Hyundai predstavil 810-koňový elektromobil so špičkovým zrýchlením

3

Hyundai pracuje na vysokovýkonných športových elektromobiloch už dlhší čas, pričom najnovší model RM20e je ozajstné „zviera“. A to aj vďaka obrovskému výkonu a špičkovému zrýchleniu. S ďalším vývojom pritom pomôže aj uznávaný chorvátsky e-mobility startup Rimac.

Hyundai v rámci medzinárodnej automobilovej výstavy v čínskom Pekingu predstavil elektrifikované športové vozidlo RM20e Racing Midship novej generácie. Označenie RM znamená, že pohonná jednotka športového špeciálu s pohonom zadnej nápravy je umiestnená v strede vozidla. Vďaka tomu dosahuje vozidlo výbornú rovnováhu, vysokú obratnosť a vynikajúcu priľnavosť k asfaltu pri všetkých rýchlostiach a jazdných podmienkach. Prototyp RM20e disponuje výkonom 596 kW (810 k) a maximálnym krútiacim momentom 960 Nm.

Vývoj platformy RM začal v roku 2012. Výsledkom boli prototypy RM14, RM15, RM16 a RM19. V roku 2019 bol vyvinutý prvý elektrický závodný automobil Hyundai pre sériu elektrických cestovných automobilov eTCR. Bol ním Veloster N eTCR, ktorý sa predstavil na frankfurtskom autosalóne. Modely RM postupne prešli rozsiahlym testovaním s cieľom overiť pokročilé technológie, sledovať ich efektívne zvýšenie výkonu a vylepšiť ich pre použitie v budúcich modeloch N.

„Náš nový elektrifikovaný Hyundai RM20e posúva osvedčenú platformu RM do nového, na životné prostredie zameraného 21. storočia. RM20e predstavuje novú revolučnú kapitolu elektrifikovaného výkonu pre sériu Racing Midship a naši technici divízie N naďalej zbierajú cenné poznatky v oblasti dynamiky výkonu s nulovými emisiami,“ hovorí Albert Biermann, prezident a vedúci divízie výskumu a vývoja v spoločnosti Hyundai Motor Group.

Super-zrýchlenie

Očakáva sa, že elektromobil Hyundai RM20e s výkonom 596 kW (810 koní) a krútiacim momentom 960 Nm bude mať vynikajúce zrýchlenie z 0 na 100 km/h, a to za menej ako 3 sekundy a z 0 na 200 km/h za menej ako 10 sekúnd. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Batéria vozidla má kapacitu 60 kWh a podporuje 800-voltové nabíjanie. Údaje ohľadom dojazdu a rýchlosti nabíjania nie sú známe.

Nedávne investície a strategické partnerstvo spoločnosti Hyundai s chorvátskou spoločnosťou Rimac Automobili uľahčili spoločný vývoj prototypov vozidiel na batériový pohon (BEV) a pohonom s palivovými článkami (FCEV). Elektrifikovaná platforma RM sa bude naďalej rozvíjať spolu s rastom partnerstva s RIMAC.

„Prototyp športového vozidla RM20e jasne signalizuje budúce elektrifikované ambície Hyundai pre svoju výkonovú značku N a posúva ju do prestížnej kategórie supervýkonných áut,“ hovorí Thomas Schemera, výkonný viceprezident a vedúci produktovej divízie v spoločnosti Hyundai Motor Group. 

Zdroj: tlačová správa (Hyundai)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Unikli špecifikácie Hyundaiu 45 EV: Dojazd cez 500 km či extrémne nabíjanie
Chorvátsky Rimac C_Two s výkonom 1914 koní sa chystá na homologizáciu
Bulharský „mimozemský“ elektromobil s výkonom 5 221 koní vraj smeruje do výroby

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

3 komentáre

Pridajte komentár