Prvý elektromobil so solid-state batériou ponúkne dojazd cez 1 000 km (CLTC)

8

Čínska značka IM Motors oznámila, že v máji uvedie na trh elektromobil IM L6, ktorý bude prvým modelom vybaveným „revolučnou“ solid-state batériou. Tento model by mal prísť aj do Európy, kde by sa mohol predávať pod značkou MG.

Batérie typu solid-state sa vo všeobecnosti považujú za nástupcu súčasných batérií, pričom majú priniesť podstatne lepšie vlastnosti vo všetkých kľúčových smeroch. A elektromobil IM L6 sa podľa výrobcu čoskoro stane prvým modelom vybaveným solid-state batériou, informujú weby CarNewsChina a CnEVpost na základe vyjadrenia šéfa značky Liua Taoa.

Batéria

Elektrický sedan IM L6 podobnej veľkosti ako Tesla Model S má „kvázi 900-V“ elektrickú architektúru, vďaka čomu sa má nová batéria aj veľmi rýchlo nabíjať. Katóda batérie sa vyznačuje veľmi vysokým obsahom niklu a anódu tvorí kremíkovo-uhlíkový kompozit.

To, čo robí solid-state batérie solid-state batériami, je samozrejme elektrolyt v pevnom skupenstve. Batéria v modeli IM L6 pritom obsahuje patentovaný nanoelektrolyt, ktorý má mať vysokú iónovú vodivosť, odolnosť voči vysokej teplote a zvýšenú bezpečnosť či nízky vnútorný odpor umožňujúci ultrarýchle nabíjanie.

im motors solid-state bateria

Zdroj: IM Motors

Podľa šéfa značky IM Motors ponúkne model L6 vybavený solid-state batériou (zrejme s kapacitou 130-kWh) dojazd cez 1 000 km podľa „benevolentnejšieho“ čínskeho test. cyklu CLTC. Tento dojazd sa pritom týka verzie s pohon oboch náprav (AWD).

Čo vieme o modeli IM L6?

Model IM L6 zatiaľ nebol oficiálne predstavený (stane sa tak budúci mesiac) a okrem rozmerov 4 931 x 1 960 x 1 474 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvoru 2 950 mm sú známe už len neoficiálne údaje. Podľa nich ponúkne tento elektromobil výkon 216 až 379 kW v závislosti od verzie. A tá najvýkonnejšia má zrýchliť z 0 na 100 km/h pod 3 s. Model má byť dostupný aj s konvenčnými batériami s kapacitou 90 a 100 kWh, ktoré zabezpečia dojazd 700 až 770 km (CLTC).

im l6

Zdroj: Wikimedia/Alexander-93 (CC-BY-SA-4.0)

Podľa skorších vyjadrení značky IM Motors by sa mohli jej modely v Európe začať predávať od budúceho roka. Je však možné, že pod značkou MG, ktorá takisto ako IM Motors patrí pod koncern SAIC. Spoločnosť SAIC je pritom napr. partnerom značky Audi. A to v rámci spolupráce týkajúcej sa najmä vývoja platforiem pre elektromobily, ktoré sú orientované hlavne na softvér a digitalizáciu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky konkurent Tesly Model 3 ponúkne dojazd 1 055 km (CLTC) vďaka novej batérii
Čínski e-mobility giganti a čínska vláda sa spájajú, aby ovládli trh so solid-state batériami
VW otestoval nádejné solid-state batérie od QuantumScape. Výsledky majú byť nad očakávania
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Prečo tie čínske elektromobily vyzerajú tak podobne? Za posledné mesiace už x-tý „revolučný“ 5-metrový sedan, ale nič, čo by utkvelo v pamäti.

    Nech spravia 4,3 – 4,5-metrové auto (SUV, crossover, sedan, čokoľvek) s dojazdom 600 km WLTP a hmotnosťou do 2 ton a rozumnou cenou. Nech dokážu také niečo.

    Batériám každopádne fandím.

    • Ja nie som tak pevne rozhodnutý, aj keď mi vadí súčasný vývoj a trendy, ktoré nie sú len v automobilovom priemysle! Stmieva sa nad Európou! …..

    • Tiež by som určite nekúpil BEV od štátom vlastnenej čínskej automobilky (napr. Dongfeng), ale takému BYDu by som sa až tak nebránil keby sa začali predávať u nás. Príp. aj Volvo (Geely).

    • Tak kup v eu 3x drahsie auto..aj tak si nepomižeš činskym ziadne europske nebude konkurovat cina spravi fuziu a je vybavene..tak ako s volvom

Pridajte komentár