Mikro-elektromobil iEV Z s premenlivou dĺžkou je možné predobjednať za 5 850 €

5

„Nie je to bicykel, ani auto, ale niečo ešte lepšie“. Takto popisovala spoločnosť iEV Motors svoj maličký mestský elektromobil iEV X, o ktorom sme informovali v roku 2018. Ten však napokon príde na trh ako vylepšený model iEV Z, ktorý si zachoval schopnosť automatického predĺženia karosérie.

Elektromobil iEV X prešiel za ostatné takmer 4 roky vývojom a dostal meno iEV Z. Zrejme preto, že predstavený pôvodný prototyp dostal mnoho vylepšení.

Nový model v porovnaní s predchodcom narástol vo všetkých smeroch, s výnimkou šírky – len 78 cm. Ostatné rozmery novinky sú 198 až 235 cm x 145 cm (dĺžka v základe a po predĺžení x výška). Po predĺžení vozidla je možné vysunúť druhé sedadlo, čím sa toto vozidlo s hmotnosťou 220 kg stane 2-miestnym. Predĺženie vozidla je nevyhnutné aj pri nastupovaní a vystupovaní v rámci kompaktnej konfigurácie, keďže nemá štandardné dvere.

Pohonný systém

Výkon mestského elektro-vozidla iEV Z má pomerne blízko k elektrobicyklom či elektrickým kolobežkám. Veď jeho motor má len 1 kW. Zabezpečiť pritom dokáže maximálnu rýchlosť 45 km/h, čo je škoda, keďže mu nechýba veľa do bežnej mestskej „maximálky“. Na druhej strane však v niektorých krajinách môže jazdiť aj v cyklistických pruhoch, kde určite nebude brzdou premávky.

Základná batéria by mala mať 3 kWh a zabezpečiť dojazd 60 až 80 km. V spojitosti so zabudovanými solárnymi panelmi to však podľa výrobcu môže byť až 100 km. Dostupná bude aj verzia iEV Z+ s dojazdom 160 km. Štandardný nabíjací systém má umožniť nabitie batérie za 3 hodiny. Za príplatok bude k dispozícii aj rýchlonabíjanie, ktoré to zvládne za 15 min.

Vylepšenia

Čo sa týka vylepšení, ktoré prináša model iEV Z v porovnaní s pôvodným „X-kom“, podľa portálu New Atlas má novinka kompletne prepracovaný podvozok (uhlík/oceľ) aj karosériu (hliník/uhlík), predný úložný priestor, elektricky ovládané okná, konštrukčné prvky pre väčšiu pevnosť a bezpečnosť či okná z bezpečnostného skla.

Vozidlo iEV Z, ktoré sa má vyrábať v Dánsku, je už dostupné na predobjednávku. Úvodná limitovaná edícia (50 ks) pritom vyjde na 5 850 €. To je podstatne viac ako v prípade avizovanej ceny za pôvodný model iEV X – od 3 850 €, pričom prví podporovatelia ho mohli v rámci crowdfunding kampane získať za 1 850 € a neskôr za 2 650 €. Na druhej strane, top verzia mala stáť až 7 850 €. Sme teda zvedaví na ceny bežných verzií, ak sa teda vozidlo dostane do výroby. Spoločnosť iEV Motors však sľubuje, že prvé kusy majú byť dodané za 9 až 12 mesiacov.

iev z

Zdroj: iEV Motors

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Maličký elektromobil Opel Rocks-e s cenou od 7 990 € je drahší ako jeho koncernová dvojička
„Lacný“ čínsky elektro-hit od Wulingu má novú verziu s dojazdom až 280 km (CLTC)
Španieli predstavili mestský elektromobil s cenou od 7 500 € a vymeniteľnými batériami

Zdroj: iEV Motors

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Je to taký zaujímavý „hybrid“ v zmysle prechodu medzi bicyklom a mikroelektromobilom – alias nákupnej taške na kolesách. Určite si to nájde svojich priaznivcov.
    Človek v tom aspoň nezmokne…

    • Jozef Kotík on

      Keď píšeš o „nákupnej taške na kolesách“ – koľko litrov asi má „batožinový priestor“? Odveziem tam aspoň 3 kg nákupu?

  2. Ani to najgeniálnejšie technicky prevedené takéto vozítko nemá v našich pomeroch šancu na presadenie sa vo väčšom merítku! Zostane vždy len akýmsi „exotom“! Viď napr. Renault Twizy, ktorý je naviac strašne drahý …

Pridajte komentár