Koncern Hyundai založil divíziu elektrických lietadiel Supernal. Prvé je už vo vývoji

2

Koncern Hyundai Motor Group oznámil, že založil novú divíziu Supernal, ktorá má na starosti vývoj „rodiny elektrických lietadiel. Na prvom z nich, typu eVTOL, už pracuje dlhšie, pričom k jeho homologizácii má prísť v roku 2024. A pracuje sa aj na zavádzaní potrebnej infraštruktúry.

Prezident koncernu Hyundai a šéf divízie Supernal, Jaiwon Shin, uvádza, že pri implementácii nového druhu leteckej mobility AAM (Advanced Air Mobility) bude využité produkčné know-how koncernu Hyundai, aby bolo AAM možné „ponúkať za správnu cenu a aby bol tento druh dopravy dostupný pro široké spektrum obyvateľstva“.

Supernal pracuje aj na integrácii AAM v rámci existujúcej dopravnej infraštruktúry pre zabezpečenie rozšírenej intermodálnej dopravy. Pre získanie predstavy, cestujúci by si mal byť schopný plánovať svoje cesty prostredníctvom jedinej aplikácie, pričom „preprava by mohla začať pomocou osobného vozidla alebo vlaku z domova, a to na vzletovú plochu AAM, odkiaľ by cestujúci preletel mestom v lietadle typu eVTOL a na poslednom úseku trasy by použil elektrickú kolobežku.

Prvé elektrické lietadlo

Čo sa týka lietadla eVTOL, teda elektrického lietadla so schopnosťou zvislého štartu a pristátia, Supernal pokračuje v práci pôvodnej divízie koncernu Hyundai – Urban Air Mobility. „Preberá“ tak aj vývoj lietadla s označením S-A1, ktoré sa dostane na trh ako prvé. Jeho homologizácia v USA je naplánovaná na rok 2024.

Model S-A1 bude mať elektrický pohon a funkciu autonómnej prevádzky. Minimálne spočiatku by mal slúžiť na prepravu 4 až 5 cestujúcich v meste a jeho okolí. Podľa technického riaditeľa divízie Supernal, Bena Diachuna, sa bude toto lietadlo vyrábať podľa najprísnejších štandardov bezpečnosti, hluku, hospodárnosti a cenovej dostupnosti.

Aktivity ohľadom zavádzania AAM a infraštruktúry

Hyundai minulý rok nadviazal partnerstvo s mestom Los Angeles a iniciatívou Urban Movement Labs. Cieľom tejto spolupráce je „vyvinutie plánu pre zapojenie verejnosti a zostavenie súboru zásad, ktoré budú môcť pri zavádzaní AAM a zostavovaní príslušných časových plánov používať aj ostatné mestá“.

Supernal aktuálne pracuje aj na prieskume konceptov fyzickej a digitálnej infraštruktúry. So spoločnosťou Urban-Air Port skúma multifunkčnú a rozšíriteľnú infraštruktúru pre AAM, pričom budúci rok má byť predstavený prvý prototyp plochy pre lietadlá typu VTOL.

hyundai s-a1

Zdroj: Hyundai

Čo sa týka komerčných letov, prvý pod taktovkou divízie Supernal je naplánovaný na rok 2028. Koncern Hyundai pritom počíta s rastom trhu AAM a širšou akceptáciou tejto dopravy verejnosťou v rámci 30. rokov tohto storočia.

Zdroj: Hyundai

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Slovenský Aeromobil predstavil koncept lietajúceho e-auta s kolmým štartom
Tesla a elektrické lietadlá? Analytici z Morgan Stanley sú si istí
Elon Musk túži urobiť elektrické nadzvukové lietadlo, to by mu však už „explodoval mozog“
„Tesla“ pracuje na nových batériách, ktoré môžu byť využiteľné aj v letectve

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Ak sa takáto doprava presadí masovo, tak sa budú eVTOL lietadielka vznášať všade okolo nás ako roj komárov, a nebude to ani nehlučné !!! A ťažko si viem predstaviť aj to, ako sa na záver naplánovanej cesty budem s dvomi kuframi v rukách prepravovať elektrickou kolobežkou! 🙂

  2. Ďaleká cesta. Ale pracháči si to určite užijú. Nám bežným smrteľníkom požerie úspory inflácia a budeme tu smradiť benzíňákmi dovtedy, až kým ich nezakážu. Ak vôbec…

Pridajte komentár