K slovenskému batériovému startupu Inobat sa pripájajú ďalšie zvučné mená z Aston Martin a Rolls-Royce. A bude aj recyklačné centrum

3

Je dobrým znamením, že slovenský batériový startup Inobat dokáže zlákať aj top manažérov zo svetovo známych spoločností. Najčerstvejšie z automobiliek Aston Martin a Rolls-Royce. Ďalšou zaujímavou správou je potvrdenie vzniku recyklačného centra v rámci spoločnosti Inobat.

Inobat tvrdí, že chystá komercializáciu „prvej inteligentnej batérie pre elektromobily na svete“. Nový prístup má zabezpečiť vytváranie lepších batérií na mieru s ohľadom na špecifické potreby zákazníkov. A to rýchlejším a efektívnejším spôsobom, ako je tomu v prípade štandardných výskumných metód, aj vďaka vyžitiu umelej inteligencie a technológie HTP.

Zdá sa pritom, že slovenskému startupu sebavedomie nechýba. To môže prameniť nielen z dôvery v svoju technológiu, ale aj z účasti na 12-miliardovom batériovom projekte EÚ a manažérskeho zázemia.

V tíme Inobat Auto totiž nájdeme také mená ako Andy Palmer, ktorý predtým šéfoval automobilke Aston Martin. Ten v rámci slovenskej spoločnosti pôsobí ako člen správnej rady a nevýkonný riaditeľ. Technologickým šéfom Inobat je zas Christian Jung, ktorý zastáva rovnakú pozíciu aj v nemeckom e-mobility startupe Fox e-mobility.

Jung má bohaté skúsenosti z vývoja e-mobility technológií. Veď predtým v rámci tejto oblasti pracoval pre spoločnosti Automobili Pinifarina, Faraday Future, Porsche a BMW. A podieľal sa aj na vývoji elektromobilu Porsche Taycan.

Nové posily

No a ďalšími zaujímavými posilami tímu Inobat Auto sú Paul Hancock a John Griffiths, informuje Cityam. Hancock, ktorý pôsobil ako zástupca finančného riaditeľa v Aston Martin, bude v slovenskom startupe zastávať pozíciu finančného riaditeľa.

Griffiths je zas bývalý prevádzkový riaditeľ Rolls-Royce a v Inobat Autobude bude zastávať rovnakú pozíciu. Má pritom 30-ročné skúsenosti z pôsobenia v automobilovom priemysle, vrátane automobiliek Nissan a Aston Martin. Takže sa zdá, že v ich príchode by mohol mať prsty Andy Palmer.

Recyklačné centrum

Spoločnosť Inobat potvrdila, že jej divízia InoBat Recycling zriadi na Slovensku aj recyklačné centrum batérií, informuje SITA (via SME). Výstavba má zhltnúť 100 mil. €, pričom recyklovať sa majú batérie elektromobilov, ale aj spotrebnej elektroniky.

Začiatok výstavby je naplánovaný na prvý štvrťrok 2022. K spusteniu prevádzky recyklačného centra s kapacitou 20 000 ton batérií ročne by mohlo prísť rok potom.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Slováci predstavili „prvú inteligentnú batériu pre elektromobily na svete“
Tento cenovo dostupný elektromobil bude vybavený slovenskými batériami Inobat
Slovenské firmy a Tesla sú súčasťou 12-miliardového batériového projektu EÚ

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. O rok chcu recyklovat baterie zo 70100tis aut? To ich uz je tolko na odpis??? Mal som dojem ze aj prve Tesly, Leafi, eUP, Zoe … stale veselo funguju. A co este druhotny zivot baterii z nich v FV uloziskach? Asi skor pocitaju s tou spotrebnou elektronikou na rozbeh.

Pridajte komentár