Slovenské elektromobilové batérie na mieru budú vznikať pri Trnave

4

Projekt slovenského „akcelerátora“ InoBat, v rámci ktorého sa budú na Slovensku vyvíjať a vyrábať špeciálne batérie pre elektromobily, dostal ďalšie kontúry. Výstavba vývojového a výrobného centra odštartuje ešte tento rok.

Spoločný podnik slovenskej spoločnosti Inobat a americkej technologickej spoločnosti Wildcat Discovery Technologies, InoBat Auto, vo februári oznámil, že v rámci prvej fázy plánuje investovať 100 mil. € do vybudovania R&D centra a pilotnej výrobnej linky na západnom Slovensku.

TASR prostredníctvom portálu Teraz aktuálne informuje, že toto centrum s rozlohou 27 000 m2 vyrastie pri Voderadoch (okres Trnava). Jeho výstavba by mala byť spustená koncom tohto roka. Podľa spoluzakladateľa spoločnosti InoBat Auto, Mariána Bočeka, zabezpečí tento podnik 150 nových vysokokvalifikovaných pracovných miest. Prvé batérie majú začať schádzať z výrobných liniek budúci rok.

Druhá fáza projektu sa zameria na veľkokapacitnú výrobu batériových článkov s objemom 10 GWh ročne. Investície sa v tomto prípade odhadujú na 1 miliardu €. Aj tento závod bude umiestnený na Slovensku, a to prioritne v regióne s vysokou mierou nezamestnanosti, uviedla spoločnosť InoBat vo februári.

Podľa čerstvých správ má táto slovenská „Gigafactory“ odhadom vyprodukovať 240 000 batérií pre elektromobily, takže sa zdá, že bude vyrábať nielen batériové články, ale aj kompletné batérie. Ďalšie uverejnené odhady spoločnosti Inobat sa týkajú počtu pracovných miest. Tých má vniknúť cca 1 500.

„Projekt InoBat Auto prináša na Slovensko unikátne know-how. Do výskumu a vývoja priamo zapojí
slovenskú akademickú komunitu,“ zdôraznil vo februári Boček. Vznikne tak významný priestor na využitie
výskumných a vývojových kapacít našich univerzít i celého akademického sektora.

Batérie na mieru

Ponuka batériových článkov zo strany výrobcov podľa Inobat dnes prebieha prostredníctvom takzvaného
„katalógového predaja“. Výrobcovia áut musia prispôsobovať dizajn áut ponuke batérií na trhu a nie naopak. V ideálnom prípade by sa mal dizajn batérií prispôsobiť práve potrebám výrobcov elektromobilov. Nájsť výrobcu s „produktom na mieru“ má byť však dnes prakticky nemožné.

Cieľom InoBat Auto je neuspokojivú situáciu zmeniť, a to vďaka transferu moderných technológií a
spolupráci s renomovanou spoločnosťou Wildcat Discovery Technologies. Tá má registrovaných viac ako 150 patentov a už dnes prináša riešenia pre automobilky ako BMW, Daimler, Chrysler či iné prémiové značky.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrifikácia dopravy po koronakríze je pre SR príležitosťou | Stanovisko SEVA
Nissan a slovenská Voltia spoločne uvádzajú na trh „novú“ elektrickú dodávku
Novo vznikajúca slovenská sieť nabíjacích staníc zverejnila cenník nabíjania

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. To by ma fakt bavilo. Rozbiehať niečo nové prináša so sebou vždy nové výzvy, nové úspechy, ale predovšetkým spústu nových problémov.
    A teraz tá dilema – ísť či neísť, skúsiť či neskúsiť niečo nové? Už nie som zrovna najmladší (50 +), dohovorím sa po nemecky, po anglicky, po rusky…
    Asi to už nechám mladším, starý strom sa predsa len ťažko presádza…
    V každom prípade držím spoločnosti InoBat Auto a pánovi Mariánovi Bočekovi palce!
    Mnoho úspechov!

    • Juraj, práve naopak, treba mať v tíme aj skúsených „veteránov“, ktorí vidia mnohé veci inými očami.
      Takže, ak môžeš, prihlás sa do konkurzu… Určite ťa chcem posmelit ako mladší (39), lebo viem o čom hovorím 😉

  2. Áno obrovská a jedinečná svojho druhu ako písali na hnonline.sk. Tak si podajte čím skôr prihlášku, aby ste stihli byť účastný niečoho nového….lebo keď InoBat dostane dotáciu je celkom reálne,že o ňom nebudeme počuť, ako je bohužiaľ zvykom pri takýchto projektoch. A je to potvrdene a podpísane p.Žigom…to je istá záruka,že to bude mať úspech. Je to smutné, ale neverím tomu pokiaľ nevyjde prvá batéria. S pozdravom a veľa šťastia!!!

Pridajte komentár