Koncern Hyundai spolupracuje na obrích solid-state batériách pre svoje elektromobily

1

Solid-state batérie mnohí považujú za budúcu generáciu batérií, ktoré prinesú lepšie vlastnosti vo viacerých oblastiach. No a budúcnosť spätú s týmto druhom batérií (ich špecifikom je elektrolyt v pevnom skupenstve) si chce zabezpečiť aj koncern Hyundai Motor Group, pod ktorý patria značky Hyundai, Kia a Genesis. A to v rámci spolupráce so spoločnosťou Factorial Energy.

Dnes spoločnosti Factorial Energy a Hyundai Motor Group oznámili, že spolupracujú na testovaní novej technológii solid-state batérií a ich integrácii do koncernových elektromobilov. V rámci tejto spolupráce kórejský automobilový koncern investoval do vývojára solid-state batérií, spoločnosti Factorial Energy. Spolupráca bude zahŕňať integráciu na úrovni batériových článkov, modulov a systémov, ako aj vývoj špecifikácií pre výrobu batérií.

Technológia solid-state batérií od Factorial Energy má podľa oficiálnej tlačovej správy zlepšiť dojazd elektromobilov a zvýšiť bezpečnosť, a to vďaka patentovanému elektrolytu s pevným skupenstvom. Technológia FEST (Factorial Electrolyte System Technology) je škálovaná na obrie batériového články s kapacitou 40 Ah, ktoré pracujú pri izbovej teplote.

Solid-state batérie od Factorial majú predĺžiť dojazd o 20 až 50 % a majú byť kompatibilné s existujúcou infraštruktúrou na produkciu li-ion batérií. To má zabezpečiť výrobné náklady rovnaké ako v prípade konvenčných li-ion batérií.

Žiaľ, podrobnejšie informácie sme sa ohľadom solid-state batérií Factorial z aktuálnej tlačovej správy nedozvedeli. A v tomto smere nám moc nepomohol ani oficiálny web spoločnosti Factorial Energy. Našli sme však na ňom aspoň odkaz na článok od Green Car Congress, v ktorom sa uvádza, že v rámci prvého kola testovania batériových článkov s kapacitou 40 Ah pri teplote 25 °C si batéria po 675 cykloch zachovala kapacitu 97,3 %.

Jedným z problémov vývoja solid-state batérií je pritom vo všeobecnosti práve životnosť. Takže sa zdá, že Factorial je v tomto smere na dobrej ceste, aj keď by to nielen v tomto smere chcelo detailnejšie informácie.

Veľké mená

Každopádne minimálne na základe mien, ktoré v spoločnosti Factorial Energy pôsobia, to vyzerá tak, že by mohlo ísť o serióznu firmu s potenciálom. Veď členmi poradnej rady sú Joe Taylor (bývalý šéf spoločnosti Panasonic Severná Amerika, pričom Panasonic bol ešte donedávna dvorným výrobcom batériových článkov spoločnosti Tesla), Dieter Zetsche (bývalý šéf Daimleru a značky Mercedes-Benz), Mark Fields (bývalý šéf Fordu) či Harry Wilson (bývalý hlavný poradca Obamovej administratívy pre automobilový priemysel).

Nuž, uvidíme. Podstatné je to, aby batérie od Factorial Energy priniesli pokrok v oblasti elektromobility, potrebnú škálovateľnosť, akceptovateľné výrobné náklady a prišli na trh v zmysluplnom časovom horizonte.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Kedy sa podľa automobiliek dostanú do elektromobilov revolučné solid-state batérie?
Spoluzakladateľ Tesly hovorí, že solid-state batérie od QuantumScape sú veľkým prielomom
„EÚ“ začala pracovať aj na vývoji „revolučných“ solid-state batérií pre autá

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Uvádzané „veľké mená“ sú v podstate manažéri, a nie odborníci na batériové technológie …. Držme však palce
    každému, kto má potenciál, prinieť v tomto smere niečo nové a prospešné!

Pridajte komentár