujemcovia sa potešia z tohto technického skvostu.
Záverom, toto je reálne odštartovanie závodov dedikovaných EV platforiem v Európe! Konečne…
Podla mna je to skarede a stoji to skoro tolko isto ako Tesla Y. A to teda pre mna nie je konkurencia…. Nakolko jazdim uz 3 roky tesla X, tak viem ohodnotit ,co je to kvalitna siet superchargerov ….
To nedobehne este dlho nikto….
Teslu X len tak niečo technologicky nepredbehne. To je pravda.
Ale tu ide o to, že sa vôbec dinosaury zobudili. Výrazne stúpla úroveň konkurencie a transformácie v starom svete ICE. Až tak, že to ovplyvňuje aj Teslu. Tá bude musieť reagovať zvýšením kvality a odolať cenovému tlaku. Viď trendy hlavne v Číne.
Skúsil som porozmýšľať o porovnaní Ioniq 5 vs Tesla Y.
Z pohľadu bežného užívateľa došlo k výraznému priblíženiu Hyundai vo všetkých parametroch okrem troch. Spomínaná sieť rýchlodobíjačiek (aj keď to je fyzicky mimo platformy/auta). Druhá je autonómne riadenie. Tretia je pre bežného užívateľa skrytá, integrovaná centralizovaná SW a HW platforma Tesly.
Pre bežného človeka v SK bude mať Hyundai navrch hlavne:
V dostupnosti predajní, mužnosť testovacej jazdy.
Servis – geografická dostupnosť a rýchlosť realizovanej opravy.
Kvalita samotnej výroby.
Predpokladám v SK aj podstatne masívnejší prienik do korporátnych flotíl (najmä VW MEB, ale aj E-GMP) a následne na sekundárny trh.
Z pohľadu bežného užívateľa je to jednoznačne Ioniq 5 prípadne ešte Enyaq. Dizajnovo je to super. Vlastne aj po technologickej stránke. Ikeď, ešte ma zaujíma, ako sa to chová v reálnej prevádzke, chýba nejaký test. Čo sa týka tej siete Tesla supercharger, tak áno, je to super. Ale na druhú stranu, človek to využije pri nejakých dlhších cestách, navyše to likviduje batériu, čiže používal by som to len núdzovo. Aj tak väčšinou by som nabíjal doma. A sú aj iné rýchlonabíjačky. otázne len je, či budú v daný moment, keď tam prídem, funkčné, alebo k dispozícii. A o autonómne jazdenie fakt nestojím, nakoľko ma šoférovanie baví, nepotrebujem, aby za mňa jazdil počítač. To môžem ísť aj taxíkom. Ale beriem, bezpečnostní asistenti, ktorí v núdzovej chvíli zareagujú a môžu niečo zachrániť, sú určite super. Ale to už má veľa áut aj bez autopilota. A v neposlednej rade, zastúpenie na Slovensku Tesla bohužiaľ nemá. A v mojom prípade je to veľké mínus. Som rád, že sa automobilky zobudili. Ešte som veľmi zvedavý na Ioniq 7, keďže som veľmi zaťažený na rodinné autá ako sú SUV a MPV. Bohužiaľ, MPV v elektrike nie je. A EQV od MB je už príliš veľké. Ak by bolo niečo na spôsob Espace, tak super. Ale teraz to na plnej čiare vyhrávajú Enyaq, ID.4 (čakám na ID.6), Ioniq 5.
suhlasim,,pri kvalite vyroby tesiel je dost blbe nemat poruke servis.. tesla tvrdi,ze sa jej oficialne moc zastupenie neoplati pre velkost trhu,,na druhej strane bez servisnej siete si pricetny clovek auto nekupi..a to uz obzvlast take,na ktore bude mat problem aj mimo oficialneho servisu zohnat naradny diel
Vďaka za komentár, IK. Mimochodom, tabuľka pochádza z tlačovej správy, takže moje zásluhy sú v podstate nulové.
Ja som trochu viac s nadhľadom na Ioniq 5, a očakával som už na prvý dojem viac imidžu od dizajnu, ktorý mi pripomína malé Audi skrížené s VW Sciroccom. Bude mať dosť kupcov?
P.S. Podarilo sa Ti kúzlo nechceného o mužnosti testovacej jazdy v 2. odpovedi Anonymovi: ….. „V dostupnosti predajní, mužnosť testovacej jazdy. 🙂 !
Som až taký rád, Peter, že ste sa nikdy nepomýlili! Ste šťastný človek!!!
Milý Jozef! Zle pochopené! To nebola výčitka „neomylného“, skôr pobavenie nad tým, čo preklep prinesie!
Súhlas Peter, ja som sa na tej vete tiež 2x pozastavil a vravím si : aký to poet je ten Jozef 😉
A k ioniqu 5, hm, nasťahovali s tým, akoby vymysleli iPhone 1.. Pritom vlastne celkom fajn výsledok, ale navnadili ma čakať viac tými početnými a hlavne smiešne mysterióznymi reklamami. Takže vo výsledku som mierne sklamaný.. Hlavne dojazdom. I keď 232kW je slušná pálka, navyše ak deklarujú možnosť dobiť z 10 na 80% za 18min.. To už znie takmer ako tesla.. Ale uvidime v realite, či to neskončí výhovorkami, že to ide tak rýchlo len na tej a tej nabíjačke a pri takej a onakej teplote atd..
V každom prípade, reálne to môže byť zaujímavá konkurenčná výhoda nabiť 250 diaľničných km za 18min! No cenou to zrejme konkurovať nebude. I keď je pravda, že id3 je extrémne drahé.. Takže tomu to kľudne pokonkuruje 😉