Slovenský batériový startup InoBat spája sily s Američanmi, aby priniesol „kremíkové“ batérie

1

Slovenská spoločnosť InoBat Auto, ktorá tvrdí, že vyvíja „prvú inteligentnú batériu pre elektromobily na svete“, oznámila partnerstvo s americkou spoločnosťou Group14 Technologies, ktorá má byť najväčším výrobcom lítium-kremíkových batériových materiálov. A to má priniesť li-ion batérie na báze kremíka, ktoré majú podstatne väčšiu energetickú hustotu ako bežné li-ion batérie. Takéto batérie pritom chystá aj Tesla.

InoBat uvádza, že ich nový prístup má zabezpečiť vytváranie lepších batérií na mieru s ohľadom na špecifické potreby zákazníkov. A to rýchlejším a efektívnejším spôsobom ako je tomu v prípade štandardných výskumných metód, vďaka kombinácii umelej inteligencie a technológie HTP.

No a InoBat chce zjavne ponúkať aj li-ion batériové na báze kremíkovej anódy, ktoré môžeme označovať ako lítium-kremíkové batérie. Od tejto technológie si sľubuje vysokú energetickú hustotu v rámci použitia v elektromobiloch. Vyššia energetická hustota pritom prináša menšie či ľahšie batérie, resp. vyššiu kapacitu pri zachovaní rozmerov. Elektromobily tak môžu byť okrem iného efektívnejšie.

Lítium-kremíkové batérie sú špecifické tým, že majú anódu na báze kremíka, ktorý je jedným z najhojnejších prvkov, čo teoreticky môže znížiť výrobné náklady. Teoretická kapacita kremíkovej anódy pritom podľa Science Direct môže byť až 10-násobne väčšia ako v prípade bežnej grafitovej anódy.

Všeobecným problémom tejto technológie je však veľká rozťažnosť materiálu či životnosť. Tieto neduhy sa však zrejme darí riešiť, keďže viacerí „vývojári“ ohlásili lítium-kremíkové batérie, vrátane spoločnosti Tesla (nové batériové články formátu 4680).

No a na tieto batérie si verí aj slovenská spoločnosť Inobat, ktorá sa dala dokopy s globálnym dodávateľom kremík-uhlíkových kompozitných materiálov pre lítium-iónové trhy – americkou spoločnosťou Group14 Technologies.

Očakávania

Ohlásené partnerstvo má podľa spoluzakladateľa a šéfa InoBat Auto, Mariána Bočeka, priniesť „pokročilé energetické riešenia v celom hodnotovom reťazci batérií v rámci rôznych trhov,“ uvádza slovenská spoločnosť vo svojej tlačovej správe.

Spoluzakladateľ a šéf spoločnosti Group14 Technologies, Rick Luebbe, zas uviedol, že toto partnerstvo zabezpečí pokrok, ktorý výrobcom áut umožní dosiahnuť a prekročiť cenovú paritu a zároveň poskytnúť bezkonkurenčný výkon a znižovať emisie uhlíka v globálnom meradle.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tento cenovo dostupný elektromobil bude vybavený slovenskými batériami Inobat
Kremíková 3D batéria od Enovix ide do výroby. A to ešte tento rok
K slovenskému batériovému startupu Inobat sa pripájajú ďalšie zvučné mená

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Nuž, keby namiesto teoretickej 10 násobne vyššej kapacity kremíkovej anódy bola „iba“ praktická 3 násobne vyššia kapacita kremíkovej anódy, bola by to „bomba“…

Pridajte komentár