Automobilka BMW predstavila prvú sériovo vyrábanú bezdrôtovú nabíjačku pre nabíjateľné automobily. Jej výroba začne v júli, pričom už dnes je dostupná v rámci predobjednávok. Nabíjanie tak bude jednoduchšie ako tankovanie, keďže stačí zaparkovať vozidlo nad indukčnú časť nabíjačky.
Indukčnú nabíjačku BMW je možné nainštalovať či už v garáži, alebo v exteriéri, keďže je chránená proti bežným živlom. Pozostáva z indukčnej nabíjacej stanice (GroundPad), ktorá sa inštaluje na zem a sekundárneho komponentu (CarPad), ktorý sa inštaluje na spodnú časť vozidla.
Princíp fungovania
Nabíjanie prostredníctvom indukčnej nabíjačky BMW prebieha veľmi jednoducho a komfortne. Vozidlo stačí zaparkovať nad primárnu nabíjaciu časť GroundPad, ktorá vytvára magnetické pole. Komponent CardPad upevnený na spodnej časti vozidla potom začne indukovať elektrický prúd, ktorý začne následne nabíjať batériu.
Po nabití batérie sa systém automaticky vypne. Bezkontaktný prenos energie medzi oboma zaradeniami prebieha na vzdialenosť 8 cm. Zabezpečená tak musí byť optimálna poloha nabíjacích komponentov. K tomu poslúži navádzací systém, ktorý pomocou wi-fi prepojenia nabíjačky a vozidla naviguje vodiča k ideálnej polohe. Prípustná odchýlka od optima je 7 cm pozdĺžne a 14 cm postranne.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Skvelý nápad Telekomu! Svoje rozvodné skrine premení na nabíjacie stanice
BMW odhalilo svoje prvé elektrické SUV s označením iX3 | Peking 2018
BMW i8: 19 zaujímavostí o najvyhľadávanejšom e-aute internetu
Špecifikácie indukčnej nabíjačky BMW
Indukčná nabíjačka BMW bude spočiatku dostupná len pre plug-in hybridný model BMW 530e. A to v rámci voliteľnej výbavy. Celý systém má výkon 3,2 kW, pričom jeho účinnosť dosahuje až 85 %. Vďaka tomu sa nabije 9,2 kWh batéria vozidla za 3,5 hodiny.
Indukčná nabíjacia stanica od BMW sa začne predávať najskôr v Nemecku. Po ňom prídu na rad trhy vo Veľkej Británii, USA, Japonsku a Číne. Okrem samotnej nabíjačky bude možné objednať aj jej inštaláciu.
Zdroj: BMW Group
Jeden komentár
Hlavne spravit z toho ind.nabijania standard. Nie, ze potom budu verejne nabijacie miesta rozne pre kazde ine auto.