Slovenský Inobat a čínsky Gotion plánujú spoločnú výrobu batérií aj pre VW. A to v strednej Európe

9

Slovenský batériový startup Inobat prehlbuje spoluprácu s jedným z najväčších výrobcov batérií do elektromobilov na svete, čínskou spoločnosťou Gotion High-Tech, v ktorej má veľký podiel VW. A to podpísaním predbežnej dohody ohľadom výstavby spoločnej „gigatovárne“ na batérie v strednej Európe. V hre o tisíce pracovných miest a tiež súvisiacu agrosolárnu elektráreň je pritom aj Slovensko.

Za spomínanou „gigafactory“ by stál spoločný podnik spoločností Inobat a Gotion – GIB. Ak pôjde všetko podľa plánu, výstavba „baterkárne“ pre elektromobily s počiatočnou kapacitou 20 GWh ročne by mala začať budúci rok. Tá má zaberať plochu cez 100 hektárov s vytvoriť tisíce pracovných miest. Jej spustenie sa pritom očakáva do roku 2026.

Veľká príležitosť aj pre Slovensko

Šéf slovenskej spoločnosti Inobat Marián Boček hovorí, že táto „gigatováreň“ je veľkou príležitosťou, ktorú by mala Európa využiť. Aktuálne sa pritom vyberá lokalita, kde vyrastie. A to v rámci strednej Európy. „Jedným z kľúčových faktorov pre investičné rozhodnutie je silná podpora zo strany štátu a štátnych inštitúcií v rámci budovania kritickej infraštruktúry, stavebných povolení a poskytovania konkurencieschopnej štátnej pomoci,“ uvádza Inobat.

Marián Boček v tejto súvislosti hovorí, že Slovensko má možnosť zabojovať o túto továreň a byť tak konkurencieschopným v oblasti elektromobility.

Číňanov presvedčilo „slovenské“ know-how

Technologický šéf spoločnosti Gotion Steven Cai uviedol, že k nadviazaniu partnerstva s Inobatom ich okrem iného presvedčilo silné know-how slovenskej spoločnosti v oblasti výskumu a vývoja vlastných batérií. Podľa Bočeka pritom výskumné a vývojové centrum a pilotná linka Inobatu vo Voderadoch napredujú a „technológia tam už funguje“.

inobat gotion spolupraca baterie tovaren

Zdroj fotografie: Inobat

Cai tiež uvádza, že nová továreň na batérie má uspokojiť dopyt zo strany ich európskych zákazníkov, ktorým sa aktuálne dodávajú batérie z čínskych fabrík spoločnosti Gotion. Medzi týchto odberateľov pritom patrí aj VW, ktorý je s podielom takmer 25 % najväčším akcionárom čínskej spoločnosti. A Gotion zas nedávno získal 25-% podiel v spoločnosti Inobat.

Zaujímavosťou tiež je, že Gotion plánuje pre chystanú stredoeurópsku továreň vybudovať „najväčšiu európsku agro-solárnu elektráreň“, aby bola napájaná „zelenou“ energiou.

Zdroj: Inobat  

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Slovenský InoBat dal otestovať svoju novú batériu s rýchlym nabíjaním a vysokou e-hustotou
Dojazd „1 000 km“ zabezpečí elektromobilom aj lacnejšia batériová technológia „LFP“ od Gotion
Na Slovensku by sa mohli vyrábať batériové „superčlánky“ s technológiou solid-state
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

    • Možno máš pravdu. neraz bola na ceste „dole Dunajom“ aj TESLA. Začiatky bývajú ťažké. Ale úprimne, vadilo by ti, keby to napr. s Gotionom InoBatu vyšlo, a bol úspešný s tými tisíckami pracovných miest na Slovensku? ……

        • Možno je tak ďaleko, že takéto niečo vidí.
          Bolo by dobre, a hlavne ak si uvedomí, že na práci nie je nič zlé, pokiaľ je prospešnou pre spoločnosť a vykonvaná v dobrom úmysle – ostatne ako všetko…
          Obávam sa ale, že je momentálne jedno, či sa to podarí alebo nie. Dobrý úmysel totiž na Slovensku poväčšine vymizol… Zostalo tu iba väčšinové klamstvo za účelom osobného „obohatenia“.
          Ak sa to teda podarí, dajme si pozor, kto, ako a prečo to bude chcieť zdaniť, získať kontrolu…
          Konšpirácia? Uvidíme, kto klame a kto konšpiruje 🙂

          • „Zostalo tu iba väčšinové klamstvo za účelom osobného „obohatenia“.“
            Žiaľ, toto nie je iba na Slovensku, ale na celom svete. Zoberte si len tie klamstvá ropnej lobby o tom, že žiadna klimatická zmena sa nedeje, aj keď denné správy o požiaroch, záplavách a hurikánoch pomaly už všade na Zemi dokazujú presný opak.

          • Klimatická zmena je myslím ešte ťažšia téma ako elektromobilita.
            Faktom je, že neexistuje systém bez zmeny/pohybu. Zastavenie pohybu/zmeny znamená postupné priblíženie sa k absolútnej teplotnej nule. Pre „obyčajného“ človeka je však smrteľná už zmena telesnej teploty o +-5C, tlaku o ??? Pa….
            Cykly otepľovania a ochladzovania našej Zeme tu boli neustále. Či ich spôsoboval človek je otázne.
            Viem, že CO2 nie je všetko. Viete však, koľko CO2 vychrllí výbuch jednej väčšej sopky? Takže potom môžeme CO2 vzniknutý ľudskou činnosťou zanedbať… Neviem, aká je pravdepodobnosť, že pri splaľovaní paliva vzniká/zaniká niečo škodlivejšie pre Zem, čo sme doposiaľ neobjavili (ako nedávno radiaktívne žiarenie, n a začiatku dokonca považované za liečivé…).
            Každopádne o Zem by som sa nebál. Je to nepochybne jeden veľký živý „organizmus“. Ak budeme neustále prepisovať hystóriu a klamať seba samých, nebudeme môcť tento komplexný systém nikdy pochopiť.

  1. Bolo by krásne, ba až skvelé, ak by sme mali vlastné slovenské firmy, ktoré by patrili ku špičke vo vede, technológiách, vývoji a výrobe. Z mnohých dôvodov tak nie je, a asi ani už nikdy nebude. Potom musíme akceptovať to, že si nás niekto vyhliadne ako len partnera pre vlastné podnikanie. S tým tu a dnes určite nepohneme!

    Vo veci spolupráce InoBatu s Gotionom som len zauvažoval, či je lepšie nadávať na jeho slabé doterajšie výsledky, alebo mu napriek tomu žičiť, aby mu konečne niečo vyšlo s možnosťou, že by bola výroby batérií aj na Slovensku.

    P.S. Sme akí sme, a ak tým škodíme, tak hlavne sami sebe …….

  2. Klimatické zmeny na Zemi boli, dokonca aj atmosféra bola kedysi celkom iná, ale tie zmeny prebiehali v rádoch miliárd, miliónov prípadne státisícov rokov a tá dnešná sa deje v priebehu cca 150 rokov, presne od začiatku priemyselného využívania uhlia (parný stroj) a iných fosílnych palív. Táto zmena je spôsobená človekom a všetko ostatné je len zavádzanie ropnej lobby, ktorá do toho zavádzania už roky investuje stovky miliónov €.

Pridajte komentár